Vraag

zeer slechte wifi

  • 25 July 2021
  • 22 reacties
  • 126 keer bekeken

We hebben zeer slechte wife mijn snelheid na veel vulling testen via de wifi manager kom ik niet boven de 15mb uit. Als oplossing komen ze iedere keer een betaalde monteur sturen of contact opnemen met de klantenservice.  Maar er is sinds afgelopen maandag een prijsverlaging van de superwifi voor 29.50 per stuk voor slechte wifi. Hoe kan ik die bestellen om betere wifi ontvangst te krijgen.  Bij de klantenservice zeggen ze blijven proberen tot dat voorstel via de wifi manager komt. Maar we zijn nu al heel lang bezig maar komen niet verder.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Welk modem heb je precies 

Wij hebben de Experia box v10

Badge +19

Welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde pc of laptop? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruikt u ergens draadloze verbindingsets?

De snelheid is download 15 en upload 18. Alles is bekabeld.  Behalve uiteraard de mobiele telefoon.  Wat aan gesloten is zijn 2 laptop, s en de tv en we gebruiken geen verbinding sets

Reputatie 7
Badge +10

Is die 15mb bekabeld gemeten? Welke snelheid is je abbonnent? En hoeveel zou je moeten kunnen halen volgens deze site: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Die 15 mb is bekabeld gemeten en mijn abonnement is 50 mb

Reputatie 7
Badge +10

Die 15 mb is bekabeld gemeten en mijn abonnement is 50 mb

Een abonnement van 50 geeft niet altijd 50. Dit is afhankelijk van hoever je woont vanaf de straatkast of centrale. ( ik ga er vanuit dat het om een koperverbinding gaat en geen glasvezel?) Op bovengenoemde site kun je opvragen hoeveel je maximaal kunt behalen..

Badge +19

Als je glasvezel hebt heb je snelheidsgarantie.  Bij koper zijn het snelheden TOT 50. Daarom de vraag wat zegt die site over wat haalbaar is op jouw adres. Plaats eventueel een screenshot zonder je postcode. Dan kijken we even mee.

Het gaat om een glasvezel verbinding 

Reputatie 7
Badge +10

Het gaat om een glasvezel verbinding 

Oh dan is het wat anders. Bij glasvezel krijg je minimaal die 50 en meestal meer. 

 

Misschien kan een moderator even je glasverbinding doormeten en checken op demping.

 

Zelf kun je evt de rode kabel (of ander kleur) tussen de glasvezelaansluiting en je v10 vervangen.

Dat dat kun je ook met de kabel naar de pc doen en evt een andere gele poort van de v10 proberen.

Zo kun je al een lijstje afvinken wat het allemaal wel of niet kan wezen.

Haal je met een mobieltje naast het modem ook die snelheid?

 

 

Maar ik ben benieuwd naar die demping. 

Mocht het daar aan liggen, of het is je modem, dan vervallen die 60euro monteurskosten natuurlijk. 

Gisteren is er bij mij een kpn monteur langs geweest en heeft alles vervangen.( Glasvezel kast was verouderd )Maar als het probleem terug zou komen rade hij mij de super wifi aan om het signaal te versterken . Die waren sinds afgelopen maandag sterk in prijs gedaald naar 29.50 per stuk. Na verschillende keren de wifi manager te hebben geprobeerd kwam ik niet hoger uit dan 15 mb. dus wilde ik de super wifi bestellen maar daar doen ze bij de klanten service moeilijk over omdat dat alleen via de wifi manager kan. Maar die geeft deze optie niet alleen een betaalde monteur of de klanten service bellen ( wat ik inmiddels al meerdere keren heb gedaan. Stuur mijn gewoon 3 Super wifi punten op voor 29.50 per stuk. Dan zou het probleem volgens de monteur verholpen moeten zijn omdat je dan je eigen bubbel creëert

Badge +19

Bekabeld gemeten zou je minimaal 50 moeten hebben. Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Als dat ook niet werkt dan is een monteur de enige optie nog.

