Beantwoord

Wifi versterker niet gevonden kpn box 12

  • 5 July 2020
  • 14 reacties
  • 1331 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik heb sinds deze week de kpn box12 en ik merk dat het bereik niet voldoende is. Ik heb nog 2 experia wifi versterkers maar die kan ik niet koppelen. De app kan deze niet vinden. Wat kan ik hieraan doen?

Wat heb ik gedaan:

-Modem gereset

-Wifi versterkers gereset

-Bekabeling gecontroleerd(rechtstreeks aangesloten)

-App opnieuw geinstalleerd.

icon

Beste antwoord door wjb 5 July 2020, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Bedoel je de oude vertrouwde KPN WiFi "versterker"?

Die kan je ook handmatig configureren op het apparaat zelf.

Daarvoor moet je hem wel met een netwerkkabel aansluiten.

Kijk op de V12 of je de KPN WiFi "versterker" bij de DHCP leases ziet staan.

Ga dan in de browser naar http://<ip adres>.

Reputatie 1

Nee de zwarte: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

Reputatie 7

Gebruik je de KPN Thuis app?

Ook die kan je overigens ook handmatig configureren via hun IP adres.

Reputatie 1

Ja die gebruik ik en heb ik ook opnieuw geïnstalleerd

 

Reputatie 1

Beste antwoord was een foutje ;-)

Reputatie 7

Ook de Experia WiFi's zou je in de browser op hun IP adres handmatig moeten kunnen configureren.

Reputatie 1

Ik heb de app nog een keer opnieuw geïnstalleerd en hij ziet hem! Ik ga nu de tweede proberen

Reputatie 1

Ook de Experia WiFi's zou je in de browser op hun IP adres handmatig moeten kunnen configureren.

Ik zag hem idd wel staan in het modem. Ik denk dat het opgelost is. Bedankt voor de hulp!

Ook de Experia WiFi's zou je in de browser op hun IP adres handmatig moeten kunnen configureren.


Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb wel de bovenstaande ‘witte’ versterker. Ik heb geprobeerd om deze handmatig te configureren. Ik kom dan wel in het menu, maar heb geen idee wat ik daar zou moeten doen. Een gouden tip zou me bijzonder helpen! Bij voorbaat dank.

Reputatie 7

Heb je de wizard al doorlopen?

Heb je de wizard al doorlopen?


Ja, al tweemaal, en dan lijkt alles in orde te zijn, maar toch kan ik de versterker niet vinden. Overigens voorheen (met de oude router) was dit geen probleem.

Reputatie 7

Wat bedoel je met "maar toch kan ik de versterker niet vinden"?

Wat bedoel je met "maar toch kan ik de versterker niet vinden"?


Wanneer ik op de verdieping van de versterker, tussen de mogelijke verbindingen zoek naar de versterker, is deze niet zichtbaar of hij is zichtbaar. Hij blijft ook blauw knipperen.

Reputatie 7

Hoe is hij aangesloten op de Experia Box, via wifi of met een netwerkkabel?

Kan je eens een screenshot posten van de status pagina die je te zien krijgt na inloggen op de witte KPN WiFi "versterker".