Beantwoord

Ziggo heeft het glasvezelnetwerk van KPN in Tilburg overgenomen?

  • 30 December 2020
  • 14 reacties
  • 1038 keer bekeken

Vanochtend ben ik vanaf nummer +31 570 21 74 44 gebeld door iemand die zei van Ziggo te zijn. Hij vertelde me dat Ziggo het glasvezelnetwerk van KPN in Tilburg heeft overgenomen. Of ik nog storingen had. En ze werken er aan. Daarnaast had hij een goede aanbieding voor mij van Ziggo aangezien Ziggo nu toch eigenaar van het netwerk is en ik zo betere service zou hebben.

Door schade en schande wijs geworden ga ik niet in op enig sales telefoontjes (meerdere keren bedrogen -- ze doen alles voor een deal). Maar in dit geval zou ik wel willen weten of dit verhaal klopt. Is het glasvezelnetwerk van KPN in Tilburg overgenomen door Ziggo?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

icon

Beste antwoord door Nadia 7 January 2021, 15:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +1

ik ben er gelukkig nu 2 maanden vanaf van dat telefoon terreur.

Schijnbaar is ze helemaal kleineren de beste oplossing want volgensmij sta ik op een zwarte lijst.

 

Maar ik vind het raar dat de overheid hier niet tegenop treed. gewoon een soort van nee-nee sticker voor je telefoon. belt zo'n eikel toch direct een boete van 100 euro per voorval. (of een paar stokslagen maar dat zal wel niet mogen).

Dit lijkt me gewoon een onzinverhaal en dus poging tot oplichting.

Wat wel gaande is, is dat de Zweedse investeerder EQT KPN wil overnemen, zie https://www.google.com/search?q=EQT+KPN, misschien heeft dat de beller op ideeen gebracht. Maar dat is dan heel KPN en als iets dergelijks doorgaat, dan komt dat ook wel op NOS journaal op TV, in alle kranten, enz.

Probeer een filter o.i.d. in te stellen, waarbij je alleen voor jouw bekende telefoonnummers doorlaat en anderen eerst via email o.i.d. zich laten melden wanneer en met welk nummer ze je gaan bellen. Zal zeker niet voor eenieder werkbaar zijn, maar anderen zeggen b.v. hun vaste lijn nummer op, is ook niet voor iedereen een optie.

Bedankt voor de reacties. Niets met het netwerk van kpn aan de hand dus.

Sales is inderdaad tegenwoordig best wel een probleem. Het lijkt er op dat die mensen vrijwel alleen commissie krijgen waardoor het alléén gaat om het maken van een sale. Dat gebeurt zelfs bij de kpn zelf ook. Een (waarschijnlijk door kpn ingehuurde) verkoper belde me voor een aanbod die enkel een voordeel zou geven bij ons huidige abonnement. Bleek later om ánder abonnement te gaan. Gelukkig is de service van kpn goed zodat het na een telefoontje weer ongedaan is gemaakt. 
 

Nooit ingaan op (aan)bellende verkopers dus!

Hallo @NicolasDeJong en Ziggo is een (coax)kavbelmaatschappij, die gaat echt geen glasnetwerk van KPN overnemen.

Ziggo heeft tot aan de wijkkasten wel alles verglaasd maar zegde ooit eens uitdrukkelijk dat het zeker niet hun intentie is om tot aan de meterkast te verglazen, want dan zijn ze ook meteen geen (coax)kabelmaatschappij meer.

 

Hallo @NicolasDeJong en Ziggo is een (coax)kavbelmaatschappij, die gaat echt geen glasnetwerk van KPN overnemen.

Ziggo heeft tot aan de wijkkasten wel alles verglaasd maar zegde ooit eens uitdrukkelijk dat het zeker niet hun intentie is om tot aan de meterkast te verglazen, want dan zijn ze ook meteen geen (coax)kabelmaatschappij meer.

Is het volgens jouw belangrijk dan dat Ziggo een (coax)kabelmaatschappij is ?

Het is onderhand VodafoneZiggo, lijkt me inderdaad niet dat die (stukken van) het glasvezelnetwerk gaan overnemen. Gezien b.v. het dubbele graafwerk door T-Mobile en KPN in DenHaag, gaan ze denk ik eerder zelf de grond in op termijn als de ‘coax op is’ dan dat men iets overneemt, laat staat huren.

Reputatie 1

Vandaag ook gebeld door iemand van ziggo (?) met +31570217447. Zelfde verhaal (Werkhvoen gemeente Bunnik) ‘Ziggo heeft netwerk overgenomen’. Beste @Kpn kunt u hier ies over vertellen?

Vandaag ook gebeld door iemand van ziggo (?) met +31570217447. Zelfde verhaal (Werkhvoen gemeente Bunnik) ‘Ziggo heeft netwerk overgenomen’. Beste @Kpn kunt u hier ies over vertellen?

Hallo @manum , is nep, gewoon negeren.

 

Vandaag ook gebeld door iemand van ziggo (?) met +31570217447. Zelfde verhaal (Werkhvoen gemeente Bunnik) ‘Ziggo heeft netwerk overgenomen’. Beste @Kpn kunt u hier ies over vertellen?

KPN kan er verder ook niks extras meer over zeggen lijkt me. Misschien kan men ergens een waarschuwingsbericht plaatsen dat er telefonische verkoop oplichters actief zijn, net zoals banken dat ook wel her in der melden. Maar er zijn nu eenmaal oplichters en criminelen en die kunnen namen van bekende bedrijven misbruiken om te proberen jouw geld afhandig te maken. Het is zeker goed dat je dit meldt, dan zijn anderen gewaarschuwd.

