Beantwoord

Wifi zwak in tuin

  • 31 May 2020
  • 43 reacties
  • 640 keer bekeken

Hallo allemaal, sinds een tijdje hebben we een nieuwe jaren 30 woning. We hebben de Experia Box laten installeren en alles werkt prima. Het enige probleem wat ik tegen kom, is dat het Wifi in de tuin wegvalt. Hierdoor zijn we genoodzaakt om hier gebruik te maken van 4G, waardoor onze bundels opraken.

Ik weet dat er verschillende opties zijn m.b.t. Wifiversterkers, maar wil graag informatie inwinnen voordat ik een miskoop doe.

We hebben in huis Sonos, en de vorige keer dat ik Sonos en een Wifiversterker had, ging het niet goed. Sommige Sonos-boxen gingen op het signaal van de versterker, andere op het signaal van het modem. Hierdoor kon ik dus niet alles tegelijkertijd bedienen.

Om te voorkomen dat dit weer gebeurd, wil ik graag advies. Welke Wifiversterker werkt zo, dat ik gewoon alle Sonos in huis kan bedienen, zonder in de knoop te komen met verschillende signalen?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 1 June 2020, 12:36

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN heeft eigenlijk gewoon geen apparatuur voor in de tuin. WiFi in de tuin is ook iets waar je KPN nooit over hoort.

Voor goed wifi in de tuin koopt u het best een outdoor wifi accespoint:

https://m.routershop.nl/outdoor-access-points/cid=3625

Deze monteert u tegen de buitengevel. Uiteraard bekabeld aansluiten.

@svenvanroij

Welke wifi versterker gebruikte je

En welke experiabox heb je

Als je bv een v10a gebruikt kun je een extra experia wifi erbij nemen de wifi gaat dan naadloos over en deze expera wifi zet je bijvoorbeeld in de vensterbank aan tuinkant

Deze moet wel aangesloten worden met een netwerk kabel aan de experiabox

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

 

Reputatie 7
Badge +24

Achter dubbel glas heb je vervolgens flut wifi buiten.

Nick geen last van hier

Hr++ en mijn netgear r9000 hangt in de meterkast

ik heb zelfs wifi achter de paardenstal

50 meter

 

En werkt het niet met een experia wifi

Kan deze binnen 2 weken retour

Ik denk dat mijn idee de oplossing is

Maar ik kan uiteraard niet in de situatie kijken

Reputatie 1

Met WiFi achter een dubbelslag raam hangt het ook nog af van de drukte met de kanalen van WiFi als deze over vol zitten kan hij in devotionele weggedrukt zijn. Ook ligt het aan het merk/type versterker de een is beter voor het een dan de ander. Bovendien moet WiFi opbouwen dus direct achter het raam of muur van binnen zal ook niet goed werken.

Het hoeft niet buiten te hangen, wil eigenlijk gewoon een versterker. Maar dan wel een (liefst draadloos) waarbij de Sonos geen problemen geeft...

Draadloos een wifi repeater raad ik af

Altijd een nemen die met een utp kabel aan gesloten zit aan de experiabox

Nooit wifi op pakken en door sturen is vragen om slechte wifi en storingen

je kunt ook een experia wifi

plaatsen bij de tv als dit de tuinkant is

er zitten namelijk 2 aansluitingen op

Kun je hem tussen de tv ontvanger plaatsen

En de super wifi van KPN? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Daarbij moet ik 1 bedraad aansluiten en de ander gaat draadloos toch? Zou wel een optie kunnen zijn, hoe denken jullie hier over?

En de super wifi van KPN? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Daarbij moet ik 1 bedraad aansluiten en de ander gaat draadloos toch? Zou wel een optie kunnen zijn, hoe denken jullie hier over?

Hallo @svenvanroij ,

Die kun je alléén binnen gebruiken.

