Beantwoord

Netflix nooit aangevraagd en wordt niet beëindigd

  • 31 August 2020
  • 28 reacties
  • 390 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

bij mij hetzelfde verhaal als bij Elvis 100: op 20-10-2019 al bevestigingsmail gehad  dat ik KPN heb gemachtigd om de kosten van Netflix via de KPN factuur te innen.

Zelf nooit een account aangemaakt of aangevraagd via KPN. Wel op 26-11 mail gehad dat het stopgezet zou worden, maar is nooit gebeurd. Netflix meerdere malen gebeld, en zij kunnen geen account op mijn mailadressen vinden. Laatste periode weer meerdere malen proberen stop te zetten maar niets lukt, echt belachelijk.

Ik heb ook nooit van Netflix een mail gehad  ter bevestiging dat ik een abonnement zou hebben afgesloten.  Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ben inmiddels zover dat ik alles zou willen opzeggen bij KPN.  De emailadressen zouden pas gehackt zijn half dit jaar, en mijn Netflix geschiedenis gaat terug tot november vorig jaar dus bij mij zou geen fraude gepleegd kunnen zijn.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

icon

Beste antwoord door Nickill88 12 September 2020, 13:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

@Nickill88 : Ik heb het doorgestuurd. Er zal contact met jou gezocht worden! Dank voor het melden.

Reputatie 1

Goedemorgen,

na mijn eerdere berichten nog steeds niets vernomen. Lijkt mij dat KPN zelf de betalingen aan Netflix kan stopzetten zodat er niet meer automatisch wordt afgeschreven voor iets waar niet eens een opdracht voor is. Als we dit juridisch aanvechten heeft KPN geen poot om op te staan.

Zelf ben ik al maanden bezig, en zeker 5 mensen bij KPN gesproken die de boel zouden stopzetten etc., maar Netflix staat nog steeds op de lijst en wordt nog steeds (onterecht) afgeschreven. Tevens diezelde 5 mensen gesproken om een rekeningnummer te veranderen voor de automatische afschrijving, en ook steeds toegezegd dat dat werd veranders…...en dat kunnen ze niet eens. Sorry, maar dit is echt een zeer trieste aangelegenheid.

 

Als je KPN benadert en ze meldt: “ik wil dat jullie alle betalingen aan derde partijen stopzetten" zijn ze daartoe verplicht. Dit gaat jullie klanten kosten.

 

 

 

Reputatie 1

na mijn eerdere berichten nog steeds niets vernomen.

Jouw eerste bericht is van ruim 48 uur terug. KPN heeft aangegeven binnen vijf dagen te bellen dus geef ze nog even de tijd.

Mijn eerste contact is een paar maanden geleden geweest, daarna al een paar keer Netflix door jullie uitgezet..…

Niet dus

Reputatie 1

Als ze eens beginnen met de klagende mensen te helpen door de betalingen en abonnementen op te zeggen. Daarna volgt de terugbetaling wel. Maar het is echt belachelijk dat de afschrijvingen voor de kosten van Netflix maar blijven doorgaan

Reputatie 7

na mijn eerdere berichten nog steeds niets vernomen.

Jouw eerste bericht is van ruim 48 uur terug. KPN heeft aangegeven binnen vijf dagen te bellen dus geef ze nog even de tijd.

Mijn eerste contact is een paar maanden geleden geweest, daarna al een paar keer Netflix door jullie uitgezet..…

Niet dus

Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

KPN is pas net een ruime maand bekend met deze fraude. Bij alle contacten van voor die tijd zal men jou niet adequaat hebben kunnen helpen omdat het probleem na het weghalen van een vinkje binnen no-time weer terug kwam. Als het goed is wordt je, mits je jouw forumprofiel hebt aangevuld, één dezer dagen door KPN gebeld en zal het probleem verholpen worden. Het enige wat nodig is, is vertrouwen en een beetje geduld.

Reputatie 1

Vandaag ben ik 3x teruggebeld door KPN, deze jongen heeft vandaag volgens zijn zeggen 3 collega's gesproken hierover en niemand weet een oplossing. Zelfs zijn meerderen niet....

