Beantwoord

wisselend bekabeld en wegvallende wifi glasvezel 500Mbit

  • 8 November 2020
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb nu al een tijdje glasvezel met de V10a experiabox. Eerst best tevreden maar nu werk ik vaker thuis en valt mij de bekabelde verbinding toch tegen. Ik werk met vrij grote scans en zie deze langzaam binnen druppelen. Alles in huis is bekabeld aangelegd met CAT 6 kabel en getest. Met speedtest computer rechtstreeks verbonden haal ik max 350MBs maar vaker ligt dat lager. Ook bij tv kijken loopt de tuner vast bij meer dan 50 minuten kijken. Recentelijk storing in wijkcentrale en daarna met tv geen problemen. Heb alles meerdere malen gereset, wifi manager gedraaid. Bekabeld wordt het maar niet beter. Wifi is echter dramatisch slecht. Meerdere keren van kanaal gewisseld en nu kanaal 13 waar de minste netwerken op zitten gekozen. Ik haal variërend tussen de 7 en 70 MBs als ik 50 cm van de experiabox sta. NT1 kastje ook al van spanning gehaald maar weinig soelaas. Ik hoop dat klantenservice opnieuw een lijntest kan uitvoeren en anders mij een vervangende experiabox wil sturen voor de ex-collega MPSD KPN. grt

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 November 2020, 15:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom, @Tobeornottobe! Leuk dat je ons gevonden hebt. Zoals je misschien al wel had verwacht, is het hier best druk op dit moment. Vandaar dat mijn reactie pas zo laat komt, Sorry! Ik stond op het punt om de lijn door te meten, toen ik ontdekte dat er een monteur is ingepland. Top! Die gaat het issue vast voor je oplossen. Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen.:hear_no_evil:

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er vanuit gaan dat alles is opgelost? Als je nog vragen hebt lezen we het graag. 

Dat klopt idd. Bij mij lag de oplossing in vervanging van de experiabox voor een versie 12. Met name de tegenvallende snelheid bekabeld maakte de diagnose waarschijnlijk dat het probleem daar lag. Sinds vervanging haal ik idd snelheden zowel bekabeld als wifi die veel hoger liggen.

Reageer