Beantwoord

Zorginstelling verkeerd gefactureerd - contact onmogelijk

  • 1 April 2021
  • 10 reacties
  • 258 keer bekeken

Hoi,

Enige tijd geleden heb ik voor een oude tante de internet aansluiting in een zorginstelling geregeld.
KPN kwam met een mooi Zorginstelling abonnement, 37,50,-- all in (internet, tv en onbeperkt bellen).

Tijdens de aanvraag gaf de medewerker al aan dat er iets in zijn systeem niet goed ging waardoor ik het factuur even in de gaten moest houden. Werd er teveel gefactureerd, dan moesten we direct even contact opnemen zodat het gecorrigeerd kan worden. Gelukkig heeft hij dit ook als aantekening in het systeem genoteerd.

 

Zodra het factuur kwam bleek ook dat er bijna 30 euro per maand teveel gefactureerd wordt dus we hebben gebeld. De klantenservice bevestigde dat het hier om een administratieve fout gaat maar dat zij dat niet kan corrigeren. Dat moet naar de afdeling Zorginstellingen en die zijn alleen per e-mail voor collega's te bereiken. Mevrouw heeft een e-mail gestuurd met het verzoek dit te corrigeren en even contact op te nemen.

 

Helaas niets meer van gehoord en het abonnement staat nog steeds fout in het systeem.
Twee weken later nogmaals gebeld, en kreeg exact hetzelfde verhaal. Weer is er een e-mail gestuurd, weer niets gehoord.

Week later weer gebeld, zelfde verhaal en we proberen het gewoon nog een keer. Weer helemaal niets gehoord.

Week later gebeld en een klacht ingediend, ik zou erover teruggebeld worden. Een paar dagen later hing de afdeling klachten aan de telefoon. Meneer vond het allemaal heel vervelend voor mij en natuurlijk mag dat niet. Hij ging mijn klacht doorspelen en ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden.

Daarna werd het weer heel stil…

 

Beste beste KPN, waarom is het zo moeilijk om een administratief probleempje te corrigeren? Waarom is het zo moeilijk om gewoon even terug te bellen? Waarom is het zo moeilijk om je eigen afspraak na te komen?

Als klant sta je met je rug tegen de muur. De klantenservice kan helemaal niets betekenen voor me omdat dat bij de afdeling Zorginstellingen gedaan moet worden. Maar die afdeling kun je als medewerker en als klant niet bereiken.

Ik kan nog 3 keer bellen en 3 keer de belofte krijgen om teruggebeld te worden, maar jullie doen het niet.

Hoe gaan we dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door Bartmanz 15 April 2021, 16:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Bartmanz, wat ontzettend flauw dat je tegen deze muur aanloopt, dit schiet niet op natuurlijk :slight_frown:

Ik kijk heel graag voor je of ik schot in de zaak kan krijgen, zou je de gegevens van je tante in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik kijken of ik een manier kan vinden om de mensen die over de zorginstellingen gaan alsnog kan bereiken!

Hoi @Maja_

Dank dat je mee wilt kijken. Het profiel is aangevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt!

Aangezien mailen naar de Zorginstelling afdeling geen resultaat op lijkt te leveren, heb ik het nu over een andere boeg gegooid en heb ik een bepaalde collega rechtstreeks aangesproken. In verband met het paasweekeind, verwacht ik pas begin volgende week een reactie, zodra ik meer weet kom ik er hier op terug!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Bartmanz,

Ik heb inmiddels de terugkoppeling gekregen dat er contact met jullie opgenomen gaat worden hierover, zou je het willen laten weten als dat is gebeurd? Zodat ik weet dat ze jullie inderdaad hebben benaderd? :slight_smile:

Dank je wel @Maja_ ,

Zodra er contact is geweest laat ik het je weten.  

@Maja_ , heeft je collega ook iets gezegd over wanneer ze contact gingen opnemen?

Er is nog geen teken van leven. Wel is er afgelopen dagen weer bijna €30,- teveel afgeschreven...

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat had al lang gebeurd moeten zijn volgens mij :thinking: Ga ik direct even achteraan!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Bartmanz, als het goed is, heb je inmiddels contact met iemand gehad en gaat het helemaal in orde komen :slight_smile: Ik hoor graag nog wel even van jou zelf of het nu ook echt naar wens is opgelost!

Gistermiddag ben ik gebeld door een collega van je. Hij gaf aan dat alles nu goed moet gaan. Het teveel betaalde bedrag wordt gecrediteerd.

Ik hoop dat het nu opgelost is. Dank je voor je inspanning, @Maja_ .

Reputatie 7
Badge +20

Top, dan komt dat overeen met wat ik teruggekoppeld heb gekregen en ga ik er van uit dat het hiermee ook echt goed gaat komen :slight_smile:

Graag gedaan, mocht je hier in de toekomst toch weer vragen over krijgen, dan kan je ze hier stellen zodat ik er weer mee aan de slag kan gaan voor jullie!