Beantwoord

WPA3 op router

  • 8 October 2020
  • 7 reacties
  • 4328 keer bekeken

Mijn Experia V9 kan niet ge-upgrade worden naar WPA3 en nu doet mijn internet het niet goed meer. Kan ik een V10 krijgen?

icon

Beste antwoord door Hsd 8 October 2020, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Paul van Dokkum,

Geen enkel modem van KPN ondersteund momenteel WPA 3. Alleen de box 12 na een software update maar deze update is tot op heden nog niet beschikbaar. 
Ik vermoed dat het probleem ergens anders zit. Wat ervaar je precies waarom je internet het niet goed doet?

Bij Instellingen staat dat mijn beveiliging zwak is en dat ik de router moet upgraden want WPA2 is niet goed genoeg. Dat upgraden lukt me niet. Nu heb ik veeluldig geen verbinding bij bijvoorbeeld gebruik van Google.

Reputatie 6
Badge +8

Dat is zeker een Apple apparaat dat dit meldt? Dit kun je ook aanpassen door de instellingen voor WPA2 in het modem aan te passen naar AES i.p.v. TKIP en WPA2 Personal.

 

WPA3 is nog bijna niet beschikbaar. 

 

Hier dezelfde discussie:

 

https://forum.kpn.com/internet-9/iphone-geeft-aan-dat-beveilging-experia-box-oude-beveiliging-heeft-510138

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Paul van Dokkum. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @ChrisWissink al het juiste antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Helaas wordt dit op dit moment niet ondersteund op onze routers. Ik kan jou hierin helaas niet verder helpen. 

Ik krijg nu ook het advies na installatie van IOS14.1 om WPA/WPA2 te wijzigen in WPA 2(AES) of WPA3. Dit omdat ik nu een zwakke beveiliging schijn te hebben. Via de Service Tool van KPN kan ik dit niet wijzigen in de Experiabox V9.

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg nu ook het advies na installatie van IOS14.1 om WPA/WPA2 te wijzigen in WPA 2(AES) of WPA3. Dit omdat ik nu een zwakke beveiliging schijn te hebben. Via de Service Tool van KPN kan ik dit niet wijzigen in de Experiabox V9.

Inloggen op http://192.168.2.254. Dan ga je naar Network in de bovenbalk. En links kies je dan voor Security. Hier kies je bij WPA Encryption voor AES. En niet voor TKIP. En ook niet voor TKIP + AES zoals in de schermafbeelding hieronder.

 

Ik krijg nu ook het advies na installatie van IOS14.1 om WPA/WPA2 te wijzigen in WPA 2(AES) of WPA3. Dit omdat ik nu een zwakke beveiliging schijn te hebben. Via de Service Tool van KPN kan ik dit niet wijzigen in de Experiabox V9.

Inloggen op http://192.168.2.254. Dan ga je naar Network in de bovenbalk. En links kies je dan voor Security. Hier kies je bij WPA Encryption voor AES. En niet voor TKIP. En ook niet voor TKIP + AES zoals in de schermafbeelding hieronder.

 


Bedankt voor je hulp. Ik heb dat geopend maar krijg bij Security een ander scherm; Firewall Configuration.