Werd me doodleuk gezegd dat jullie niets kunnen betekenen en dat ik weer bij Netflix moet zijn. Voor mij is de maat nu echt vol, ga alles opzeggen en een andere provider zoeken,  zowel privé als zakelijk! Wat een boutbedrijf.

Reputatie 1

 @wjb Dan geef ik je op de man af antwoord.

Ja, er is een datalek geweest en daar is over gecommuniceerd met de betrokken klanten. Het datalek was een datalek uit verschillende bronnen en geen ervan was van KPN. 

Natuurlijk gaan we verantwoordelijk om met alle gegevens. We verstrekken geen gegevens aan derden en natuurlijk voldoen we aan onze wettelijke verplichtingen als dat nodig en vereist is.  

 

Vandaag ben ik 3x teruggebeld door KPN, deze jongen heeft vandaag volgens zijn zeggen 3 collega's gesproken hierover en niemand weet een oplossing. Zelfs zijn meerderen niet....

Werd me doodleuk gezegd dat jullie niets kunnen betekenen en dat ik weer bij Netflix moet zijn. Voor mij is de maat nu echt vol, ga alles opzeggen en een andere provider zoeken,  zowel privé als zakelijk! Wat een boutbedrijf.

Heel jammer om te horen en natuurlijk snap ik je frustratie hierover. Er hebben inderdaad meerdere mensen naar jouw situatie gekeken, die tot de conclusie zijn gekomen dat jouw situatie wat anders in elkaar zit dan bij de mensen in dit topic en dat je om die reden bij Netflix zelf moet zijn. 

 

Mijn situatie is precies hetzelfde als iedereen hier: ik heb op 20-10-2019 een mail gehad dat Netflix via mijn KPN factuur zou worden betaald. Laten we het eens zo zien dat ik dat idd zelf zou hebben afgesloten via mijn KPN kastje. Dan zou KPN toch moeten kunnen zien wie, wanneer enz. dat heeft geregeld? En het is toch van de gekken dat je dat dan niet via datzelfde kastje  of via "Mijn KPN" kan uitzetten??

 

Ik hoef niet eens terugbetaald te worden, het gaat mij erom dat de automatische afschrijving wordt gestopt. Adviseer mij nu eens hierin: Als ik alles, dus heel mijn abonnement bij KPN opzeg, dan neem ik aan dat er geen factuur meer komt, en aangezien ik geen Netflix account heb, dat er ook van Netflix geen bericht meer komt.  Er is bij Netflix immers niets van mij bekend, dat heb ik al van 4 verschillende medewerkers te horen gekregen…….

 

Graag uw reactie.

 

 

Reputatie 7

...aangezien ik geen Netflix account heb, ...

Dus jij hebt geen Netflix account maar er wordt via KPN wel maandelijks een bedrag in rekening gebracht voor Netflix?

@Bart_,

Kan KPN inzien voor welk Netflix account die kosten in rekening gebracht worden?

Dit kon voorheen toch gezien worden via https://netflix.kpn.com?

Waarom kan KPN het "betalen via KPN" niet stopzetten.

Reputatie 1

...aangezien ik geen Netflix account heb, ...

Dus jij hebt geen Netflix account maar er wordt via KPN wel maandelijks een bedrag in rekening gebracht voor Netflix?

@Bart_,

Kan KPN inzien voor welk Netflix account die kosten in rekening gebracht worden?

Dit kon voorheen toch gezien worden via https://netflix.kpn.com?

Waarom kan KPN het "betalen via KPN" niet stopzetten.


Ja , dat klopt. KPN houdt zich gewoon van de domme en incasseert wel iedere maand van blijkbaar heel veel mensen onterecht de kosten voor Netflix.  Als ik ooit van Netflix een bevestigingsmail zou hebben gehad met inloggegevens, dan kon ik het zelf stopzetten via hun website, maar dat is het hele probleem: geen account=geen inloggegevens………...

Reputatie 7

Als ik ooit van Netflix een bevestigingsmail zou hebben gehad met inloggegevens, dan kon ik het zelf stopzetten via hun website, maar dat is het hele probleem: geen account=geen inloggegevens………...

