Wifi versterker

  • 18 April 2020
  • 15 reacties
  • 115 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen of de zwarte wifi versterker beter is dan de witte. Ik heb hier nog een witte staan, maar het signaal is buiten bar slecht, Hij staat binnen voor het raam en heb soms maar 1 streepje als ik op mijn laptop of iphone werk. Is de zwarte krachtiger?

 

Rob


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @DutchDriver , een belangrijk verschil tussen de zwarte en de witte is dat de witte draadloos op het modem aangesloten kan worden en de zwarte alleen bekabeld. Verder is de zwarte qua techniek moderner, maar niet sterker, want de wifi zendvermogens liggen wettelijk vast is is in principe voor ieder wifi apparaat gelijk.

 

Oke, dat is duidelijk dus daar schiet ik niks mee op. Ik heb de witte bekabeld aangesloten en toch blijft het signaal zwak.

Hoe kan ik dat signaal versterken dan. De 5 Ghz wifi van mijn experiabox 10 is helemaal een ramp.

 

Hallo @DutchDriver , KPN heeft een zogenaamde wifi tool, die ik als TFT-klant niet kan gebruiken, heb je die al eens gebruikt om de wifi te verbeteren?

Een paar standaard-instellingen helpen altijd: bij de 2,4-band alléén kanaalbreedte 20 kiezen en niet 20/40 of 40, bij kanaalbreedte 20 heb je het grootste bereik.

De 5.0-band heeft van nature een korter bereik, wil je dat vergroten, ook voor een kanaalbreedte van 20 of 40 kiezen en niet voor 80.

Bij de diverse banden is het altijd kiezen, of voor een groter bereik of voor een hogere interne doorvoersnelheid.

Het grotere bereik behaal je door de bandbreedte smal te houden en de grotere interne doorvoersnelheid bereik je door de kanaalbreedte zo breed mogelijk te maken.

Het is maar net wat in jouw geval de voorkeur heeft of praktisch het beste is.

Succes.

 

 

 

Ik heb de tool nog niet geprobeerd dus dat ga ik even doen. Ik laat het wel weten.

 

 

Heb glasvezel, 500Mbit, alles is perfect maar wifi buiten niet, heel vreemd.

Hallo @DutchDriver , als je de tool gebruikt zoals die bedoeld is kom je misschien wel in aanmerking voor een gratis ‘versterker'.

Als TFT-klant weet ik daar weinig van, dus dat zal je even zelf uit moeten vogelen, maar misschien red je het ook met mijn eerder genoemde tips.

Succes.

 

Heb de instellig al veranderd naar 20, heb nu twee streepjes. Iets beter dus maar nog niet optimaal.

2,4 werkt trouwens wel goed, staat ook op 20, maar wou juist 5 Ghz. gebruiken.

Vandaar dat ik dacht dat het aan de versterker lag. deze is al een jaar of 4 oud en heb ik destijds zelf gekocht.

Reputatie 7
Badge +24

Heb glasvezel, 500Mbit, alles is perfect maar wifi buiten niet, heel vreemd.

Niet zo vreemd. Glas, en vooral dubbel glas, is een enorme barrière voor wifi signaal. Ook door geïsoleerde muren komt wifi bijna niet doorheen. KPN beloofd "wifi in alle hoekjes en gaatjes", wat in de praktijk lang niet altijd waargemaakt word. Maar wifi in de tuin heeft KPN nog nooit iets over gezegd volgens mij. En niet voor niets.

Als u echter goed wifi in de tuin wilt, koop dan een outdoor wifi accespoint.

https://m.routershop.nl/outdoor-access-points/cid=3625?category=outdoor-access-points&price=0,100

En deze sluit u uiteraard bekabeld aan.

Dat is het nu juist, dat kan wel door kabels te trekken naar de schuur, maar die is oud en denk te vochtig voor apparatuur.

Het gekke is dat ik een devolo adapter heb besteld, 4 dagen mee bezig geweest en ook dat signaal viel steeds weg. Heel raar.

 

En met een wifi adapter dan, Netgear a6210 bijvoorbeeld?

https://www.netgear.nl/home/products/networking/wifi-adapters/a6210.aspx

 

Ik heb al een aantal maanden barslechte wifi als ik buiten ben. 2,4 Ghz. dat gaat, maar 5Ghz. krijg ik amper 1 streepje. Loop ik  de wifi tool door, dan kom ik ook niet verder en is dit de max. snelheid geeft hij aan. Kan alleen een monteur laten komen. Ik denk dat het modem kuren heeft, want merk soms ook dat beeld van tv gaat stotteren. Wat kan ik hier verder nog aan doen?

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7
Badge +24

U kunt het beste een outdoor wifi accespoint aanschaffen.

https://m.routershop.nl/outdoor-access-points/cid=3625?category=outdoor-access-points&price=0,100

Deze monteert u buiten tegen de gevel. En sluit hem aan met een kabel naar binnen, naar de Experiabox.

Geïsoleerde muren en dubbel glas zijn enorme barrières voor wifi. Buiten goed wifi krijgen gaat waarschijnlijk nooit lukken vanuit binnen. Die monteur laten komen voor wifi ontvangst buiten is weggegooid geld. KPN heeft geen oplossingen voor wifi buiten.

Oke, dat is een optie. zal het eens overwegen, eerst maar eens bekijken welke goed is. Als het daarmee oplost dan zou dat mooi zijn.

Reputatie 7

Hoi @DutchDriver, met de ramen er tussen kan het WiFi signaal inderdaad verstoord kunnen worden. Dat signaal gaat door de lucht en als het onderweg iets tegenkomt merk je dat in het signaal. Een andere WiFi adapter zal daarvoor weinig verschil uitmaken denk ik, die probeert immers hetzelfde signaal op te pakken. Een outdoor WiFi punt zoals Nick noemt klinkt als een handige optie om het signaal buiten te versterken :slight_smile: