Beantwoord

Word mijn wifi beter als ik de snelheid verhoog?

  • 29 November 2020
  • 15 reacties
  • 118 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Vraag

Als ik de snelheid internet verhoogd heb ik dan een beter wifi

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 December 2020, 13:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Nee geen beter Wi-Fi. Misschien sneller. Maar heb je problemen met Wi-Fi?

Onze modem staat bg open zonder belemmering

Onze Wi-Fi bg is 1 streepje

Ik heb de Wi-Fi op zolder wel verbeteren van 0 naar 2a3 streepje .

Met de Wi-Fi manager.

Zou de modem te oud zijn?

Jaren Telfort nu kpn.

 

Mvg

Kwee

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? 

Nee geen versterkers.

Maar bg Wi-Fi dient in orde te zijn denk ik.

 

 

De Wi-Fi Telfort was bg goed

Deze stond toen zelfs achter een kastje.

Behalve toen op zolder geen Wi-Fi.

 

 

De modem is van februari 2011

IS deze niet aan vervanging toe ?

 

Komt het daardoor dat de WiFi laag is 

Reputatie 7
Badge +24

Krijgt u geen gratis versterkers aangeboden als u de WiFi manager doet?

Nee, ik wordt  verwezen naar de WiFi versterkers 146 euro plusminus 

Maar ik denk dat ik daarmee het niet goed als de modem nu bg al matig wifi geef.

 

Hallo @Kwe , welk merk en type modem heb je?

Heb je een glas- of een koper-verbinding?

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Kwe, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Hoe is de modem aangesloten? Bedraad of draadloos?

Goede vraag @JanD!

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik wordt  verwezen naar de WiFi versterkers 146 euro plusminus 

Maar ik denk dat ik daarmee het niet goed als de modem nu bg al matig wifi geef.

De zwarte versterkers worden zeker ook aangeboden. Voor maximaal 100 euro. Of gratis. 

Haha gratis dat was de eerste keer dat ik contact had met KPN inloggen dderde keer ingelogd tien w as get bedrag ineens 40 euro

En nu 80 Euro voor de bekabelde.

Ik heb de modem al eerder naar de  fabrieksinstellingn gedaan.

Zonder verbeterde  resultaat 

 

Als ik alles op een rijtje zet:

Sytuatie nu en verleden

Vreemd bij Telfort Wi-Fi goed

Vreemd bij Telfort internet goed bg 4 Streepjes

Va  Telfort kpn belooft geen veranderingen. 

Vreemd bij KPN Wi-Fi  bg nu 1 streepje

Vreemd bij kpn internet is nu ook minder snel

Bij Wi-Fi  manager krijg ik alleen de melding voor een Wi-Fi versterker te kopen. Geen verwijzing naar nieuwere modem geweest.

 

Mijn modem is over 2 maanden 10 jaar oud.

Ik heb een expertise box v9 

 

Experia box v9 bedoel ik

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kwe, welkom op het forum!
Als de Wifimanager érgens in huis minder dan 20Mbit/s internet constateert biedt hij gratis (mits theoretisch de snelheid hoger moet kunnen) Wifi Experia's aan. Deze zullen wel met een internetkabel verbonden moeten worden op je experiabox.
De SuperWifi punten daarentegen zijn helaas niet gratis.

Dank  voor de antwoorden 

Mvg