Vraag

Wifi wordt alsmaar slechter. Wat kan ik hieraan doen?

  • 22 October 2021
  • 34 reacties
  • 264 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Al een aantal weken werkt onze WiFi selectief. Als ik thuis ben gekomen duurt het een tijd voordat mijn telefoon de WiFi pakt. Op andere apparaten (laptop, tv, tablet) kan er vaker niet dan wel verbinding gemaakt worden. Het signaal wordt wel ontvangen, er is vol bereik, er kan alleen geen verbinding worden gemaakt.

Wat kan hieraan gedaan worden? Router resetten hebben we al gedaan.…

Groet Rozemarijn 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

@RozemarijnvE , wij hebben dit ook. Op een of andere manier kunnen de oudere typen Android telefoons slecht een handshake  met de Box maken. Is dat gebeurt dan werken de telefoons zolang ze aan staan goed. 

Dit forum staat de laatste maanden vol met meldingen van personen die hetzelfde hebben. Ze krijgen ook allemaal dezelfde adviezen. Uiteindelijk geven de mensen het op, sommige stappen over op een provider waar dit probleem niet is,  nemen een nieuwer type telefoon of anderen zoals wij laten gewoon een deur open staan, die we anders dicht doen. 

Het zou volgens mij best eens goed zijn als iemand bij KPN contact opneemt met leveranciers hoe dit handshake probleem echt is op te lossen.   

@RozemarijnvE , wij hebben dit ook. Op een of andere manier kunnen de oudere typen Android telefoons slecht een handshake  met de Box maken. Is dat gebeurt dan werken de telefoons zolang ze aan staan goed. 

Dit forum staat de laatste maanden vol met meldingen van personen die hetzelfde hebben. Ze krijgen ook allemaal dezelfde adviezen. Uiteindelijk geven de mensen het op, sommige stappen over op een provider waar dit probleem niet is,  nemen een nieuwer type telefoon of anderen zoals wij laten gewoon een deur open staan, die we anders dicht doen. 

Het zou volgens mij best eens goed zijn als iemand bij KPN contact opneemt met leveranciers hoe dit handshake probleem echt is op te lossen.   

ja,maar hoe zit dat dan met de superwifi @CorL ?

Ik heb ook een wat oudere android telefoon(android 7 geloof ik).Die werkt prima met de v10,maar inderdaad met de box 12 niet.

@RozemarijnvE , wij hebben dit ook. Op een of andere manier kunnen de oudere typen Android telefoons slecht een handshake  met de Box maken. Is dat gebeurt dan werken de telefoons zolang ze aan staan goed. 

Dit forum staat de laatste maanden vol met meldingen van personen die hetzelfde hebben. Ze krijgen ook allemaal dezelfde adviezen. Uiteindelijk geven de mensen het op, sommige stappen over op een provider waar dit probleem niet is,  nemen een nieuwer type telefoon of anderen zoals wij laten gewoon een deur open staan, die we anders dicht doen. 

Het zou volgens mij best eens goed zijn als iemand bij KPN contact opneemt met leveranciers hoe dit handshake probleem echt is op te lossen.   

ja,maar hoe zit dat dan met de superwifi @CorL ?

Lees even wat de mensen in dit forum schrijven die ook een box 12 hebben met dit probleem en de adviezen hier gegeven een Superwifi hebben aangeschaft en teruggestuurd. 

Het lijkt net of niemand bij KPN dit probleem serieus neemt als je ziet hoe vaak dit is gemeld en hoe vaak dezelfde adviezen (o.a. de superwifi’s) zijn gegeven. 

@RozemarijnvE , wij hebben dit ook. Op een of andere manier kunnen de oudere typen Android telefoons slecht een handshake  met de Box maken. Is dat gebeurt dan werken de telefoons zolang ze aan staan goed. 

Dit forum staat de laatste maanden vol met meldingen van personen die hetzelfde hebben. Ze krijgen ook allemaal dezelfde adviezen. Uiteindelijk geven de mensen het op, sommige stappen over op een provider waar dit probleem niet is,  nemen een nieuwer type telefoon of anderen zoals wij laten gewoon een deur open staan, die we anders dicht doen. 

Het zou volgens mij best eens goed zijn als iemand bij KPN contact opneemt met leveranciers hoe dit handshake probleem echt is op te lossen.   

ja,maar hoe zit dat dan met de superwifi @CorL ?

Lees even wat de mensen in dit forum schrijven die ook een box 12 hebben met dit probleem en de adviezen hier gegeven een Superwifi hebben aangeschaft en teruggestuurd. 

Het lijkt net of niemand bij KPN dit probleem serieus neemt als je ziet hoe vaak dit is gemeld en hoe vaak dezelfde adviezen (o.a. de superwifi’s) zijn gegeven. 

ok,Nou ja dan zou ik toch maar de box 12 omruilen voor de v10.En dan eventueel nog een extra acces point.

Ik had eerst ook een box 12 i.c.m superwifi.1 ramp.Nu heb ik een v10 zonder superwifi en heb ik in het hele huis nog goede wifi,dus is super wifi overbodig.

Reputatie 1

Vreemd dit. Dus zowel de wifi van de Box12, als de wifi van de Superwifi’s ervaar je hetzelfde probleem mee. En alle lampjes blijven branden?

Bekabelde apparaten vallen nooit uit? Tv ontvanger bijvoorbeeld. 

En het is dus niet alleen je telefoon maar ook andere apparaten die geen verbinding kunnen maken.

 

Lijkt dat er dan toch iets loopt te storen.

Zijn er toevallig DVS stekkers in je woning? Of nog andere wifiversterkers.

Gaat dit om een glasvezel of koperverbinding?

 

Heb je wel eens een wifi analyser app gebruikt? Om alle wifisignalen inzichtelijk te maken.

@DennisA78 alle lampjes blijven inderdaad branden. De tv ontvanger is vorige week kort ook even uitgevallen, verder eigenlijk nooit.

Het zijn vaker nog andere apparaten dan m'n telefoon die wel de wifi kunnen vinden, vol bereik, maar niet kunnen verbinden.

Geen andere wifiversterkers in huis aanwezig, met wifi analyser app lijkt het wel alsof het allemaal werkt.

Het is een glasvezel verbinding.

Vreemd dit. Dus zowel de wifi van de Box12, als de wifi van de Superwifi’s ervaar je hetzelfde probleem mee. En alle lampjes blijven branden?

Bekabelde apparaten vallen nooit uit? Tv ontvanger bijvoorbeeld. 

En het is dus niet alleen je telefoon maar ook andere apparaten die geen verbinding kunnen maken.

 

Lijkt dat er dan toch iets loopt te storen.

Zijn er toevallig DVS stekkers in je woning? Of nog andere wifiversterkers.

Gaat dit om een glasvezel of koperverbinding?

 

Heb je wel eens een wifi analyser app gebruikt? Om alle wifisignalen inzichtelijk te maken.

@DennisA78 alle lampjes blijven inderdaad branden. De tv ontvanger is vorige week kort ook even uitgevallen, verder eigenlijk nooit.

Het zijn vaker nog andere apparaten dan m'n telefoon die wel de wifi kunnen vinden, vol bereik, maar niet kunnen verbinden.

Geen andere wifiversterkers in huis aanwezig, met wifi analyser app lijkt het wel alsof het allemaal werkt.

Het is een glasvezel verbinding.

Zijn dat ook Android toestellen?

Misschien experia wifi de oplossing?Of een v10?Of eventueel een monteur die het ter plekke bekijkt?