Vandaar ook mijn vraag aan @Bart_ of KPN kan inzien voor welk Netflix account die kosten in rekening gebracht worden.

Daarnaast moet KPN toch gewoon de functionaliteit hebben om betalen via de factuur van KPN stop te zetten, ongeacht welk Netflix account daar achter hangt.

 

@Nickill88, je schreef hier ook dat je op 26 november 2019 een mail hebt ontvangen dat de betaling via KPN stopgezet zou gaan worden maar dat dat nooit gebeurt is. Kan je een screenshot van die mail hier met ons delen. Wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Reputatie 1

 Hoi,

 

even in 2 delen gedaan, ben er niet zo handig in!

 

Reputatie 7

@Bart_,

Hoe zit het met die mail van @Nickill88?

Waarom is het Netflix account toen niet stopgezet?

Ik heb het gevoel dat hier iemand onrecht aangedaan wordt en daar word ik niet vrolijk van.

Reputatie 7
Badge +20

    

Mijn situatie is precies hetzelfde als iedereen hier: ik heb op 20-10-2019 een mail gehad dat Netflix via mijn KPN factuur zou worden betaald. Laten we het eens zo zien dat ik dat idd zelf zou hebben afgesloten via mijn KPN kastje. Dan zou KPN toch moeten kunnen zien wie, wanneer enz. dat heeft geregeld? En het is toch van de gekken dat je dat dan niet via datzelfde kastje  of via "Mijn KPN" kan uitzetten??

 

Ik hoef niet eens terugbetaald te worden, het gaat mij erom dat de automatische afschrijving wordt gestopt. Adviseer mij nu eens hierin: Als ik alles, dus heel mijn abonnement bij KPN opzeg, dan neem ik aan dat er geen factuur meer komt, en aangezien ik geen Netflix account heb, dat er ook van Netflix geen bericht meer komt.  Er is bij Netflix immers niets van mij bekend, dat heb ik al van 4 verschillende medewerkers te horen gekregen…….

 

Graag uw reactie.

 

 

De verklaring die ik terug zie heeft precies hiermee te maken, @Nickill88 Netflix is bij jou ‘actief’ sinds oktober 2019. Deze fraude was er toen nog niet, dus is geconcludeerd dat dit verhaal niet op jou van toepassing is. Op het moment dat het bij jou werd aangezet moet dit via je eigen ontvanger zijn gegaan, want dat was op dat moment de enige manier. Dat is wat ik teruglees en wat ook met jou besproken is. 

Zoals @wjb terecht aangeeft: je zou denken dat je dan de optie om het via ons te betalen ook moet kunnen uitzetten. Dat kun je zelf doen via MijnKPN of je laat het iemand van de klantenservice regelen. Je geeft aan dat dit niet gelukt is. Wij hebben deze optie zojuist voor je kunnen uitschakelen, dus het zou nu gedaan moeten zijn met de kosten.

Echter, de melding hierboven laat zien dat je in november 2019 hebt geprobeerd Netflix al te stoppen en ik kan ook zien dat dit niet de enige keer is geweest dat je dit hebt geprobeerd. Eerdere pogingen zijn mislukt en ik kan je niet zeggen waarom dat zo is, maar dat zoeken we uit. Ik hoop dat het nu echt gedaan is met die facturatie en we gaan uiteraard kijken naar die kosten. 

Ik vermoed, concluderend, dat dit geval niet aan de fraudegevallen in dit topic raakt, maar er klopt ook iets niet en dat moet hersteld worden. 

 

Reputatie 7

Echter, de melding hierboven laat zien dat je in november 2019 hebt geprobeerd Netflix al te stoppen en ik kan ook zien dat dit niet de enige keer is geweest dat je dit hebt geprobeerd. Eerdere pogingen zijn mislukt en ik kan je niet zeggen waarom dat zo is, maar dat zoeken we uit. Ik hoop dat het nu echt gedaan is met die facturatie en we gaan uiteraard kijken naar die kosten. 