 

Ik kan hem gewoon binnen ophangen, eventueel onder de overkapping. 
het gaat me meer om het feit of dit werkt met de Sonos.

gewoon proberen

bestel een experia wifi bij kpn en probeer het

werkt het niet kan hij binnen 2 weken retour

 

welke experiabox heb je

als je een v10 hebt zonder a dan moet je 2 stuks experia wifi hebben

omdat de wifi van de v10 zonder a uitgeschakeld wordt

je kunt ook voor een simpele ap gaan en die ergens bij de gevel zetten

gewoon proberen

bestel een experia wifi bij kpn en probeer het

werkt het niet kan hij binnen 2 weken retour

 

Maar die moet bedraad, dan moet ik dus door het hele huis een kabel trekken...

gewoon proberen

bestel een experia wifi bij kpn en probeer het

werkt het niet kan hij binnen 2 weken retour

 

Maar die moet bedraad, dan moet ik dus door het hele huis een kabel trekken...


Dat is wel het beste

Even een utp kabeltje leggen

Dan heb je het wel stabiel

Ik kan hem gewoon binnen ophangen, eventueel onder de overkapping. 
het gaat me meer om het feit of dit werkt met de Sonos.

Onder de overkapping is óók buiten niet doen dus. Zijn uitsluitend geschikt voor binnenshuis.

 

onder de overkapping kan rustig hoor

als je maar een ip65 box pakt

maar ik zou hem gewoon ergens aan de tuinkant zetten binnen huis en een best plekje opzoeken

 

 

onder de overkapping kan rustig hoor

als je maar een ip65 box pakt

maar ik zou hem gewoon ergens aan de tuinkant zetten binnen huis en een best plekje opzoeken

 

 

Op deze manier wel, maar niet gewoon maar buiten.

@JanD

klopt de apparatuur mag nooit zonder bescherming buiten hangen

i.v.m. de luchtvochtigheid die hoog op kan lopen buiten dus ook onder de overkapping

 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem, ondanks dat de versterker op nog geen 5 meter bij mij vandaan is wanneer ik buiten zit.

is de super wifi van KPN een optie ?

KPN waarom krijgen de vaste klanten de Super Wifi ook niet cadeau zoals de nieuwe klanten van KPN ?

ook graag een reactie van KPN Webcare over de Super Wifi

Hallo @Alard 

KPN waarom krijgen de vaste klanten de Super Wifi ook niet cadeau zoals de nieuwe klanten van KPN ?

Echt cadeau krijgen de nieuwe klanten het ook niet, ze kunnen kiezen voor 6 maanden korting óf de wifi-punten gratis, dus als je als nieuwe klant voor het laatste kiest, betaal je ze in feite zelf.

Als de bestaande klanten ook die dingen gratis zouden krijgen, niet iedere klant heeft ze trouwens nodig, ik ook niet, al kreeg ik ze voor niks, gaan de abo-prijzen dus fors omhoog en is het uiteindelijk een sigaar uit eigen doos.

 

Reputatie 7
Badge +24

onder de overkapping kan rustig hoor

als je maar een ip65 box pakt

maar ik zou hem gewoon ergens aan de tuinkant zetten binnen huis en een best plekje opzoeken

 

 

Mooie doos. Ook nog even een stopcontact in maken. Mooi projectje, ben je wel even zoet mee 😁

Ik heb er 1 binnen in het schuurtje staan, en gewoon een plastic zak omheen gedaan 😶

@Nick83

Klopt een mooi project

er zijn tal van mogelijkheden

Ik zou in dit geval bij ts gewoon in de vensterbank of wat dan ook aan de tuinkant proberen

Uiteraard binnen

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @svenvanroij, Super dat je ons hebt gevonden met je vraag over hoe je het wifi bereik kunt uitbreiden naar de tuin. Ik zie dat er al veel informatie is gegeven. Super! :hugging:
Genoeg stof om over na te denken! Vergeet niet dat je altijd 14 dagen de tijd hebt om bij ons gekochte apparatuur te retourneren. Je zou de apparatuur in die periode even kunnen testen om te kijken of dit voor jullie werkt of niet. 
Hou je ons op de hoogte? Ik ben benieuwd naar de uitkomst. :blush: 

@Alard Het antwoord op jouw vraag is al vaak gegeven hier op het Forum.  Google search: [SuperWifi voor bestaande klanten]. 

Reputatie 7

Dit is achter in mijn tuin op zo'n 20 meter van het wifi accesspoint in mijn tuinkamer terwijl de openslaande deuren (met HR++ isolatieglas) dicht zijn.

Ik ben niet ontevreden. :wink:

PS. Ik heb een 200Mbps glasvezelabonnement.

Reageer