Beantwoord

wifi versterker die goed met kpn box 12 werkt

  • 16 August 2020
  • 27 reacties
  • 3927 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb recent gekomen te weten dat kpn box 12 niet goed met bedraad verbonden oude kpn versterker(witte rechthoekige doos)  werkt: https://forum.kpn.com/internet-9/ongewenste-wisseling-van-versterker-naar-kpn-box-506043

 

Namelijk, het probleem is dat als je hetzelfde ssid aan beide kpn box en versterker geeft, dan schakelt apparatuur zoals laptop of smartphone ongewenst naar het zwakkere wifi.

 

Dus mijn vraag is welk wifi versterker goed met kpn box 12 werkt? (Weer was kpn support niet hulpvol)

 

Bedankt.

icon

Beste antwoord door Nick83 16 August 2020, 10:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Geen.

Dat is een opluchting

Reputatie 7
Badge +24

Op dit moment is er geen versterker die samenwerkt met de KPN Box 12. Later zal er een update komen die er voor zal zorgen dat deze gaat samenwerken met de Experia WiFi's en SuperWiFi's. 

Reputatie 7

De wifi van de V12 lijkt als een magneet te werken.

Ik heb, om de V12 te leren kennen, een V12 via pppoe achter mijn EdgeRouter geplaatst.

Die V12 zet ik af en toe even aan om wat na te kunnen kijken. Mijn V12 heeft een SSID die afwijkt van de SSID die ik op mijn wifi accesspoints gebruik.

Het is ongelofelijk, maar die V12 presteert het om mijn Android tablet los te weken van een ander wifi accesspoint en de wifi verbinding naar zich toe te trekken, zelfs als de veldsterkte van de V12 lager is dan het wifi accesspoint en de SSID afwijkt.

Ik heb dit fenomeen vroeger ook eens met de Experia WiFi's ervaren.

Reputatie 3

Gistermiddag BOX 12 geinstalleerd i.v.m. KPN hussel abonnement.

De “BOX 12” op dezelfde plaats dan de “V10” giplaatst.

Helaas WiFi veel “zwakker” dan bij de experiabox V10.

Na 2 maanden nog geen update mogelijk om “super-wifi” te kunnen koppelen met WiFi 6 ?
Mogelijk heeft iemand een idee of er een wifi- versterker te koop is die werkt i.s.m. BOX 12 ?
Ik wil i.v.m. meerdere WiFi 6 apparatuur ook WiFi 6 gaan gebruiken.

Graag reactie !

Reputatie 7
Badge +24

Gistermiddag BOX 12 geinstalleerd i.v.m. KPN hussel abonnement.

De “BOX 12” op dezelfde plaats dan de “V10” giplaatst.

Helaas WiFi veel “zwakker” dan bij de experiabox V10.

Na 2 maanden nog geen update mogelijk om “super-wifi” te kunnen koppelen met WiFi 6 ?

De SuperWiFi's gaan nooit WiFi 6 ondersteunen. Dat is onmogelijk, dan moet er andere hardware in.

Mogelijk heeft iemand een idee of er een wifi- versterker te koop is die werkt i.s.m. BOX 12 ?

Nee. WiFi apparatuur van verschillende merken werkt nooit samen met elkaar. Dus je zult iets moeten hebben van KPN. En KPN heeft momenteel niets verder wat WiFi 6 ondersteund.

Ik wil i.v.m. meerdere WiFi 6 apparatuur ook WiFi 6 gaan gebruiken.

Graag reactie !

Koop dan gewoon iets van TP-Link of Netgear ofzo. En zet WiFi op de router van KPN uit.

Reputatie 3

Bedankt voor je reactie.

Niet “simpel” op te lossen..

Ik heb mijn 4 poorten van de BOX 12 nodig.

Zou ik dan e.v. een switch moeten plaatsen om wifi app. te kunnen aansluiten.

