Vraag

Zwarte wifi versterkers nemen netwerk over.

  • 5 December 2020
  • 8 reacties
  • 705 keer bekeken

Volgens een medewerker van de KPN service kon ik een zwarte wifi versterker op zolder bedraad aansluiten. Dan zou deze het netwerk niet overnemen. Daarna alleen de wifi aanzetten via de zijkant van de experia.

Helaas helaas helaas niets is minder waar, deze wifi versterker schakelt nog steeds de wifi uit op de experia v10 en de wifi is niet aan te zetten, ook niet als je inlogt. 

Ik zit met mijn laptop in de woonkamer op een 5 gh band en heb een download snelheid van 112 mb. Zodra de wifi versterker ingeschakeld is ga ik terug naar 30mb download snelheid. Er is dan wel internet op zolder, maar dit wil ik niet. Er is nergens een mogelijkheid om in de versterker iets aan te passen, ik begrijp wel dat de kpn gaat voor overal internet net als Ziggo en gemak voor de klanten. Helaas wordt dan door de mesh techniek mijn eigen ingestelde netwerk teniet gedaan.

Mijn streven is het voor mijn huisgenoten zo makkelijk mogelijk te maken, plug en play dus, maar op zon manier lukt me dat me niet meer.

Waarom verkoopt de kpn niet de oude witte wifiversterkers, wat was er mis mee.

De zwarte gaat back in the box en terug naar KPN, tenzij iemand een hack weet.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @huet , de medewerker van de KPN service heeft geen gelijk.

De wifi van de Experia Box v10 wordt inderdaad uitgeschakeld. Dat is zo bedoeld, omdat de v10 niet samenwerkt met het mesh netwerk van de Experia Wifi’s. In jouw geval heb je dus nog minstens één Experia WiFi extra nodig in de omgeving van de Experia Box of (nog beter) in de woonkamer.

Lees dit artikel op de KPN website.

Reputatie 7
Badge +7

Wees blij dat je ze hebt, veel klanten willen ze graag hebben en krijgen ze niet. Zijn hartstikke goed waarvoor ze gemaakt zijn. Als je alles naar eigen wens wilt hebben is het misschien handig om eens bij andere merken te kijken. KPN levert zijn diensten, wat je er verder mee doet is jouw eigen keuze.

Reputatie 7
Badge +24

Je zult er nog 1 bij moeten hebben. Die ene, heb je die gekregen? Dat is dan wel hardstikke fout. Je zou er dan 2 moeten krijgen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @huet, zoals @Nick83 al aangeeft heb je 2 zwarte Experia Wifi versterkers nodig. Ik kan er nog 1tje naar je toesturen om het allemaal goed werkend te krijgen. Zou je jouw profiel willen invullen, ga ik voor je aan de slag. 

Dit draadje mag van mij op slot. Ik heb de Experia wifi versterker terug gestuurd.

En een oude witte versterker aangesloten.

Met de zwarte wifi versterkers krijg je wel overal in huis goede wifi, alleen voor mijn situatie niet van toepassing.

De 5 ghz band valt dan weg valt en is niet in te stellen via de versterker zelf. Dat is een nadeel van deze mesh techniek.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @huet 

Jammer om te horen dat je de Experia WiFi hebt terug gestuurd.

Deze kan zorgen voor prima wifi in je hele huis via 2.4 GHz én 5GHz. We hadden je graag geholpen met het instellen voor zover nodig, want het gaat grotendeels 'vanzelf’.

Alleen gescheiden 2.4 en 5 GHz met aparte SSID's is niet mogelijk i.v.m. de door KPN gekozen bandsteering oplossing. Mogelijk was dat jouw probleem.

Dank je voor je replay RBxx, want ben nieuwsgierig geworden hoe dat in zijn werk gaat.
Mijn oude en huidige situatie is router v10 in de meterkast, ik heb een vrij klein huis dus het bereik is overal goed, behalve op zolder. 

Ik heb een 2,4 en 5 ghz, beide op hetzelfde wachtwoord en bandbreedte vanwege bandsteering.Beneden een laptop, bedraad pc en tv.
Mijn laptop haalt download snelheid op 5 ghz 112mb. Kpn zegt 122 maar dat is gekleurd denk ik.

Na installatie van de wifiversterker schakelt de wifi op de experia uit, kan die ook niet meer aan zetten.
Bandbreedete van de laptop ging naar 30mb.
Ik heb op de wifi versterker ingelogd( dankzij de gegevens hier op het forum) maar kon niets veranderen, een beperkt moderatie scherm.
Ik heb redelijk wat verstand van netwerken routers ect. Hoe zet je de 5GHz band weer aan, en werkt dat ook met de wiit ufo's van de kpn?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @huet was de Experia WiFi dan toch nog niet teruggestuurd? Dan zou ik sowieso ingaan op het aanbod van @Jeroen_dB . Je hebt die tweede zeker nodig voor een goede dekking.

Je hebt ingelogd via http://192.168.2.150 in de webinterface? Er is niet zo veel in te stellen inderdaad, maar aanzetten van de 5 GHz zal je zeker niet vinden. Beide frequentiebanden staan standaard aan. De WiFi naam en WPA2 sleutel kan je aanpassen net als de kanalen (beperkt), maar meestal neemt de Experia WiFi dat standaard over van de Experia Box.