Vraag

WiFi verbinding valt uit, streaming geen optie meer (Experia V10)

  • 24 January 2019
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

Het Wifi signaal is krachtig genoeg, maar de verbinding valt heel vaak uit. Twee Wifi-speakers die bij een vorige modem van een andere aanbieder steeds aan stonden gebruik ik al nauwelijks meer.

Remote zijn gisteren de modem-instellingen gewijzigd (andere frequentie). Daarmee was het signaal één verdieping van de modem verwijderd beduidend beter, maar het signaal is alleen maar nog minder stabiel geworden. Youtube of spotify afspelen is gewoon niet meer mogelijk.

Wat nu?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2
Goed bereik, maar weinig snelheid is een hork om uit te zoeken, dit kan namelijk in zoveel punten zitten. Het kan zijn dat een ander apparaat in het netwerk de boel leeg trekt, een apparaat wat net in dezelfde frequentie dan de wifi zit te storen (denk aan alles draadloos; DECT, babyfoon, bluetooth apparaten, draadloze speakers, etc.). Dan hebben we nog het type huis, de plaatsing van het apparatuur en laten we ook de invoersnelheid niet vergeten.
En als laatst hebben we nog de buren, die de boel ook goed in de war kunnen brengen.

Ik zeg niet dat alles bovenstaand ook bij jou waar is, maar meer ter indicatie wát er allemaal mis kan gaan. Een kanaalwisseling kan helpen, maar is meestal een tijdelijke pleister.

Ik zou sowieso de WiFi tuner als eerst gebruiken, die is aardig goed in staat de boel de analyseren (https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm).
Dank voor je reactie Nitramuse. De WiFi tuner heb ik nu meerdere malen gebruikt. Bereik en snelheid zijn naar tevredenheid, signaal-verlies is het probleem. Steeds maar weer opnieuw op je apparaat WiFi uit-en-aan moeten zetten om weer verbinding te herstellen. Daar doet de WiFi tuner verder niks aan. Voor het lezen van een website is daar nog enigszins mee te leven, maar streaming is een drama.
Reputatie 2
Op wat voor apparaat stream je voornamelijk? Als het een apparaat is met een netwerk ingang, kan je even kijken of het bekabeld wél goed gaat of ook moeilijk doet.

In dat geval is het handig om te kijken of misschien de algehele lijn niet instabiel is. Een medewerker van het Forum kan hier ongetwijfeld wel een meting uitvoeren 😉
Op wat voor apparaat stream je voornamelijk? Als het een apparaat is met een netwerk ingang, kan je even kijken of het bekabeld wél goed gaat of ook moeilijk doet.

In dat geval is het handig om te kijken of misschien de algehele lijn niet instabiel is. Een medewerker van het Forum kan hier ongetwijfeld wel een meting uitvoeren ;)


Op alle apparaten wordt gestreamd, van PS4 tot mobieltjes, iPad en laptops. Het enige apparaat dat met een kabel is aangesloten is de TV box. Dat signaal is altijd ok.

Ik zal binnenkort de laptop aan een kabel leggen om te checken of de data wel goed binnen komt.
Reputatie 7
Hoi Jorn, welkom! Het zou inderdaad mooi zijn als je nog even bekabeld zou willen testen. Wil je dan ook je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan ga ik aan deze kant ook even kijken.

Dank voor je bijdragen, Nitramuse!