Ik vermoed, concluderend, dat dit geval niet aan de fraudegevallen in dit topic raakt, maar er klopt ook iets niet en dat moet hersteld worden. 

@Bart_, Maak je je dan ook sterk voor een coulanceregeling of zelfs het restitueren van de kosten vanaf 26 november 2019 want als de abonnee een mail krijgt dat het Netflix account stopgezet wordt en dat blijkt vervolgens niet te lukken dan zou je mogen verwachten dat KPN hier actie op onderneemt en dat lijkt niet te zijn gebeurd. 

Reputatie 7
Badge +20

@Nickill88 We hebben hier nog even verder gekeken en wat detectivewerk verricht. 

De belangrijkste conclusie blijft: op 20 oktober 2019 is Netflix actief geworden. Op 26 november heb je het willen afmelden en daar heb je ook een bevestiging van ontvangen. Dat is echter niet verwerkt. 

Je hebt daarna nog een aantal keer geprobeerd om Netflix te stoppen. Daarop kreeg je onderstaande melding. Heb je die stappen ook wel uitgevoerd? 

U hebt ons laten weten dat u uw Netflix account wilt opzeggen.
Zeg uw abonnement op bij Netflix
U moet zelf uw Netflix abonnement opzeggen op netflix.com. Log daar in, kies in het menu voor ‘account’ en klik vervolgens op ‘lidmaatschap opzeggen’. Het abonnement stopt dan als de abonnementsmaand voorbij is. Tot die tijd kunt u gewoon blijven kijken naar Netflix.

 

Voor nu: het lijkt erop dat wij nu Netflix hebben beëindigd en dat daarmee alles is opgelost. Ga echter, ook gezien bovenstaande melding, voor de zekerheid toch ook nog even naar netflix.com/youraccount om het daar ook stop te zetten. Better safe than sorry. Hou er ook even rekening mee dat Netflix dit alles moet verwerken en dat de netflix-factuurperiode niet per se gelijk loopt aan je factuurperiode bij ons. Je krijgt op de 25ste je volgende factuur. Er zou zichtbaar op moeten zijn dat netflix is afgelopen, maar check dat even goed. Ik verwacht ook dat je, net als de voorgaande keren, er ook nog weer een losse mail over krijgt. 

Blijft overeind dat je er wat mij betreft vanuit mocht gaan dat het één en ander op 26 november 2019 zou zijn beëindigd. Dat is niet gebeurd en dat had wel gemoeten. Ik ga er daarom voor zorgen dat je die kosten (10 maanden, van november 2019 t/m nu) terugkrijgt.  

Reputatie 7

Blijft overeind dat je er wat mij betreft vanuit mocht gaan dat het één en ander op 26 november 2019 zou zijn beëindigd. Dat is niet gebeurd en dat had wel gemoeten. Ik ga er daarom voor zorgen dat je die kosten (10 maanden, van november 2019 t/m nu) terugkrijgt.  

 

Reputatie 1

@Nickill88 We hebben hier nog even verder gekeken en wat detectivewerk verricht. 

De belangrijkste conclusie blijft: op 20 oktober 2019 is Netflix actief geworden. Op 26 november heb je het willen afmelden en daar heb je ook een bevestiging van ontvangen. Dat is echter niet verwerkt. 

Je hebt daarna nog een aantal keer geprobeerd om Netflix te stoppen. Daarop kreeg je onderstaande melding. Heb je die stappen ook wel uitgevoerd? 

U hebt ons laten weten dat u uw Netflix account wilt opzeggen.
Zeg uw abonnement op bij Netflix
U moet zelf uw Netflix abonnement opzeggen op netflix.com. Log daar in, kies in het menu voor ‘account’ en klik vervolgens op ‘lidmaatschap opzeggen’. Het abonnement stopt dan als de abonnementsmaand voorbij is. Tot die tijd kunt u gewoon blijven kijken naar Netflix.

