Beantwoord

Wordt mijn internetsnelheid nog hoger?

  • 24 March 2022
  • 9 reacties
  • 165 keer bekeken

Ben al bijna 40 jaar klant. Mijn internetsnelheid op kopernetwerk is zeer laag (max. 6Mbit) vanwege grote afstand tot wijkcentrale.

Betaal wel zelfde prijs als degene die veel hogere snelheid hebben.  Vorig jaar meldde een monteur nog dat er een upgrade (centrale/verdeelkast?) zou komen waardoor ik ook hogere snelheid zou krijgen. Wordt dit nog uitgevoerd op korte termijn.? Zo niet dan denk ik er toch over om over te stappen naar een andere provider.

icon

Beste antwoord door DennisA78 26 March 2022, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Woont u in een buitengebied? Kan ziggo bij u leveren?

Woon niet in buitengebied. Ziggo is hier niet beschikbaar vanwege andere provider waar ik in uiterste geval toch naar zal moeten uitwijken als KPN geen upgrades/verbeteringen aan gaat brengen op korte termijn.

Badge +19

Is die andere aanbieder dan wel via coax of glasvezel? Via de oude telefoonlijn zal u namelijk nooit een hogere snelheid krijgen bij een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +10

Met die snelheid ontvang je als het goed is wel een korting, omdat er geen fatsoenlijke snelheid geleverd kan worden. Alls je in een gebied woont waar KPN 4g buitengebied levert, dan vervalt die korting,  maar haal je hogere snelheid omdat die toevoeging snelheid uit de lucht haalt, bij bij de 6mb voegt.

 

Het kopernetwerk word eigenlijk niet meer geüpgrade. Glasvezel is de vervanging voor dat netwerk.

Als je wil overstappen, dan heb je Ziggo via coaxkabel, of alle andere providers via de KPN kabel (Koper of Glasvezel) Als KPN nog geen Glasvezel heeft aangelegd, zal alles dus via de kopere kabel binnen moeten komen. Met die 6mb dus.

 

Het kan tegenwoordig ook zijn dat een andere partij Glasvezel aanlegd en je dus anders providers als keuze hebt. Je weet als het goed is zelf welke aansluitingen in je woning aanwezig zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @qzone, welkom op het forum. 

Dennis legt helemaal goed uit. Heb je al gekeken of 4G buitengebied bij jou beschikbaar is? 

Nee, is niet beschikbaar op mijn adres. 10MBit is nu maximaal haalbaar volgens kpn. Mijn vraag is of dit door eventuele upgrade nog hoger zou kunnen worden en zo ja op welke termijn.

Maar als ik reactie van Dennis lees dan hoef ik daar dus niet meer op te rekenen.  In dat geval kiezen dus tussen betrouwbaar/traag van huidige provider en onbetrouwbaar/snel van de nieuwe provider...

Hoezo is die nieuwe provider snel maar onbetrouwbaar, ik durf te zeggen dat daar ook de overgrote meerderheid tevreden is, je kan pech hebben en net bij de minderheid binnen vallen, maar niet geschoten is altijd mis, en met die snelheid zou ik het wel weten, je kan geeneens fatsoenlijk TV kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Ik verwacht ook niet dat er via koper nog een upgrade gaat plaats vinden. Via KPN Netwerk kun je wel kijken of er plannen van KPN zijn om daar glasvezel aan te leggen. Anders ben ik bang dat de andere provider met hoge snelheden (ik gok glasvezel) de enige oplossing is.