Beantwoord

Wifi verbinding in de tuin sterker maken

  • 28 June 2019
  • 6 reacties
  • 282 keer bekeken

Hoi kpn. Wij hebben ons modem beneden in de kamer aan het voorkant in huis. Achter in de tuin wij hebben soms 2 streepjes zelfs 1. Is er een mogelijkheid dat de wifi kan sterker maken?
Wij hebben een kpn digitenna box nu ook onder het afdak maar heel slecht ontvangst! Heel veel zenders doet het niet. Terwel boven in ons slaapkamer uitstekend ontvangst. Met die ouwe kastje nooit probleem gehad onder het afdak. Dus ik heb een smart box gekocht. Ontvangst wifi heel slecht hier onder het afdak. Ik hoop dat er iets aan te doen is. Ik vind heel raar Netflix is altijd super goed, maar de kpn app tv buffered altijd super irritant. Dus ik heb kpn nl tv maar buiten heb geen berijk via de digitenna kast en geen success met jullie app. Ik hoop dat er een oplossing hier voor is en niet van die goed koop wifi repeaters die werken ook voor geen meter

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 29 June 2019, 08:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Leenan,

Er zijn eigenlijk twee problemen benoemd. Je wilt ook WiFi achterin de tuin. En jouw Digitenne-ontvangst is niet goed beneden.

Voor WiFi verbetering is een tool op de website. Er zijn ook WiFi versterkers. Die kan je bestellen via MijnKPN:
Als jij inlogt in je “MijnKPN” kun je via Producten -> Thuis -> Extra opties wijzigen of toevoegen ook een Experia WiFi krijgen voor €40,-
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/fe0dbe7e-0c11-447b-b22e-4835d8ecec69.jpg[/img]

Wat betreft jouw Digitenne (daar ligt bij mij de kennis) : Je hebt duidelijk een betere antenne nodig. Bovendien zal je de antenne wat hoger moeten plaatsen.

Wat voor type Digitenne-antenne heb je nu?
Staat de antenne binnen of buiten?
Wat is jouw locatie?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @leeman, Welkom terug op het forum. Noordzee heeft je al voorzien van advies van advies. Als je reageert op zijn vragen, dan kunnen we je nog verder op weg helpen. Wat betreft de WiFi tool op onze website. Dit gaat over de WiFi tuner. Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis(of tuin) nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
@leeman We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders weet je ons te vinden!
Hoi ja sorry ik had mij emails nog niet gekeken, digitenna ontvanger is nog van de ouwe kast toen wij de nieuwe kast binnen kreeg zat er alleen hdmi kabel en afstandsbediening bij dus.
Wij zitten in zwolle. Ontvangst met de ouwe digitenna was veel beter enegste wat veranderd is de kast. Zitten buiten op een plankje ik heb dat ding over aal probeerd en wij hebben een plekje gevonden, maar wij kan rtl4, rtl7 en sbs 6 niet ontvangen.
Wat is die kpn wifi tuner? En hoe werkt het? Wij hebben nu de v9 modem.
Groetjes lee
Reputatie 7
Badge +28
Voor de wifituner. Klik is op de link van Marina:

Om te bepalen wat jouw huis(of tuin) nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Wat betreft Digitenne:

Probeer in eerste instantie is het volgende:

  1. Zet de antenne op de meest gunstige plaats.
  2. Ga in het menu eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
  3. Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
En je hebt nog niet deze vragen beantwoord:

Wat voor type Digitenne-antenne heb je nu?
Staat de antenne binnen of buiten?

Ik vraag dat omdat de kans groot is dat je een oud type antenne hebt. Tegenwoordig zijn er beter antenne's beschikbaar. Daarmee is de ontvangst van de RTL-zenders beter te doen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @leeman, Heb je de WiFi tuner inmiddels doorgenomen op deze pagina? De WiFi Tuner kun je zien als een programma die jouw WiFi verbinding doormeet om te kijken waar het nog verbetert kan worden. Hopelijk helpt het advies van Noordzee en ben daarnaast benieuwd welke antenne je gebruikt. Mocht dit een oudere versie zijn, kan ik de antenne omruilen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)

Reageer