Beantwoord

Zakelijk abonnement omzetten naar consument met bijbehorende tarieven

  • 25 January 2023
  • 5 reacties
  • 246 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik had een zakelijk klein MKB abonnement (tv+internet) lopen op mijn eenmanszaak maar die heb middels contractovername teruggezet naar Privé (consument) met de reden dat de tarieven voor consument lager zijn dan zakelijk ( Ik kan de BTW van het abonnement niet terugvorderen omdat ik ook privé gebruik maak van het zakelijk abonnement).

Ik had na de contactovername dan ook verwacht dat ik de tarieven van het privé consumenten zouden worden hanteert, maar op mijn factuur staat nog steeds MKB zakelijk terwijl ik nu als privé persoon een contract heb. 

 

Met andere woorden hoe kan ik de prive consument tarieven krijgen zonder op te hoeven zeggen want andersom kon het ook 2 jaar geleden toen ben ik van privé naar zakelijk gegaan.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 1 February 2023, 19:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Peauke en welkom op het forum! 

Als je een zakelijk abonnement over wilt zetten naar een privé abonnement dan doe je dit inderdaad via een contractovername. Als alles bij ons binnen en akkoord is, zetten we het binnen 10 werkdagen om. Je ontvangt dan ook bevestigingen per mail, ook met de ingangsdatum van het abonnement. 

Mocht je dit dus kortgeleden geregeld hebben, dan kan het zo zijn dat de overname nog niet verwerkt is/was, of dat je de factuur voor de zakelijke diensten nog hebt ontvangen voor de periode tot de contractovername. 

Geeft dit wat duidelijkheid? Zie in je MijnKPN bijvoorbeeld al wel dat het nu een consumenten abonnement is en heb je de bevestiging inmiddels binnen dat het om is gezet? Ik ben benieuwd! 

Hallo Sanne,

Contractovername was 17 januari rond, maar in mijn KPN staat nog steeds een klein zakelijk hussel abonnement. Bij persoonsgegevens staat ook nog eenmanszaak alleen de bedrijfsnaam is vervangen door mijn privé gegevens.

Dus nee er is nog niets veranderd in het abonnement. In de mail van KPN waarin stond vermeld dat de contractovername was verwerkt stond verder geen datum waarbij het nieuwe contract in zou gaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Peauke Check, dan heb ik het idee dat het ergens nog een zetje moet krijgen. Zou je hiervoor met ons willen bellen via 0800-0402 (gratis) doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00? Spreek in dat het om een contractsovername gaat, en dan zou je vanzelf bij de juiste afdeling uit moeten komen. 

Mocht het via die weg niet lukken, laat het hier gerust weten! 

@Sanne_M , inmiddels is het gelukt. Blijkbaar is bij contractovername alleen de naam wat veranderd, het abonnement gaat niet automatisch over naar een consumenten abonnement. Heb gebeld en alles is nu wel overgezet naar consument. Dit topic kan gesloten worden.

Reputatie 7
Badge +17

Prima! Fijn dat het gelukt is en bedankt voor het terugkoppelen. 😄