Vraag

Wifi versterker 2,4 GHz apart nodig voor slimme lampen en zonnepanelen

  • 14 December 2020
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Om mijn slimme lampen en mijn omvormer/datalogger voor de zonnepanlen aan te sturen heb ik alleen het 2,4 ghz signaal nodig. Deze apparaten werken beide niet op 5 ghz of het gecombineerde signaal. Ik heb sinds kort de experia wifi om ook op zolder goede kwaliteit wifi te krijgen. Hoe stel ik dit dusdanig in dat ik zowel fatsoenlijk met 5 ghz kan thuiswerken, maar dat ook mijn lampen en omvormer/datalogger goed doet?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @WWI. Het is niet mogelijk om de beide signalen te scheiden op de Experia Wifi. Wel is het soms op te lossen met een omweggetje. Welk type Experiabox gebruik je? Dan kijk ik even met je mee of ik toch nog iets voor je kan betekenen. 

Experiabox V10

Reputatie 7
Badge +17

In dat geval zou je de Experia Wifi kunnen afkoppelen en door op de V10 in te loggen het 2,4 Ghz en 5,0 Ghz kanaal een andere naam geven. Als je daarna verbinding hebt gemaakt met de zonnepanelen kan je de Experia Wifi weer aansluiten. Ik weet alleen niet zeker of daarna de verbinding blijft. Zou je dit kunnen testen en het hier laten weten? Ik zal ondertussen op de achtergrond extra voor je navragen.Â