Beantwoord

Zeer trage wifi

  • 5 August 2019
  • 6 reacties
  • 275 keer bekeken

Hallo allemaal, ben nu een aantal maanden klant van KPN maar mijn WiFi probleem is nog steeds niet opgelost.
Beneden ( waar de modem staat ) en boven trek ik maar maximaal 40-50Mbps terwijl mijn abonnement 200Mbps beloofd.

Bekabeld haal ik netjes 200Mbps.
Verschillende WiFi kanalen geprobeerd zonder succes.
WiFi test op de KPN site al gedaan en het zou aan de modem liggen, ook niet verholpen.

Een versterker boven zou mijn trage verbinding versterken denk ik dus dat is geen oplossing.
Hoe kan ik boven ook het maximale 200Mbps halen, of tenminste meer dan 40-50Mbps.

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 August 2019, 14:02

Bekijk origineel

6 reacties

Bump
Badge +19
Je krijgt wat je is beloofd want bekabeld haal je de snelheid. Wi-Fi is een heel ander verhaal. Dat is afhankelijk van je omgeving en valt niet onder de verantwoording van de provider. Er is tegenwoordig zoveel via WiFi dat de boel behoorlijk dicht slibt. Je zal op iedere verdieping een " Wi-Fi versterker" bekabeld neer moeten zetten wil je in de buurt komen van de gewenste snelheid. De vraag is natuurlijk of je echt die snelheid nodig hebt. De echte gamer bijvoorbeeld doet het natuurlijk bekabeld.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Meric. Zoals Joep1965 al aangeeft is jouw wifi verbinding erg afhankelijk van jouw omgeving. In sommige gevallen is het mogelijk om de verbinding te verbeteren. Ik begrijp dat een speedtest aangeeft dat je op dit moment een download snelheid (wifi)hebt van 40-50 Mbps, wat op zich voldoende moet zijn voor algemeen gebruik. Meet je dezelfde snelheid op verschillende apparaten? Waar staat de ExperiaBox en maak je al gebruik van de KPN WiFi versterker? Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!

Hallo Vikash,

Dankjewel voor je reactie, ik krijg de volgende melding wanneer ik mijn KPN profiel wil voorzien van naam,postcode en huisnummer: Sorry, u heeft geen toegang tot deze pagina.


Ik maak geen gebruik van de KPN Wifi versterker, zou het helpen als ik een router koppel aan de experiabox en de router boven in mijn kamer plaats zodat de Wifi uitgezonden wordt vanaf de router ?
Met als eventueel een wifi versterker erbij ?

Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +21
Als je met router een KPN WiFi versterker bedoeld, dan ja. De WiFi versterker sluit je bekabeld aan op de ExperiaBox. Je kan het beste eerst 2 versterkers aansluiten. Misschien is het niet nodig om een 3e WiFi versterker aan te schaffen. Installatiekaart ExperiaWifi.

Reageer