Vraag

wifi wegvallend

  • 23 November 2020
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Al jaren bij KPN. Thuis 2 laptops (beiden HP), tablet en wat smartphones.   De laatste tijd valt aantal keer per dag de wifi verbinding weg. Nooit geweest. Er is niets veranderd. Alles staat in de huiskamer dus op een paar meter van de router zonder belemmeringen. Bij 1 laptop gebeurd het wegvallen erg vaak. Bij de rest valt het mee (1 a 2 keer per dag). Via de tool op de website KPN verbinding getest, ander kanaal maar alles goed.  

Uiteindelijke vragen: kan het zijn dat verbinding bij het ene apparaat eerder wegvalt dan bij het andere apparaat.

En zou een versterker helpen?

En zouden we die versterker als jarenlang abonnee gratis kunnen ontvangen of moeten we dan eerst nieuwe klant worden?

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Arie11, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd? 

Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. 
Laat u me nog even weten of het gelukt is en of het geholpen heeft?

Hallo,

bedankt voor de reactie.

heb de vermelde handelingen al eerder uitgevoerd en nu ook weer maar geen verbetering helaas.

mijn idee nu is een wifi adapter te proberen. wellicht dat dit de oplossing is. heb ik ergens gelezen vandaar.

HP kan nog wel eens lastig zijn, niet toevallig een nieuwere/andere laptop die het probleem geeft.

(Dat heb ik ergens eens gelezen dat er een bepaalde chipset gebruikt is die niet zo best is)

En welke wifi adapter zou je willen proberen? meestal werkt dit maar half.

 

Als je via de MijnKPN de wifi manager doorloopt en je wifi is onder de maat kun je gratis wifi acces point krijgen, die werken prima, ze zijn ook te koop voor 49 euro per stuk, en die geven mijn voorkeur tegenover de superwifi die ik persoonlijk niet zo super vind en veel te duur geprijsd.

Als je een V8 of V10 hebt word wel de wifi op het modem uitgeschakeld, dus heb je blinde vlekken in huis heb je er vaak meerdere nodig om door heel het huis de boel goed te krijgen.

bedankt

wifi adapter : TP-LINK TL-WN823N WLAN 300 Mbit/s

geen idee of deze goed is en werkt maar denk probeer het gewoon...heb niet veel/erg weinig verstand van deze materie.

 

heb met mijn knp de wifi manager doorlopen en is goed.

met andere apparaten (ook een hp laptop maar een oudere; degene met deze problemen is inderdaad een nieuwe) niet deze problemen dus wifi is denk ik goed.  probleem zit m.i. in de laptop.

 

 

 

Reageer