Beantwoord

Wil KPN mij niet als klant?

  • 31 March 2022
  • 12 reacties
  • 367 keer bekeken

Ik ben/was een XS4All klant. Ik werd onlangs ingelicht dat mijn abo werd overgezet naar de KPN-techniek.
Ik heb voor die tijd op 20 maart gebeld met de vraag wat er gebeurt als ik kies voor een ‘echt’ KPN abonnement. Want ik vind dat ik een nieuwe klant ben bij KPN en dus korting en nieuwe apparatuur verdien dan. Zo niet dan zijn er ook andere interessante aanbieders als mijn oude XS4All toch niet meer bestaat.
Ik kreeg een uitermate vriendelijke medewerker aan de lijn die mij een zeer duidelijk hielp en een goed aanbod deed en mij daarnaast verzekerde dat de aanstaande overzetting naar KPN hier geen belemmering voor was. Ik was blij en opgelucht dat ik mij verder niet hoefde te verdiepen in de overstap naar een andere provider.
Echter werd ik 29 maart gebeld door een afdeling van KPN dat mijn aanvraag was afgewezen omdat ik inmiddels overgezet was naar KPN en ik kon geen 2 klantnummers hebben of zo. Ik moest maar bellen met het servicenummer of ze de aanvraag over konden zetten naar het eerste abonneenummer.
Eerste ergernis: waarom actie bij mij neerleggen?
Ok, gebeld maar na meerdere keren in de wacht gestaan te hebben werd er gezegd: ik ga het uitzoeken, u wordt binnen 48u hier over terug gebeld.
2 dagen later, niks gehoord: 2e ergernis. 
Wéér zelf gebeld, na 2x mijn verhaal te hebben gedaan en meerdere malen in de wacht werd na een half uur de verbinding verbroken! Ergernis bereikt zijn hoogtepunt.

Mensen, wat is dit toch?? Waarom wordt ik hier überhaupt mee lastig gevallen? Los het intern op en leg het probleem niet bij mij neer! Ik heb het probleem toch niet veroorzaakt door ja te zeggen tegen een aanbod??

Inmiddels heb ik de afgelopen week ook 6 (!) mailtjes gehad dat mijn bestelling geannuleerd is en een mail van XS4All met ‘wat fijn dat u zich bedacht heeft.’ Schiet mij maar lek, ik zit toch niet meer bij XS4All, dat is nu toch KPN?

Ik ga mij het komend weekend maar eens verder oriënteren op een nieuwe provider want ik verwacht niet dat dit nog goed gaat komen. Helaas weet ik uit ervaring dat dit soort van slechte service ook bij andere providers vaker voorkomt... (Ja, en daarom zat ik juist heel tevreden bij XS4All!!).

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 4 April 2022, 08:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @B3rry Telfort-klanten (TFT) die in 2020 automatisch gemigreerd zijn naar KPN werden ook geen nieuwe klant, maar pseudo-KPN-klanten met de TFT-voorwaarden.

Wilde je een echte klant van KPN worden met de bijbehorenden voorwaarden en voor- en nadelen, kon je overstappen naar het ‘echte’ KPN als bestaande klant.

Voor xs4all-klanten zal het niet anders zijn.

Zie ook de uitgebreide info voor xs4all-klanten in een speciaal topic binnen dit forum of bij xs4all zelf.

 

 

Reputatie 3

Inmiddels heb ik de afgelopen week ook 6 (!) mailtjes gehad dat mijn bestelling geannuleerd is en een mail van XS4All met ‘wat fijn dat u zich bedacht heeft.’ Schiet mij maar lek, ik zit toch niet meer bij XS4All, dat is nu toch KPN?

 

 

Nee. In tegenstelling tot Telfort blijf je bij XS4ALL als je niks doet XS4ALL-klant. Maar dan op de systemen van KPN. En volgens mij is de communicatie daar best duidelijk over.

 

Inmiddels heb ik de afgelopen week ook 6 (!) mailtjes gehad dat mijn bestelling geannuleerd is en een mail van XS4All met ‘wat fijn dat u zich bedacht heeft.’ Schiet mij maar lek, ik zit toch niet meer bij XS4All, dat is nu toch KPN?

