Vraag

wifipunten, stroomvverbruik en hoe stel ik ze in?

  • 22 February 2021
  • 9 reacties
  • 4911 keer bekeken

Sinds kort hebben we KPN met 2 Superwifipunten

  1. De ene staat in de meterkast de ander elders, maar eigenlijk hebben we er waarschijnlijk maar één nodig.  Kan je die tweede gewoon wegzetten en hem alleen gebruiken als we hem (in de tuin) nodig hebben? Of moeten ze altijd allebei ingeschakeld zijn?
  1. Weet iemand wat het stroomverbruik is van :

-router/modem (Hussel 50 besteld: KPNbox 12)

-tv-ontvanger VIP5202

-Super wifi punt per stuk?

  1. Wat betekent het dat het lampje van het tweede Wifipunt geelgroen en niet helgroen brandt?

Fijn als iemand hier antwoord op weet….

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 2
Badge

Welkom @Amme54 op het forum! goed dat je heir je vraag stelt.

Je vragen over het stroomverbruik heb ik in de organisatie uitgezet. zo gauw ik daar antwoord op krijg dan laat ik het hier weten. Dan je vraag over de Superwifi punten. Het is inderdaad mogelijk om slechts één punt te gebruiken zolang deze maar bekabeld is aangesloten op je Experiabox. Groeten, Rob

Dank je wel!! Ik wacht af.

Reputatie 7
Badge +24

Het stroomverbruik kun je beter gewoon zelf opmeten. Want dat zal uiteraard wel wat kunnen verschillen afhankelijk van hoe intensief u de apparatuur gebruikt.

Reputatie 2
Badge

Hoi @Amme54, een deel van de antwoorden heb ik ondertussen voor je; Het energieverbruik van de  De VIP5202 is 4,3Watt  tijdens gebruik, 3,3 Watt, tijdens Standby en 0,35 Watt in Energiespaarstand. Het Energieverbruik van de KPN Box 12 is 7,62 Watt tijdens gebruik en 5,89 Watt in idle (’s nachts). Je vraag over het verbruik van de de Superwifi punten staat nog uit. Je vroeg ook nog waarom het lampje op de Superwifi geelgroen kan branden. In dat geval is de onderlinge verbinding tussen de Wifi punten niet optimaal. Je zou bv kunnen proberen de onderlinge afstand iet te verkleinen.

 

Hoi @Amme54, een deel van de antwoorden heb ik ondertussen voor je; Het energieverbruik van de  De VIP5202 is 4,3Watt  tijdens gebruik, 3,3 Watt, tijdens Standby en 0,35 Watt in Energiespaarstand. Het Energieverbruik van de KPN Box 12 is 7,62 Watt tijdens gebruik en 5,89 Watt in idle (’s nachts). Je vraag over het verbruik van de de Superwifi punten staat nog uit. Je vroeg ook nog waarom het lampje op de Superwifi geelgroen kan branden. In dat geval is de onderlinge verbinding tussen de Wifi punten niet optimaal. Je zou bv kunnen proberen de onderlinge afstand iet te verkleinen.

 

veel dank alvast!

Reputatie 2
Badge

Hoi @Amme54, ik heb inmiddels ook het stroomverbruik van de Superwifi punten doorgekregen; Off mode 0.09W. Networked Standby 5.1W en Networked stanby with all wired network ports connected and all wireless network ports activated 5.5W Groeten Rob

Veel dank Rob!

Dat is allemaal een stuk lager dan onze vorige en oudere apparatuur van Ziggo! De techniek schrijdt voort….

Misschien begrijp ik het niet helemaal. Ik ontvang bericht van KPN dat men geen overeenstemming heeft bereikt met de lokale glasvezel leverancier. Nu heb ik gratis KPN superwifi ontvangen. Het gaat dus om 2 stuks wifi versterkers. Op de stroomadapter staat dat deze 12 volt, 1,5 ampère en 18 watt is. 

Betekent dit dat deze adapter 18 watt per uur verbruikt? en zo ja als je 2 stuks hebt zou dat meer dat 60 euro per jaar zijn dat is evenveel als 3 koelkasten.? 

Ik hoop dat redenatie niet klopt. 

Hartelijke groet,

 

Ben 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bernardino , de aangegeven waardes zijn het maximum wat de adapter aan de uitgang kan leveren. Zoals eerder in dit topic wordt aangegeven is het werkelijke verbruik veel lager.