Reputatie 7

Hallo @manum en @NicolasDeJong, welkom op het KPN forum!

Goed dat jullie kritische vragen stellen en hier op de community terecht zijn gekomen. Ons glasvezelnetwerk wordt niet overgenomen. Sterker: we zijn heel hard bezig om een groot deel van Nederland te voorzien van ons glasvezel.  

Bel me niet!
Mocht je het storend vinden dat je vaker ongevraagd gebeld wordt voor dit soort ‘aanbiedingen’ dan kun je je telefoonnummer laten registreren in het landelijke Bel - me - niet - register
Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, tenzij de natuurlijke persoon klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie. In dat geval mag het bedrijf/de organisatie jou benaderen. Indien je dit als ongewenst ervaart, kun je tijdens het gesprek gebruik maken van "het recht van Verzet". Je wordt dan direct door de medewerker alsnog van de bellijst gehaald. 

Hallo @Nadia bedankt voor je antwoord.

Waar ik me vooral over verbaas is dat derde partijen sales mogen doen. Dat is hier voor Ziggo maar heb ook met zo’n cowboy te maken gehad die zei uit naam van kpn te bellen. Dat was voor een aanbod waarbij ik een half jaar korting zou krijgen. “En verandert er verder niets?” “Nee, alles blijft precies zoals het nu is”. Bleek later om een nieuw abonnement met andere voorwaarden en onderdelen te gaan. Gelukkig kon ik dat terugdraaien na een telefoontje met de kpn helpservice (hulde!).

Als bedrijven gewoon hun eigen sales doen zijn we ook van die cowboys / criminelen af want dan zijn de bedrijven weer gewoon zelf aansprakelijk voor wat ze doen (nu is het “plausible deniability” enzo)

Reputatie 7

Hoi, @NicolasDeJong. Ik snap erg goed de irritatie voor ongevraagde aanbiedingen via de telefoon van ‘onbekende' aanbieders. Vooral als de informatie niet klopt. Dat is heel vervelend!   

Als wij jou telefonisch, per mail of sms willen bereiken kan dat alleen als je er toestemming voor hebt gegeven. Je geeft toestemming op het moment dat je een (nieuw) abonnement aanvraagt of later in je persoonlijke MijnKPN-omgeving In een aantal gevallen zijn wij genoodzaakt om contact met je te zoeken, bijvoorbeeld vanwege de levering van onze diensten, een wijziging of voor extra / ontbrekende informatie in je klantprofiel. Het is goed mogelijk dat we je een wijziging in de voorwaarden en contracttermijn hebben aangeboden. Ik kan helaas niet natrekken welke informatie je destijds tijdens het gesprek hebt ontvangen, en of je door een externe callcenter bent benaderd.   
Een mogelijke verklaring: eens in de zoveel tijd verwijderen we oude proposities (abonnementsvormen). Om een wildgroei aan verschillende abonnementen, voorwaarden en extra opties  tegen te gaan zal een migratie naar een nieuw abonnement gewenst of soms zelfs noodzakelijk zijn. De verbinding naar je woning, de kpn-apparatuur, software en inloggegevens verandert dan niet. Maar zoals hierboven beschreven zijn de voorwaarden en eventueel het contracttermijn wel anders.

Goed om te weten: je kunt in je MijnKPN aangeven of je benaderd wil worden voor acties, tips en nieuws: Ontvang de KPN nieuwsbrief

Goede tip @Nadia dus heb ik die instellingen meteen even opgezocht. Bij staat er *geen* vinkje bij telefoon bij alle onderdelen. Dan neem ik aan dat jullie systeem niet goed werkt of dat ik toch door een externe partij ben gebeld.

Voor mij geldt nu: op personen die (aan)bellen ga ik nooit in. Wel zo veilig.

Reputatie 7

Goede tip @Nadia dus heb ik die instellingen meteen even opgezocht. Bij staat er *geen* vinkje bij telefoon bij alle onderdelen. Dan neem ik aan dat jullie systeem niet goed werkt of dat ik toch door een externe partij ben gebeld.

Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn immers die vinkjes zijn alleen t.a.v. acties, tips en nieuws, niet voor alle andere contacten.

 

Voor mij geldt nu: op personen die (aan)bellen ga ik nooit in. Wel zo veilig.

Dat is bij mij al vele jaren de policy, een bedrijf dat mij benadert om iets te kopen krijgt absoluut nul op rekest en wordt op een lijst geplaatst van te mijden bedrijven.

Reputatie 7

Vanochtend ben ik vanaf nummer +31 570 21 74 44 gebeld door iemand die zei van Ziggo te zijn. Hij vertelde me dat Ziggo het glasvezelnetwerk van KPN in Tilburg heeft overgenomen. 

Het nummer dat je in het startbericht hebt vermeld is zeker van een extern call center. Dat heeft niets met KPN te maken. Daarvoor kun je je registreren in het Bel - me - niet - register ! 

Voor mij geldt nu: op personen die (aan)bellen ga ik nooit in. Wel zo veilig.

Zeer verstandig! Je kunt ook informatie digitaal of per post opvragen om op een later moment eens rustig na te lezen of het aantrekkelijk voor je is. Zo kun je ook controleren of de informatie klopt en/of er nog vragen zijn die je tijdens het gesprek niet te binnen zijn geschoten. Zo maak je geen overhaaste beslissingen :)