 

Voor nu: het lijkt erop dat wij nu Netflix hebben beëindigd en dat daarmee alles is opgelost. Ga echter, ook gezien bovenstaande melding, voor de zekerheid toch ook nog even naar netflix.com/youraccount om het daar ook stop te zetten. Better safe than sorry. Hou er ook even rekening mee dat Netflix dit alles moet verwerken en dat de netflix-factuurperiode niet per se gelijk loopt aan je factuurperiode bij ons. Je krijgt op de 25ste je volgende factuur. Er zou zichtbaar op moeten zijn dat netflix is afgelopen, maar check dat even goed. Ik verwacht ook dat je, net als de voorgaande keren, er ook nog weer een losse mail over krijgt. 

Blijft overeind dat je er wat mij betreft vanuit mocht gaan dat het één en ander op 26 november 2019 zou zijn beëindigd. Dat is niet gebeurd en dat had wel gemoeten. Ik ga er daarom voor zorgen dat je die kosten (10 maanden, van november 2019 t/m nu) terugkrijgt.  


Hallo,

bedankt voor jullie moeite!  Hoe lang duurt het voordat Netflix uit het lijstje "extra opties" in Mijn KPN is verdwenen? Staat er nu nog op in ider geval…….

Je vraagt of ik bepaalde stappen via Netflix.com heb uitgevoerd…..maar dat is nu juist het hele probleem! Als ik ooit inloggegevens had gekregen had ik dat al lang gedaan!(lidmaatschap opzeggen) Ik heb zelfs nooit een mail van Netflix gehad, alleen van KPN dat de betaling aan Netflix via de KPN factuur zou verlopen. Alsnog bedankt voor jullie interesse en moeite!

 

Gr Nico

 

 

 

Reputatie 7

Je vraagt of ik bepaalde stappen via Netflix.com heb uitgevoerd…..maar dat is nu juist het hele probleem! Als ik ooit inloggegevens had gekregen had ik dat al lang gedaan!(lidmaatschap opzeggen) Ik heb zelfs nooit een mail van Netflix gehad, alleen van KPN dat de betaling aan Netflix via de KPN factuur zou verlopen.

Vandaar ook mijn vraag aan @Bart_ of KPN kan inzien voor welk Netflix account die kosten in rekening gebracht worden. Dan zou je daarmee immers nog contact met netflix kunnen opnemen.

Reputatie 7
Badge +20

Je vraagt of ik bepaalde stappen via Netflix.com heb uitgevoerd…..maar dat is nu juist het hele probleem! Als ik ooit inloggegevens had gekregen had ik dat al lang gedaan!(lidmaatschap opzeggen) Ik heb zelfs nooit een mail van Netflix gehad, alleen van KPN dat de betaling aan Netflix via de KPN factuur zou verlopen.

Vandaar ook mijn vraag aan @Bart_ of KPN kan inzien voor welk Netflix account die kosten in rekening gebracht worden. Dan zou je daarmee immers nog contact met netflix kunnen opnemen.

Goeie vraag, maar nee, dat kan ik niet zien. Het werkt hier net als met, bijvoorbeeld, Spotify. Slechts de facturatie loopt via ons, maar verder kan ik geen accountgegevens inzien. Ik zie enkel de mails met de initiele bevestiging dat Netflix via ons gefactureerd zal worden en daarna de verschillende mails over de pogingen tot opzeggen. Ik snap dat het een loophole is geworden, die we nu hopelijk zo hebben kunnen doorbreken. 

Reputatie 1

Je vraagt of ik bepaalde stappen via Netflix.com heb uitgevoerd…..maar dat is nu juist het hele probleem! Als ik ooit inloggegevens had gekregen had ik dat al lang gedaan!(lidmaatschap opzeggen) Ik heb zelfs nooit een mail van Netflix gehad, alleen van KPN dat de betaling aan Netflix via de KPN factuur zou verlopen.

Vandaar ook mijn vraag aan @Bart_ of KPN kan inzien voor welk Netflix account die kosten in rekening gebracht worden. Dan zou je daarmee immers nog contact met netflix kunnen opnemen.

Goeie vraag, maar nee, dat kan ik niet zien. Het werkt hier net als met, bijvoorbeeld, Spotify. Slechts de facturatie loopt via ons, maar verder kan ik geen accountgegevens inzien. Ik zie enkel de mails met de initiele bevestiging dat Netflix via ons gefactureerd zal worden en daarna de verschillende mails over de pogingen tot opzeggen. Ik snap dat het een loophole is geworden, die we nu hopelijk zo hebben kunnen doorbreken. 