Ik hou het dan liever simpel en maar (even) afwachten of er “ooit” nog eens een update komt om z.g. Super-WiFi aan te kunnen sluiten (koppelen via wifi 6 van de box12)

 

Reputatie 7
Badge +24

U bedoelt de SuperWiFi's via WiFi verbinden met de KPN Box? Zodat je deze niet via kabel hoeft verbinden? Dat zal waarschijnlijk überhaupt al helemaal niet gebeuren. Moet je niet willen ook. Is een waardeloze flut constructie. Gewoon een switch plaatsen en kabels door je huis leggen. De WiFi toegangspunten bekabeld aansluiten is altijd het beste.

Reputatie 3

Bekabeld aansluiten is geen optie..

we maken er geen “rotzooi” van met het leggen van utp-kabels..

We houden het netjes en draadloos als het kan en dat MOET op te lossen zijn..!

Bekabeld aansluiten is “technisch” wel de beste oplossing maar “optisch” beslist niet...

Reputatie 7
Badge +24

Eletriciteitskabels liggen ook door heel uw huis. En dat is ook geen rotzooi toch?

Als je ergens in huis slecht WiFi hebt, en dan vervolgens een oplossing willen die via datzelfde WiFi werkt. Dat snap ik niet. Zo'n "oplossing", dat noem ik rotzooi 😉

Reputatie 3

Elektriciteits- voorzieningen zijn keurig weggewerkt en niet zichtbaar..

Alle kabels die je later aanbrengt lopen “in het zicht” dat vind ik v.w.b. voor WiFi (op z.n.zacht gezegd) “er een rotzooitje” van maken.. WiFi 6 onzichtbaar, dus bekabeling ook “uit het zicht”..

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Elektriciteits- voorzieningen zijn keurig weggewerkt en niet zichtbaar..

Alle kabels die je later aanbrengt lopen “in het zicht” dat vind ik v.w.b. voor WiFi (op z.n.zacht gezegd) “er een rotzooitje” van maken.. WiFi 6 onzichtbaar, dus bekabeling ook “uit het zicht”..

De eerste eletriciteitskabels liepen ook gewoon over de muur. In heel veel huizen lopen de buizen van centrale verwarming nog steeds over de muur. Is dat een rotzooitje? Misschien. Maar het is toch wel lekker, centrale verwarming. Heel wat beter dan onder in de woonkamer 1 kachel waar het hele huis mee warmgestookt moet worden. Het wegwerken van de kabels is gewoon een stukje investering die je gedeeltelijk meteen doet en wellicht gedeeltelijk later doet als je toch een keer een nieuw kleurtje op de muur wilt. Kost wat. Maar die eletriciteitskabels zijn ook niet gratis in de muur gekomen.

Reputatie 3

Tsja.. Het is maar wat je wil..

Bij mij geen cv-buis of welkke leiding ook zichtbaar..

Alles keurig weggewerkt. Wezijn nu in het jaar 2020 en houden het netjes..
 

Reputatie 7

Ik heb vanuit mijn meterkast 14 netwerkkabels naar alle uithoeken van mijn woning liggen en geen enkele is zichtbaar. 4 netwerkkabels lopen door de kruipruimte, 8 lopen door electriciteitsbuizen in de muur en 2 lopen achter de standbuis van de centrale verwarming naar de 2e verdieping. Ook ik zweer bij het bekabeld aansluiten van wifi accesspoints die smart/fast roaming ondersteunen. Op de beganegrond heb ik twee EDIMAX CAP1200's aan het plafond hangen, één in de woonkamer en één in de tuinkamer. Op de 1e verdieping hangt een EDIMAX CAP1200 aan het plafond van de hal en op de 2e verdieping staat een oude vertrouwde KPN WiFi "versterker".

Hiermee heb ik door mijn hele woning en een groot deel van de tuin wifi snelheden gelijk aan de snelheid van mijn glasvezelabonnement. 

 

Mesh systemen zijn best interessant maar zelfs bij mesh zal er snelheidsverlies optreden als de afstand tussen twee nodes te groot is of er te veel obstakels tussen die nodes zitten.

Een betonnenvloer met daarop eeen parketvloer met dampwerende ondervloer kan killing zijn voor de communicatie tussen de nodes.

