Beantwoord

Wifi-versterker aansluiten

  • 15 May 2019
  • 26 reacties
  • 1401 keer bekeken

Badge
Ik heb van KPN gratis 2 wifi-versterkers ontvangen, waarvoor nogmaals hartelijk dank.
Ik heb ze aangesloten, de 1e bedraad en de 2e draadloos, maar zal wel weer iets verkeerd gedan hebben.
Op de 2e (draadloze) branden 2 groene lampjes en soms een derde groene lampje.
Ik krijg op mobiele telefoon en laptop vaak de melding "kan IP-adres niet ophalen".
Kan ook vanaf de laptop geen verbinding meer maken met de printer.
Ik wil nu de beide versterkers eerst verwijderen en teruggaan naar alleen de Experia v8 box.
Hoe doe ik dit op een veilige manier?

Vr, gr, Esther
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 May 2019, 16:40

Bekijk origineel

26 reacties

Zijn dit twee witte of twee zwarte kastjes?
De zwarte Experia Wifi modellen zullen altijd bedraad aangesloten moeten worden.

Bedoel je met draadloos een verbindingset via het stroomnet?

Alles stroomloos de stekkerd uit het stopcontact halen en ontkoppelen is het meest veilig.
Badge
De zwarte .
Duidelijk deze tweede heeft dan enkel de voeding uit het stopcontact verder geen verbinding, dan zit daar je probleem hoogstwaarschijnlijk.
Badge
Als ik alles stroomloos maak en ontkoppel moet ik dan de experiabox nog resetten?
Nee lijkt mij onnodig. Beide toestellen moeten bedraad aan de v8 zitten of doorlussen via de 2e uitgang achterop de 1e Experia Wifi afhanklijk wat het makkelijkst is.
Badge
Bedankt tot zo ver. Nog 1 vraagje: Kan ik ook voorlopig de tweede versterker die dus geen verbinding heeft uitzetten en uit het stroomnet halen, zodat alleen de 1e die bedraad is blijft zitten?
Ik heb het gevoel dat ik erg dom klink, sorry.
Dat kan inderdaad dan kan de rest gewoon blijven zoals het nu is.

Je klinkt niet dom wees gerust, niet iedereen heeft dezelfde kennis of intresses op computer en internet gebied.
Reputatie 7
Badge +21
@Estheroost Is het inmiddels gelukt om de tweede Experia WiFi los te koppelen?
Badge
Ja, de tweede is er af. Alleen de eerste nog aangesloten (met kabel ). Eerste lampje groen, 2e blauw, 4e groen.Wifi nog naadje 😢
Wat voor snelheid zou je bedraad moeten halen en is het een koper of glasvezel verbinding.
Als de snelheid die binnenkomt al laag is blijft dit via een Experia Wifi ook laag.
Reputatie 7
Badge +21
@Estheroost Wat vervelend dat je nog steeds een trage Wifi verbinding hebt. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel, dan kan ik voor je uitzoeken wat de maximale internetsnelheid is. Heb je zelf de mogelijkheid om een bekabelde speedtest uit te voeren?
Badge
Forumprofiel aangepast zoals gevraagd.
Badge
@Vikash Forumprofiel aangepast zoals gevraagd.
Met bekabelde speedtest bedoel je met een ethernetkabel tussen modem/of versterker en laptop?
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik bedoel inderdaad een speedtest nadat je de Experiabox of Experia WiFi met een kabel hebt verbonden met een laptop. Ik zie dat er een maximale internetsnelheid van 26 Mbit/s mogelijk is. Vaak haal je met een WiFi verbinding een lagere snelheid omdat het WiFi signaal verstoord kan worden.
Badge
@Vikash ik krijg dit op mijn mobiel.

Dat is de interne verbindingsnelheid voor een verbinding via 2,4 ghz is dit normaal.

Het gaat nu om wat bijvoordbeeld deze site aangeeft
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
Of deze
https://www.speedtest.net/

De meest ideale situatie zou zijn dat de download dan ook de door Vikash gemeten 26Mbps is of daar niet ver onder.
Badge
@Galdor68 dan krijg ik dit resultaat.


*Admin: afbeelding bewerkt i.v.m. privacy
Dat plaatje kan beter weg niet iedereen hoeft het publieke IP adres te weten.
Ik ben nu benieuwd met wat voor toestel je meet merk/model en welke Experiabox en op welke afstand vanaf de Experiabox of ExperiaWifi.

Ondanks alle mogelijke invloeden is dit wel een groot verschil.
Badge
@Galdor68 Gemeten met Samsung Galaxy A6, Experia box v 8. Afstand 3 meter.
De zwakke schakel is de v8 als je via de ExperiaWifi verbonden bent zou ik toch iets betere cijfers verwachten.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zou ook verwachten dat je een betere verbinding zou hebben met de ExperiaWiFi. Zou je eens willen proberen om jouw WiFi verbinding te verbeteren met onze Servicetool? Deze tool reset de ExperiaBox en wijzigt het WiFi kanaal. Het WiFi signaal kan door allerlei externe factoren verstoord worden. Door het wijzigen van WiFi kanaal zou je dit kunnen verhelpen.

Mocht dit het probleem niet verhelpen dan zou ik je willen vragen om alle apparaten die WiFi gebruiken uitzetten met uitzondering van de KPN Experiabox en het apparaat waar je mee wil testen. Nadat alle apparaten zijn uitgeschakeld kan je het apparaat waar je mee gaat testen opnieuw opstarten.
Als het apparaat opnieuw is opgestart en er komt een WiFi verbinding tot stand dan kan het zijn dat er een apparaat in huis is wat de gehele verbinding verstoort. Schakel daarna de apparaten één voor één weer in. Op het moment dat de WiFi verbinding wegvalt heb je de boosdoener gevonden.
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Mocht je onze hulp toch nog nodig hebben, dan weet je ons te vinden!
Badge
@Vikash ben nogal druk geweest de laatste dagen.
Zal morgen of overmorgen de servicetool proberen.
Ik heb nu 1 wifiversterker bedraad aangesloten en een Netgear draadloos. Verbinding blijft wankel en valt soms weg.
Ik laat het weten.

Gr Esther
Reputatie 7
Badge +21
Oke. Misschien goed om te weten dat de Servicetool alleen het kanaal kan aanpassen van de KPN WiFi versterker. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt.🤞🏽
Badge
Vandaag KPN-monteur geweest. Nieuwe Experia V10 geïnstalleerd en instellingen aangepast. Kijken of het nu beter gaat. Goede service van KPN.

Reageer