Vraag

wisselvallig bekabeld internet.

  • 7 February 2020
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo,

 

Ik ervaar tijdens het gamen enorme dips wanneer het gaat om bekabeld internet. Wanneer ik speedtests run op mij pc zijn deze precies/of zelfs iets hoger dan de 200/200 bundel die ik heb. Echter wanneer ik een speedtest draai op de ps4 meet deze compleet andere waarden. Downloadsnelheid zit vaak redelijk tegen de 200 aan, vaak rond de 180/185 maar mijn uploadsnelheid nagenoeg altijd onder de 50 of zelfs nog veel lager. 
 
ik ben wat research gaan doen en er stond dat de upnp aangevinkt moest worden in de Experia box en dat heb ik dus ook gedaan. Ook heb de ps4 internetkabel direct van de experiabox in de ps4 zitten.
 

Hoe kan ik dit probleem oplossen en zorgen dat zowel mijn uploadsnelheid als downloadsnelheid richting die 200/200 gaan?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Niemand die hier een antwoord op heeft?

Hallo @MKlKr , ik zou als eerste upnp binnen de modem uitzetten, zéét onveilig.

Aan je snelheden te zioen denk ik dat je een glasverbinding hebt.

Zet eerst alles eens van de stroom af, de glasvezelmodem, de KPN Experia router, de pc en de PS4.

Wacht minimaal 30 seconden.

Start dan eerst de glasvezelmodem op en wacht totdat deze volledig in bedrijf is, d.w.z. alle lampjes branden groen, start dan de Experia router op en wacht ook daar totdat deze volledig in bedrijf is en start daarna de pc en de ps 4 op en doe de tests dan nog eens bekabeld op 1 pc en alle overige (draadloze) appratuur uit. Doe deze test 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan de gemiddelde up- en downloadwaarde, beter nu?

 

Hallo @JanD ,

ik heb exact gedaan wat je hebt geschreven. Heb de upnp weer uitgeschakeld en een volledige reset gegeven aan het systeem in de volgorde je schreef.

dit is het resultaat op mijn ps4


en dit is het resultaat gemeten via de speedtest van kpn 

 
wat ik dus meet op de pc is top. Maar ik denk dat PlayStation iets blokkeert of ik blokkeer iets in de router voor mijn ps4. 
 

enig idee hoe ik dit wat gelijkwaardiger krijgen kan?

 

Hallo @MKlKr , ik heb geen verstand van de PS4, misschien is daar een fabrieksreset zinvol of raak je dan misschien instellingen kwijt. De modem doet niets met de PS4 om de snelheid te remmen.

Het is in ieder geval goed om te lezen dat je je abo snelheid weer goed hebt.

 

@JanD bedankt voor de hulp zover.

voor ps4 ga ik het forum daar wel even raadplegen of de mensen van ps4 zelf.