Vraag

Wordt steeds van de server van Call of Duty Warzone gegooid, hoe komt dat?

  • 4 January 2022
  • 8 reacties
  • 327 keer bekeken

Om de paar minuten word ik van de server van Warzone gegooid. Mijn vrienden die Ziggo hebben, hebben dit probleem niet. Vorig jaar schijnt een zelfde probleem gespeeld te hebben. Nu ervaar ik dit probleem sinds de update van Warzone. UPnP staat open en heb net een nieuwe router gekregen. Niets helpt helaas. Wat nu?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jan Paul, welkom! Dat is lastig een potje Warzone spelen, zo. Je zegt dat je dit probleem ervaart sinds de update van Warzone. Het lijkt mij daarom het meest logisch als je hierover contact met Activision opneemt. Ik weet niet op welk platform je speelt, maar als je het spel op de PC speelt, dan zou je het via de Blizzard launcher kunnen proberen.

Reputatie 3
Badge +3

@Jan Paul 

Wat zegt activision erover met disconnects naar hun servers? Welke region heb je ingesteld staan in je Blizzard launcher?

Je zegt dat je een nieuwe router hebt? Hoe staat deze ingesteld? Disconnects kan ook voortkomen door interne Firewall op de router als je deze op mild hebt staan.

Welke router heb je?

@Denise_  dank voor je reactie. Was het maar zomakkelijk. Ik kan het spel wel spelen als ik vrienden join die Ziggo hebben. Dan lijkt het mij niet aan het spel liggen. Mijn probleem lijkt heel erg op een eerder probleem bij KPN 

@D.N. Ik had een experia v10 en nu een v10A. Voorheen kon ik Warzone altijd zonder enig probleem spelen. 

Reputatie 7
Badge +17

In het topic dat jij aandraagt, zie ik één andere recente melding. Verder zijn er bij ons geen signalen binnen gekomen. Het lijkt dus niet op een algemeen probleem. Je geeft aan dat het probleem is ontstaan na een nieuw modem én een update van Warzone. De updates van Warzone liggen buiten onze ondersteuning, hierover zal je toch echt met Activision-Blizzard in gesprek moeten. Het modem kunnen we mogelijk wel iets mee. @D.N. heeft je een aantal vragen gesteld, zou je deze nog willen beantwoorden:

Hoe staat deze ingesteld? Disconnects kan ook voortkomen door interne Firewall op de router als je deze op mild hebt staan.

@D.N. je schrijft:

Wat zegt activision erover met disconnects naar hun servers? Welke region heb je ingesteld staan in je Blizzard launcher?
 

zou je mij willen helpen door aan te geven waar ik dit kan vinden en hoe ik het moet doen?

Reputatie 3
Badge +3

@D.N. je schrijft:

Wat zegt activision erover met disconnects naar hun servers? Welke region heb je ingesteld staan in je Blizzard launcher?
 

zou je mij willen helpen door aan te geven waar ik dit kan vinden en hoe ik het moet doen?

Hoi @Jan Paul 

 

Allereerst moet ik weten of jij na de modem nog een ander apparaat aangesloten hebt. Denk daarbij aan een switch of een router, voordat de verbinding naar je PC toe gaat. Zo ja, wat voor switch of router heb je ertussen staan.

(tenminste ik denk dat je het spel speelt op de PC)

@D.N. ik noemde inderdaad in mijn eerste bericht router maar dat moest modem zijn. Mijn excuses. Er zit niks tussen mijn modem en mijn Xbox. En ik spee via Lan met snelheid van rond de 80 mbs. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Voor de grap ook even gestart met spelen van fornite om te kijken of daar hetzelfde probleem zich voor doet maar dat is niet het geval. 

Reputatie 3
Badge +3

@D.N. ik noemde inderdaad in mijn eerste bericht router maar dat moest modem zijn. Mijn excuses. Er zit niks tussen mijn modem en mijn Xbox. En ik spee via Lan met snelheid van rond de 80 mbs. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Voor de grap ook even gestart met spelen van fornite om te kijken of daar hetzelfde probleem zich voor doet maar dat is niet het geval. 

Dus je hebt je Xbox direct aangesloten op de modem. 80Mbps of 80Mbs is nogal een verschil. Maar dat terzijde, wat hier belangrijk in is, aangezien je multiplayer speelt is je latency. 

De route KPN neemt ten opzichte de route die Ziggo neemt is sterk verschillend. Zoals je ook aangaf dat met Fortnite je geen uitval hebt, kan het goed zijn dat de route die jij neemt naar een server toe waarop je vrienden ook spelen voor jou een slechte latency server kan zijn.

 

Vroeger kon je namelijk zien in de server lijst van een spel, met welke hoeveelheid “ms” jouw verbinding met de server verbind. Hoge “ms” bij veel spelers, betekende dat vaak disconnects.

Ziggo kan een andere route hebben dan KPN bijvoorbeeld neemt in het publieke internet. Daar kan helaas niks aangedaan worden, tenzij heel veel personen hier last van hebben aangezien de aanpassing van routeringen niet zomaar gedaan is.

Wat ik je aanraad is voordat je binnen in een server komt waar je vrienden in zitten, eens te zien of je de “ms” latency ervan ziet.

 

Dit is bijvoorbeeld een screenshot binnen CoD Warzone.

Hier kun je informatie uithalen: https://www.geekcosmos.com/how-to-check-server-latency-ping-in-call-of-duty-warzone/

Dit is vaak de grootste veroorzaker van crashende verbinding in 1 specifieke spel, waarbij andere spellen bv wel normaal goed gaat en je algemene internet verbinding met je telefoon / laptop / pc etc… geen disconnects ondervinden.