Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16167 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7

dat was niet mijn vraag en kan je ongetwijfeld nakijken.

Nee, dat kan ik niet nakijken want ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Dus nogmaals, heeft er nu al iemand telefonisch contact met je opgenomen?

Als dat niet het geval is, meldt dat dan hier want het is cruciaal dat KPN contact met je heeft om dit issue ook voor jou tot een goed einde te brengen.

 

toezegging of veronderstelling? eerlijk antwoord graag!

Een toezegging immers…

Erwin_ schreef:

Onder de streep kan iedereen die hier slachtoffer van is geworden rekenen op compensatie. Dat is een belofte. 

Bron

Eric ,

 

ik heb alles ingevuld zoals boven vermeld

24-6 is er 7,99 Euro  afgeschreven voor Netflix en 23-7 en 25-8 13,99 Euro

ik hoop dat het goedkomt

Reputatie 7
Badge +21

ik heb alles ingevuld zoals boven vermeld

Bedankt voor het achterlaten van jou gegevens. Ik heb het intern doorgezet. Mijn collega's zoeken dit verder uit en nemen zo snel mogelijk contact met jou op. 

 

Het wordt echt een belachelijke aangelegenheid:

Juli € 7,99 ten onrechte van de rekening geschreven voor Netflix (nergens aangemeld)

Gechat met KPN hierover: doorverwezen naar Netflix, product voor € 7,99 wel doorgestreept bij mijn genoemde producten (ik heb alleen maar e-mail extra, dus verder geen tv, internet of wat dan ook)

Gebeld met Netflix: verwezen naar website netflix.kpn.com: staat al meer als een maand, dat hij in onderhoud is

Op dit forum het probleem aangegeven: na meerdere keren gereageerd te hebben, inderdaad een medewerker die me gebeld heeft en het probleem zou oplossen en het bedrag terugstorten

Vandaag nieuwe factuur gehad: er is nu zelfs € 13,99 afgeschreven (gisteren heb ik mijn reguliere factuur van Netflix al betaald).

Hoe lang gaat deze belachelijke klucht door?

Reputatie 7
Badge +30

@TonSprangers ik zie dat er vanmiddag geprobeerd is contact met jou te hebben. Heb je een gemiste oproep? Ik zie een 06-nummer eindigend op -330. Is dat juist? Zo niet, wil je dan een telefoonnummer in je profiel zetten?

Tot mijn verbazing is bij mij ook  de afgelopen 2 maanden een bedrag van 7,99 voor Netflix gefactureerd. Ik zie dat dit een veel groter probleem is binnen KPN.

 

Mijn eerste vraag is hoe ik dat Netflix abbonement kan opzeggen/stoppen. Op MijnKPN heb ik niets kunnen vinden.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat de oplossing van KPN (financieel) hiervoor is?

Stand van zaken… Vandaag(27-8) na 12weken bellen,mailen,klantenservice,storneren,betalen en alle zoethoudertjes op dit forum ben ik eindelijk gebeld door een medewerker van KPN die zegt dat hij weet waar hij over praat! En 2x raden wat volgens hem de oplossing is! Exact wat ik in mijn vorige post al aangaf en wat mij door netflix zelf verteld is! 12weken nodig?? nee hoor want het gaat minstens 22weken worden!!! Toezegging september kan naar een plaats waar dw zon nooit schijnt! Oktober wordt de nieuwe streefdatum! Mail adress wordt niet vrijgegeven zodat de afhankelijkheid van KPN blijft bestaan omdat die de gegevens beheerd waarmee stopgezet kan worden! Wel gewoon blijven doorbetalen want anders klopt het “systeem”niet en word je afgesloten.. ABSURD BELACHELIJK en eigenlijk ronduit oplichting om dit zo te doen! 

22weken? misschien nodig om de facturen te kunnen incasseren bij de juiste partijen ipv trouwe klanten die automatisch incasseren! waarom niet gewoon het juiste doen en iedereen eerlijk terugbetalen die hier NIET om gevraagd heeft? En daar ook een beetje meer vaart achter zetten! VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN!

Reputatie 7
Badge +21

Tot mijn verbazing is bij mij ook  de afgelopen 2 maanden een bedrag van 7,99 voor Netflix gefactureerd. Ik zie dat dit een veel groter probleem is binnen KPN.

Mijn eerste vraag is hoe ik dat Netflix abbonement kan opzeggen/stoppen. Op MijnKPN heb ik niets kunnen vinden.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat de oplossing van KPN (financieel) hiervoor is?