Hallo,

per wanneer zou de extra optie niet meer zichtbaar moeten zijn in Mijn KPN?

Dan heb ik er iets meer vertrouwen in dat het echt is opgelost! :)

Gr

 

Reputatie 7
Badge +17

@Nickill88 Ik heb dit voor je nagevraagd. Helaas is de communicatie langs mij heen gegaan, dus kan ik je niet voorzien van een concreet antwoord. Als Bart ,een dezer dagen, weer aanwezig is, komt hij er op terug. :hugging:

Reputatie 7
Badge +20

Hier ben ik, @Nickill88 en ik heb je reacties in een nieuw topic gezet. Dan houden we het iets overzichtelijker. 

Netflix lijkt wel degelijk stopgezet door onze actie, maar ik zie toch dat het nog wel in één van de systemen staat. Niet heel duidelijk dus, maar dat is deze hele situatie niet. We gaan er mee bezig en als het er volledig uit is laat ik je dat uiteraard weten. De credit van de kosten is verwerkt en je zult dit op de komende (of uiterlijk de daarop volgende) factuur (en) zien. 

Reputatie 1

Hallo Bart,

fijn, bedankt dat je me op de hoogte houdt!

 

Gr

Reputatie 7
Badge +20

Ok, @Nickill88  We hebben er nog even goed naar gekeken en ik durf niet met de volle 100% zekerheid te zeggen dat alles nu goed beëindigd is, ondanks de vele stappen.  Voor de duidelijkheid: ik geloof je op je woord dat je geen inloggegevens hebt van Netflix en die ook nooit hebt gehad. Maar we moeten dat account ook aan jouw zien te beëindigen. Daarom de volgende vraag: 

Wat gebeurt er als je netflix via de tv-ontvanger opstart? Ben je dan ingelogd? Als je via de tv ontvanger bent ingelogd als je netflix opent, toets dan pijltje < doen en dan ‘Get Help’ of  ‘Ondersteuning’ (geloof ik) in het Nederlands. Daar staat dan aan de rechterkant de gebruikersnaam (het mailadres). Daarmee kan je op netflix.com de wachtwoordreset doen, en dan inloggen op netflix.com/youraccount om de boel ook aan jouw stop te zetten. 

Reputatie 1

Ok, @Nickill88  We hebben er nog even goed naar gekeken en ik durf niet met de volle 100% zekerheid te zeggen dat alles nu goed beëindigd is, ondanks de vele stappen.  Voor de duidelijkheid: ik geloof je op je woord dat je geen inloggegevens hebt van Netflix en die ook nooit hebt gehad. Maar we moeten dat account ook aan jouw zien te beëindigen. Daarom de volgende vraag: 

Wat gebeurt er als je netflix via de tv-ontvanger opstart? Ben je dan ingelogd? Als je via de tv ontvanger bent ingelogd als je netflix opent, toets dan pijltje < doen en dan ‘Get Help’ of  ‘Ondersteuning’ (geloof ik) in het Nederlands. Daar staat dan aan de rechterkant de gebruikersnaam (het mailadres). Daarmee kan je op netflix.com de wachtwoordreset doen, en dan inloggen op netflix.com/youraccount om de boel ook aan jouw stop te zetten. 

 

Goedemiddag,

het lijkt opgelost: er is bij ons door een oppas eind vorig jaar geprobeerd in te loggen, maar zij heeft per ongeluk het emailadres van haar ouders’ account ingevuld, maar dan met .n ipv .nl erachter. En blijkbaar  een nieuw account aangemaakt. Via onze KPN decoder. Omdat dat emailadres niet bestaat, dus ook nooit emails van Netflix binnengekregen….

 

Bedankt voor je laatste tip Bart (foutief emailadres stond bij ondersteuning), en sowieso iedereen voor de gedane moeite. De andere mensen die echt gehackt zijn wens ik veel succes!