Reputatie 3

Wat mij opvalt bij WiFi 6 bij de BOX 12 :

Als het “WiFi-signaal” van de BOX 12 zeer zwak is, dan blijkt bij de “snelheidstest”, dat de download- en ook de upload snelheid nog OPTIMAAL is. !
Ik heb dit op een groot aantal punten uitgetest..

Conclusie:

Als het “WiFi 6 signaal” nog “werkt” (zwak) dan heb ik nog steeds de max snelheid..!
Voordeel t.o.v. wifi 5 is dus een duidelijk voordeel van WiFi 6 !
Bij gebruik van onze apple app. die werken met WiFi 6 !
 

Het “wachten” is dus op een (hopelijk zeer binnenkort) beloofde “update” voor super-WiFi ...;)

Reputatie 3

Vraag:

Komt er (zeer)binnekort een update (“software”) die de “samenwerking” mogelijk maakt van “super-WiFi en BOX 12  v.w.b. WiFi 6 ??
 

Graag (voor zover mogelijk)een deskundig antwoord..

Jammer dat dit nog niet “werkt”..

Bij Ziggo werkt WiFi 6 wel en alles is hier voor te bestellen / te installeren..!

Vraag:

Komt er (zeer)binnekort een update (“software”) die de “samenwerking” mogelijk maakt van “super-WiFi en BOX 12  v.w.b. WiFi 6 ??
 

Graag (voor zover mogelijk)een deskundig antwoord..

Jammer dat dit nog niet “werkt”..

Bij Ziggo werkt WiFi 6 wel en alles is hier voor te bestellen / te installeren..!

Ja, ik moet alleen checken of ik kan overstappen. 3-4 maanden geen goede wifi of chromecast.

Zou een oplossing zijn als ik wifi van experia box uitschakel. Nieuwe router koop en dan hem bedraad met experia box verbind. Zou het werken? Welk router of router systeem moet ik dan kopen? Ik bedoel ik zie een klassieke routers en een soort van kleine ufo dingetjes. Voor mij zou het best zijn als ik op alle 3 verdiepingen wifi hebt. Wat zou het best werken? Ook zou xperia box zelfs met uitschakelde wifi het wifi kunnen vernielen of op andere manier instabiel maken? Ik kan van deze doos alles verwachten.

Reputatie 6
Badge +7

Tp link deco systeem eraan hangen en de WiFi van experiabox uit.

3 schoteltjes voor een gemiddeld huis is ruim voldoende.

Reputatie 3

Hallo Macabeus,

Is het ook mogelijk om de WiFi van de BOX 12 NIET uit te schakelen ?
Tp link deco te "koppelen” aan bestaande “BOX 12 WiFi ??

zou een voordelige oplossing kunne zijn, als dit werkt..

 

Reputatie 7

Is het ook mogelijk om de WiFi van de BOX 12 NIET uit te schakelen ?

Dat is mogelijk maar dat betekent wel dat de smart/fast roaming functionaliteit van dat mesh systeem niet optimaal zal werken bij overgan van/naar de wifi van de V12.

Reputatie 6
Badge +7

Werkt wel maar niet optimaal.

 

 

Reputatie 3

TP-link deco x20 kopen en wifi vn de BOX 12 uitschakelen.

Dat is de beste optie.

Beetje een “manco” dat het bij KPN (nog)niet werkt en bij concurent Ziggo wel volledig werkt ook met de modem. Bij Ziggo (met korting)te bestellen…

 

Wanneer is de “z.g. Update” te verwachten bij KPN…??
 

Ik heb net het KPN Hussel abonnement aangeschaft, met de KPN 12 box. Is daar inmiddels een LAN bedrade versterker voor, anders gezegd is de update al uitgevoerd? Kan ik ook kiezen voor bv een FRITZ repeater constructie. Lijkt mij een aardig alternatief... 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb net het KPN Hussel abonnement aangeschaft, met de KPN 12 box. Is daar inmiddels een LAN bedrade versterker voor, anders gezegd is de update al uitgevoerd?

Nee, die update is er nog niet.

Kan ik ook kiezen voor bv een FRITZ repeater constructie. Lijkt mij een aardig alternatief... 

Ja, dat kan. Voor € 7,49 per maand en de repeaters zelf aanschaffen.