Dat haal ik lang niet. Ook is er al een monteur langs geweest en zelfs.die raad zelfs super wifi versterkers aan . Maar die mag hij uit zichzelf niet geven.  Moet via de klanten service.  Maar zeggen weer dat het via de wifi manager moet. Kan duidelijk aantonen dat het signaal veel te laag is. Waarom zo moeilijk doen voor 3 versterkers.Dat zou volgens de monteur de oplossing kunnen zijn om de wegvallende wifi goed overal te kunnen laten werken. 

Reputatie 7
Badge +24

Je zal eerst moeten zorgen dat je bekabeld 50 mbit haalt. Als je bekabeld niet hoger komt dan 15 mbit, dan zijn SuperWiFi's nutteloos. 

Hoi @Rob35 . De basis is hierbij heel belangrijk. Daarmee doel ik op de bekabelde snelheid.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik een beeld vormen. 

Hoi @Rob35 . De basis is hierbij heel belangrijk. Daarmee doel ik op de bekabelde snelheid.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik een beeld vormen. 

@Rob35  Heb je mijn bericht gelezen? Ik heb nog geen reactie gezien.

Reputatie 7
Badge +10

Gisteren is er bij mij een kpn monteur langs geweest en heeft alles vervangen.( Glasvezel kast was verouderd )Maar als het probleem terug zou komen rade hij mij de super wifi aan om het signaal te versterken . Die waren sinds afgelopen maandag sterk in prijs gedaald naar 29.50 per stuk. Na verschillende keren de wifi manager te hebben geprobeerd kwam ik niet hoger uit dan 15 mb. dus wilde ik de super wifi bestellen maar daar doen ze bij de klanten service moeilijk over omdat dat alleen via de wifi manager kan. Maar die geeft deze optie niet alleen een betaalde monteur of de klanten service bellen ( wat ik inmiddels al meerdere keren heb gedaan. Stuur mijn gewoon 3 Super wifi punten op voor 29.50 per stuk. Dan zou het probleem volgens de monteur verholpen moeten zijn omdat je dan je eigen bubbel creëert

 

Vanaf 17 juli konden, enkel de monteurs, de superwifi’s voor 29,50 inboeken. Dus dat had de 24e dan ook gekund. Heeft die monteur de snelheid toen wel gemeten en was het bij hem wel goed?

Hij heeft hem toen gemeten maar was toen nog steeds te laag. Hij zij dat ik contact met de klantenservice moest opnemen.  Inmiddels 6x gedaan en iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd.  Wordt nu volgende week weer terug gebeld.  Moesten het eerst overleggen.  Het enigste wat ik vraag is 3 superwifi punten voor 29.50 per stuk.  Als vaste klant wordt je aan het lijntje gehouden en als nieuwe klant krijgt je alles.

Reputatie 7
Badge +10

Hij heeft hem toen gemeten maar was toen nog steeds te laag. Hij zij dat ik contact met de klantenservice moest opnemen.  Inmiddels 6x gedaan en iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd.  Wordt nu volgende week weer terug gebeld.  Moesten het eerst overleggen.  Het enigste wat ik vraag is 3 superwifi punten voor 29.50 per stuk.  Als vaste klant wordt je aan het lijntje gehouden en als nieuwe klant krijgt je alles.

Dat heeft met de techniek te maken hebben waarom de klantenservice ze nog niet voor de nieuwe prijs kunnen versturen, maar de monteurs wel. Raar maar waar. Via de wifi manager zou je ze wel voor de nieuwe prijs moeten kunnen bestellen. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

Alsnog zou de basis wel goed moeten wezen. Als er geen 50 binnenkomt, gaan die superwifi’s je ook geen 50 geven.

 

Heb je @Erwin_  al antwoord gegeven zodat hij dingen kan meten e.d.?

Bekabeld komt er 52 binnen maar niet Bekabeld niet dat is het probleem juist.

Reputatie 7
Badge +10

M

Bekabeld komt er 52 binnen maar niet Bekabeld niet dat is het probleem juist.

 

*wifi

Dat is dan wel met enige afstand van het modem neem ik aan? Als je naast modem staat en wifi meet is het wel rond de 50?

Dat is de snelheid bekabeld op mijn laptop. Wifi snelheid niet bekabeld is hoogstens 17 a 18 nb. Op mijn televisie valt ook regelmatig het geluid weg en die is ook bekabeld.