Hoi @nielssievd.  Maak van Netflix of Netflix kijkt via de tv-ontvanger of een ander apparaatJe hoeft zelf niets te doen. Ik zet dit voor jou door naar een achterliggende afdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met jou op om dit te herstellen. Onze excuses voor het ongemak

 

@no more netflix Ik zie dat je gisteren al contact hebt gehad met één van mijn collega's en dat je het met hem verder hebt besproken. 

Reputatie 7

@Vikash, Hebben jullie als KPN zijnde ook zelf al pro-actief klanten benaderd die slachtoffer zijn van deze fraude en zich nog niet gemeld hebben?

Ik kan me voorstellen dat KPN er alles aan gelegen is om dit misbruik zo snel mogelijk de kop in te drukken immers elke maand extra resulteert in extra kosten voor KPN immers de klant zal uiteindelijk toch met terugwerkende kracht schadeloos gesteld moeten worden.

en in juni ook en diverse keren in juli en in augustus… vandaag zoals ik aangaf en niet gisteren.. En vast nog wel diverse keren als blijkt dat september weer netflix gefactureerd wordt en daar ga ik wel weer vanuit! wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +21

@wjb Ik weet eerlijk gezegd niet of klanten vanuit KPN proactief benaderd worden, maar uiteindelijk krijgen alle klanten die teveel betaald hebben hun geld weer terug. 

@Marcia_ 

Ik ben al enkele keren gebeld door de medewerker, die me te woord heeft gestaan, maar ik sta voor de klas en kan de telefoon dan niet beantwoorden. Als zij steeds overdag belt, kan dit nog een tijdje duren. Zij zou het oplossen en ervoor zorgen, dat het geld terug zou komen. Maar er is juist meer afgeschreven deze periode, terwijl bij mijn producten juist netflix is doorgestreept (voor 7,99)

Ik heb nu al 2 maanden €7,99 voor Netflix betaald via mijn KPN factuur, maar betaal al aan Netflix zelf.
Naar mijn weten heb ik dat nooit aangevraagd bij KPN! 
Ik heb al een paar keer het vinkje uitgevinkt bij “Netflix betalen via KPN factuur” op de MijnKPN app, maar staat steeds weer aan. 
Kan ik dat op een andere manier stopzetten en mijn geld terug krijgen? 

Bij voorbaat dank!

Marcia Juncker

Tja…

https://forum.kpn.com/kpn-entertainment-92/netflix-onterecht-gefactureerd-of-aangevraagd-vermoed-je-fraude-geef-het-door-aan-kpn-504290

Doe de handelingen zoals daar uitgelegd.

Dit topic zal ook aan die toegevoegd gaan worden.

Reputatie 7
Badge +30

@TonSprangers, zijn er moment, in het algemeen, op de dag dat je beter bereikbaar bent? Dan kan ik daar in ieder geval even een notitie van maken/dit doorgeven.

 

@M.J.J., welkom op het forum! Ik heb je bericht verplaatst naar ons verzameltopic. Neem het startbericht even door en volg de stappen daar. Reageer even hier als je het forumprofiel hebt ingevuld, dan zet ik het door voor afhandeling.

@Erik_  Beste Erik, ik ben dinsdagavond na 17.00 uur bereikbaar, woensdag de gehele dag, vrijdag de gehele dag. Hopelijk lukt het komende week. Fijn dat jullie deze moeite doen. Hoop, dat het snel opgelost kan worden, want het frustreert wel op deze manier.

Sinds 2 maanden zijn er problemen met mijn KPN factuur met, onterecht, in rekening gebrachte Netflixkosten.

In juni waren de kosten € 7,99 maar op mijn factuur van juli inmiddels verhoogd naar € 13,99

Door mij is er nog NOOIT een Netflixaccount aangevraagd/aangemaakt.

Na meerdere telefoongesprekken met de KPN en Netflix, want ik word van het kastje naar de muur gestuurd, ben ik nog geen steek verder.

Netflix heeft geen gegevens, mailadres, account e.d. van mij, logisch want ik heb geen abonnement dus valt er niets te vinden/op te zeggen. 

KPN past mijn abonnement aan door het vinkje weg te halen bij optie Netflix maar dat vinkje staat er een seconde later weer in.