 

 

Nee. In tegenstelling tot Telfort blijf je bij XS4ALL als je niks doet XS4ALL-klant. Maar dan op de systemen van KPN. En volgens mij is de communicatie daar best duidelijk over.

 

Hallo @Neel25 , bij TFT niet anders, ik heb het alleen anders verwoord of niet duidelijk genoeg uitgelegd.

 

Reputatie 5
Badge +6

Inmiddels ben ik zelf ook overgezet van Xs4all naar KPN en eerlijk gezegd Technisch is er niks veranderd . Hetgene wat wel veranderd is Hoe het account gaat beheren Mijn Xs4all zal niet meer werken dus moet gekoppeld worden in MijnKPN.

Ook word de mail gemigreerd naar KPN webmail, Maar hier kan je gewoon met je xs4all gebruiksnaam en wachtwoord inloggen. De ITV app  an xs4all word vervangen door KPN itv app maar hiervoor geldt hetzelfde je kan dezelfde inloggegevens gebruiken als bij xs4all.

Het is mij niet geheel duidelijk waarom je perse een KPN abbo wilt, Nu hou je de Fritzbox die beter werkt dan ExperiaBox12 die je anders had gekregen zonder dat je hier extra kosten voor moet maken. KPN klanten moeten namelijk betalen om deze te kunnen afnemen.

 

Inmiddels ben ik zelf ook overgezet van Xs4all naar KPN en eerlijk gezegd Technisch is er niks veranderd . Hetgene wat wel veranderd is Hoe het account gaat beheren Mijn Xs4all zal niet meer werken dus moet gekoppeld worden in MijnKPN.

Ook word de mail gemigreerd naar KPN webmail, Maar hier kan je gewoon met je xs4all gebruiksnaam en wachtwoord inloggen. De ITV app  an xs4all word vervangen door KPN itv app maar hiervoor geldt hetzelfde je kan dezelfde inloggegevens gebruiken als bij xs4all.

Het is mij niet geheel duidelijk waarom je perse een KPN abbo wilt, Nu hou je de Fritzbox die beter werkt dan ExperiaBox12 die je anders had gekregen zonder dat je hier extra kosten voor moet maken. KPN klanten moeten namelijk betalen om deze te kunnen afnemen.

 

Ik wil niet perse naar een KPN abo. Ik vind dat mijn abo min of meer geëindigd is bij XS4All. Wat ik had bestaat niet meer. Dus ging ik mij oriënteren op wat anders, wat interessant is ivm welkomskorting en nieuwe apparatuur (4K mediabox voor de 4K uitzendingen van ESPN).

Er is mij een aanbieding gedaan door KPN om over te stappen waar ik ja op heb gezegd.
O.a. nieuwe 4K mediaboxen, sneller internet, gratis pluspakket en dat voor praktisch dezelfde prijs die ik nu betaal. Echter nu met totaal 300,- voordeel op de eerste 12 maanden (!)

Een nieuwe klant krijgt overal een korting en ik bén een nieuwe klant bij KPN naar mijn mening. Ik blijf niet zitten met alleen een naampje XS4All er op terwijl het gewoon KPN is. 

Reputatie 7
Badge +24

Om nog welkomskorting te krijgen bij KPN bent u nu gewoon te laat denk ik. Dan had u eerder over moeten stappen. De eerste medewerker die u sprak dacht dat het nog kon kennelijk. Maar het migratieproces was al in gang.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @B3rry, welkom op het KPN Forum! Jammer dat het niet is gelukt om over te stappen naar KPN.

Toen je ons belde om de overstap te regelen, had je toen al bericht gehad over de overgang naar de KPN techniek? Je kunt namelijk nadat je dat bericht hebt gehad, geen veranderingen in jouw XS4ALL abonnement aanbrengen. Dat betekent helaas ook dat een overstapverzoek niet kan. Dat kan pas weer als jouw XS4ALL abonnement is omgezet.

Aangezien XS4ALL voor ons allemaal nog een beetje nieuw is, kan ik me voorstellen dat mijn collega aan de telefoon dit niet wist.

We zijn inmiddels een paar dagen verder. Heb je al weer contact met ons gehad over een nieuw abonnement? Zo ja, is het gelukt?

