Beantwoord

Wil overstappen naar Glasvezel maar volgens mij heb ik geen NTU is het nog mogelijk in deze tijd ?

  • 1 May 2020
  • 8 reacties
  • 292 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik zit er over te denken om over te stappen van Ziggo naar KPN,

Nu hebben ze een paar geleden glasvezel tot in mijn meterkast aangelegd en heb daar 1 van andere dummy kast hangen.

Nu begrijp ik dat ik een NTU moet hebben zodat ik daar een internet kabel kan insteken om de Experiabox aan te hangen met een netwerk kabel.
Nu in deze tijd komt er geen monteur langs die dat doet begrijp ik of geld dat niet voor nieuwe klanten ?
Of kan je dat zelf ?
Ik heb even naar die dummy kast gekeken en hij lijkt verzegeld te zijn en als je hem open maakt dat er dan kosten berekend gaan worden.

Heb er even 2 foto's bij gedaan om er een beter idee van te krijgen

 

BvD voor elke bruikbare informatie.

 

icon

Beste antwoord door Henk2304 1 May 2020, 10:53

Bekijk origineel

8 reacties

Zodra je een Hussel internetabonnement afsluit bij KPN wordt e.e.a. in gang gezet. Bij nieuwe glasvezelaansluitingen is altijd een monteur nodig, juist om de dummy te vervangen. Ook in deze tijd kan dat nog steeds (mits je geen klachten hebt en 1,5 m afstand houdt), maar het kan wel ff duren.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @aws1971. Welkom op het KPN Forum! Wat leuk dat je overweegt om te stappen naar KPN. Ik begrijp dat je met deze vragen zit. Nieuwe klanten worden gewoon aangesloten. Ik zie dat jouw NT er al hangt, dat betekend dat het een Doe Het Zelf installatie wordt. We sturen alles jouw kant op en als je er niet uit komt kan je eventueel hulp op afstand krijgen vanuit KPN. Als je gebruik maakt van onze overstapservice, dan worden de diensten bij Ziggo pas opgezegd wanneer je gebruik kan maken van onze diensten, door KPN. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!

 

Reputatie 7

Ik zie dat jouw NT er al hangt, dat betekend dat het een Doe Het Zelf installatie wordt.

Nee @Vikash, de NTU hangt er nog niet, op de foto zie je een dummy.

Dit wordt dus geen "Doe Het Zelf" installatie.

Zoals ik al zei :thinking:

Reputatie 1
Badge

Zodra je een Hussel internetabonnement afsluit bij KPN wordt e.e.a. in gang gezet. Bij nieuwe glasvezelaansluitingen is altijd een monteur nodig, juist om de dummy te vervangen. Ook in deze tijd kan dat nog steeds (mits je geen klachten hebt en 1,5 m afstand houdt), maar het kan wel ff duren.

Hopelijk klopt dit, :thinking:
maar denk dat ik het voor de zekerheid een maand laat overlappen.
Dan maar een maand dubbel betalen.


Bedankt allemaal.

Inderdaad, zekerheid voor alles. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat jouw NT er al hangt, dat betekend dat het een Doe Het Zelf installatie wordt.

Nee @Vikash, de NTU hangt er nog niet, op de foto zie je een dummy.

Dit wordt dus geen "Doe Het Zelf" installatie.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gekeken. In dat geval komt er een monteur bij jouw langs. 

Reputatie 7
Badge +24

Zodra je een Hussel internetabonnement afsluit bij KPN wordt e.e.a. in gang gezet. Bij nieuwe glasvezelaansluitingen is altijd een monteur nodig, juist om de dummy te vervangen. Ook in deze tijd kan dat nog steeds (mits je geen klachten hebt en 1,5 m afstand houdt), maar het kan wel ff duren.

Hopelijk klopt dit, :thinking:
maar denk dat ik het voor de zekerheid een maand laat overlappen.
Dan maar een maand dubbel betalen.


Bedankt allemaal.

Heel verstandig. Niet de overstap service gebruiken dus.

Reageer