Vraag

Zeer slechte wifi met KPN box 12

  • 4 January 2021
  • 11 reacties
  • 537 keer bekeken

Goedenavond,

 

Sinds kort woon ik in een nieuwe woning waarbij KPN mij mag voorzien van internet en TV.

Nu ben ik aan het “thuiswerken” en is de wifiverbinding op de begane grond uitstekend.
De wifi op de 1e verdieping en 2e verdieping zijn uiterst bedroevend.

Ik heb de stappen doorlopen en de wifimanager gebruikt om te bepalen hoeveel snelheid ik op de verdiepingen heb. 
De afbeelding spreekt voor zich. 


 

Ook heb ik zonnepanelen op het dak en de daarbij geleverde omvormer kan via wifi verbonden worden.
Helaas komt het wifi niet eens bij de omvormer (hangt op de 2e verdieping) en kan ik daardoor niet gebruik maken van een app om de zonnepanelen te monitoren.

 

Is er iemand die mij hier bij kan helpen?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Imar van den Boogaard


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Wat is de uitkomst van de wifimanager? Dat is of 2 gratis experia wifi's of een gratis monteur als het goed is.

Ik krijg helaas geen uitkomst en krijg een “balen, het is niet gelukt” scherm. 

Reputatie 7
Badge +24

 

 

Niet op de begane grond meten. Boven blijven, ook als de app zegt dat je onder moet meten gewoon boven blijven en zo zorgen dat er op het plaatje onder ook 12 staat.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het over een nieuw huis, is dat echt een nieuw nieuw huis? Of een oud huis wat voor u nieuw is? 😉

Je moet eigenlijk op elke verdiepingsvloer een bekabeld aangesloten versterker hebben staan. En thuiswerken bekabeld doen. Gewoon een kabel leggen naar de kamer die u als thuisksntoor gebruikt.

@Nick83 Het huis is nieuw en is afgelopen 7 oktober opgeleverd.

Dat zou ik wel willen, maar ik had minstens verwacht dat ik de 1e en 2e verdieping toch een redelijke kwaliteit qua wifi zou hebben.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Het huis is nieuw en is afgelopen 7 oktober opgeleverd.

Dat zou ik wel willen, maar ik had minstens verwacht dat ik de 1e en 2e verdieping toch een redelijke kwaliteit qua wifi zou hebben.

U heeft denk ik een betonnen vloer van 30 cm dik? Met veel betonijzer er in?

@Nick83 Het huis is nieuw en is afgelopen 7 oktober opgeleverd.

Dat zou ik wel willen, maar ik had minstens verwacht dat ik de 1e en 2e verdieping toch een redelijke kwaliteit qua wifi zou hebben.

U heeft denk ik een betonnen vloer van 30 cm dik? Met veel betonijzer er in?

Ik ben bang van wel. Dat is de boosdoener?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Het huis is nieuw en is afgelopen 7 oktober opgeleverd.

Dat zou ik wel willen, maar ik had minstens verwacht dat ik de 1e en 2e verdieping toch een redelijke kwaliteit qua wifi zou hebben.

U heeft denk ik een betonnen vloer van 30 cm dik? Met veel betonijzer er in?

Ik ben bang van wel. Dat is de boosdoener?

Ja. Dat is zeer zeker niet bevorderlijk. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Imar Welkom hier en goed om te zien dat je ondertussen al de nodige uitleg hebt gehad. Ik sluit me bij Nick aan dat een dikke, betonnen vloer bepaald niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van het wifisignaal. Lees vooral dit algemene topic over wifi ook eens door. En is het al gelukt met de versterker danwel bekabeling? 

 

Hallo @Imar Welkom hier en goed om te zien dat je ondertussen al de nodige uitleg hebt gehad. Ik sluit me bij Nick aan dat een dikke, betonnen vloer bepaald niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van het wifisignaal. Lees vooral dit algemene topic over wifi ook eens door. En is het al gelukt met de versterker danwel bekabeling? 

 

Goedemorgen @Bart_ ,

Helaas heb ik niet de beschikking over een versterker, dus dit kan ik niet controleren. 

Ik heb artikelen gelezen die bevestigen wat @Nick83 hierboven heeft gezegd.

Toch had ik op z'n minst verwacht dat het signaal boven een beter bereik zou hebben dan wat nu het geval is. Ook al zou het de helft zijn van wat er beneden word gemeten, was ik tevreden zijn. Zelfs als ik recht boven de box sta, is het bereik best bedroevend.

 

Groeten!

Imar

 

PS: ik zal de topics doorlezen!

Badge +19

Het Wi-Fi signaal gaat niet door de betonnen vloer.  Je zou de experiabox bijvoorbeeld in de gang bij de trap kunnen plaatsten.  Dan is de kans groter dat het wat beter gaat. Maar zet het modem zeker niet in een afgesloten ruimte zoals de meterkast.