Hallo @B3rry, welkom op het KPN Forum! Jammer dat het niet is gelukt om over te stappen naar KPN.

Toen je ons belde om de overstap te regelen, had je toen al bericht gehad over de overgang naar de KPN techniek? Je kunt namelijk nadat je dat bericht hebt gehad, geen veranderingen in jouw XS4ALL abonnement aanbrengen. Dat betekent helaas ook dat een overstapverzoek niet kan. Dat kan pas weer als jouw XS4ALL abonnement is omgezet.

Aangezien XS4ALL voor ons allemaal nog een beetje nieuw is, kan ik me voorstellen dat mijn collega aan de telefoon dit niet wist.

We zijn inmiddels een paar dagen verder. Heb je al weer contact met ons gehad over een nieuw abonnement? Zo ja, is het gelukt?

Bedankt voor je reactie.
Het is inderdaad allemaal erg onduidelijk voor iedereen. Ik denk dat je gelijk hebt dat de timing erg beroerd was, het stond ook vermeld in de brief dat er tijdens de migratie niets kon worden aangepast en dat heb ik ook aangegeven aan je collega aan de telefoon maar hij zei dat het geen enkel probleem was. Tja, ik ga er van uit dat hij er verstand van heeft, toch? Ik had ook niet gebeld om over te sluiten maar er werd mij direct een goede aanbieding gedaan waar ik ja op zei.

Ik heb ondertussen al zeker weer 6 mensen aan de lijn gehad van KPN én XS4all. Dezelfde aanbieding stond nog steeds online voor mij (op basis van postcode/huisnummer) en uiteindelijk is de aanvraag vrijdag gewoon opnieuw gedaan en ben ik nu al verder in het traject dan de vorige keer want ik heb nu ook een mail ontvangen van XS4all waarin bevestigd wordt dat mijn abo bij hun opgezegd is. Hopelijk komt het nu verder goed.

Eerlijk gezegd was ik het al helemaal zat maar ik moet gewoon toegeven dat KPN mij als enige kon bieden wat ik wilde.
Ik heb het ook inmiddels meerdere malen bevestigd gekregen: een XS4all klant kan overstappen naar KPN als nieuwe klant, dus gebruik makend van een aanbieding. Wat op zich logisch is in mijn ogen.
De tip die ik dus heb voor alle XS4all klanten: check jouw aanbieding op de website van KPN.
En doe een eventuele overstap buiten de migratie-periode ;-)

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat het nu de goede kant op gaat. 🙂 Als je toch nog ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten!

Helaas moet ik melden dat het toch wéér niet goed gekomen is. Ik krijg alleen een mail met: “Uw aanvraag is geannuleerd.” Geen uitleg waarom.
En een mail van XS4all: “Wat fijn dat u zich bedacht heeft.”
Ook degene van de KPN klantenservice die mij verzekerd had mij persoonlijk terug te bellen als het weer fout zou gaan heb ik niet meer gehoord.
Heel erg jammer dit.

Ik heb mijn abonnement opgezegd, mijn grens is bereikt.

Inmiddels ben ik succesvol overgestapt naar een andere ISP en mobiele provider.
Vergelijkbare diensten voor een lager maandbedrag en een goede aanbieding als nieuwe klant.
Ik ben blij dat ik weg ben bij de schizofrenie bij KPN/XS4ALL.
Ik krijgt gewoon nu nog mails uit naam van KPN (eindrekening) en XS4ALL (we hebben je apparatuur ontvangen) die allebei ondertekend zijn door dezelfde persoon (directeur klantenservice)?!!
Inloggen bij XS4ALL kan niet meer, inloggen bij KPN: er zijn geen facturen beschikbaar.
Onbegrijpelijk dat er niet gesnapt wordt dat al die onduidelijkheid klanten wegjaagt...voorgoed.

Reputatie 7
Badge +17

Het is jammer dat je er zo over denkt, @B3rry.

Het klopt dat je nog een slotnota ontvangt. Het klopt ook dat je niet meer in MijnKPN kan nu jouw abonnement is opgezegd. Mocht je vragen hebben over jouw factuur dan kan je die altijd stellen. Je kunt hiervoor terecht bij de XS4ALL klantenservice: 020 398 76 66.