KPN info heeft mij toegezegd dat mijn probleem bij een andere afdeling behandeld gaat worden en dat ik over 2 dagen teruggebeld zou gaan worden. De 2 dagen zijn inmiddels verstreken en geen belletje gekregen.

Sta met mijn rug tegen de muur want mijn factuur is inmiddels weer afgeschreven. Hoe kom ik van het Netflixaccount af ? en hoe ga ik mijn geld terugkrijgen?

Groet,

Elvis

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, wordt van het kastje naar de muur gestuurd Ik betaal mijn KPN abb maar Netflix trek ik er van af Terugbellen ho maar, beloftes nakomen ho maar Zie de deurwaarder wel verschijnen

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het doorgegeven @TonSprangers en hoop met je mee dat het snel lukt om dit recht te zetten! Laat je het weten als je ze gesproken hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Joskr, heel vervelend dit :slight_frown: Zou je de stappen uit het eerste bericht van dit topic willen volgen? Als je een seintje geeft als je je profiel aan hebt gevuld kan ik voor je aan de slag!

Ik heb het zelfde probleem, ik heb hier al meerdere keren met KPN over gebeld, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ze zeggen dat ze het aan het onderzoeken zijn. Maar ik heb ondertussen al 2 maanden voor Netflix betaald. Ook wij hebben samen met iemand anders (schoonzusje) een Netflix account, die wordt betaald door mijn schoonzusje. Ik vind het tevens heel vreemd en vervelend dat ik hier lees dat het bekend probleem is en als ik bel met de kpn dan doen ze net als of ze dit nog nooit hebben mee gemaakt. 

In juli een mail gekregen van de KPN dat zij de facturering van Netflix over gaan nemen, Netflix zal hierover ook nog een mail sturen. Sindsdien betaal ik twee keer. 1 keer aan Netflix en 1 keer aan de KPN. en nog nooit een mail gehad van Netflix.

Contact met Netflix gehad. Zij geven aan maar 1 account van mij te kennen en die te factureren. Zij kunnen niets voor mij betekenen zonder de accountgegevens die de KPN schijnbaar voor mij heeft afgesloten.

Vermoeden is dus dat kpn voor mij een account bij Netflix heeft afgesloten, terwijl ik via mijn eigen account van Netflix ben ingelogd via het kastje van de interactieve tv.

Help

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Peter Stokvis, welkom op het forum!
Ik heb je topic verplaatst naar dit topic. Ditzelfde lijkt jou overkomen te zijn. Kun je de stappen uit het eerste bericht in dit topic doorlopen en de gevraagde gegevens invullen?

Vandaag waren we een film aan het kijken via Netflix via Het KPN menu. Ineens stopte het ermee en na opnieuw opstarten had ik opeens  een Spaanstalig account in beeld. In dit forum gezocht en nav alle verontrustende post ook mn rekening goed gecheckt. Blijkt dat ik idd ook al tijdje dubbel betaal.

Graag krijg ik het dubbel betaalde geld van KPN en hoor ik hoe dit kon gebeuren.

Ik zal ook netflix mailen met de vraag het getoonde account te verwijderen. Ik heb er foto’s van gemaakt mocht dit voor jullie handig zijn.

inmiddels uitgelogd binnen KPN vd Spaanse account en opnieuw ingelogd met mn eigen account. Dit staat nu weer goed.

 

hoor graag van jullie.

 

met vriendelijke groet.

Badge

5 juli kreeg ik een melding dat Netflix via KPN was aangevraagd, apart want dat hebben we al jaren Netflix en niet via onze provider.
Vond het apart, dus vroeg het eerst aan mijn man of hij misschien per ongeluk iets had gedaan tijdens zijn nachtdienst maar hij weet heel het KPN wachtwoord niet dus het leek me al stug.
Die dag gelijk Netflix laten stoppen via mijn account en wachtwoord gewijzigd.
We kregen de melding dat Netflix werd stopgezet en via het account werd afgemeld.
Toen ook nog contact gehad met de servicedesk van KPN, hun zeiden dat het door phising kwam en dat meerdere klanten hier last van hadden maar dat hij nu netflix niet meer via mijn account zag.
Top dacht ik!
Tot ik de rekening kreeg en toch zag dat Netflix weer bij mijn account stond.
Weer contact opgenomen, uitgelegd dat ik via hun helemaal geen Netflix heb en dat ik niet eens weet via welk e-mailadres.
Ik kreeg alleen maar terug 'mevrouw wij gaan niet over uw netflix account u moet dit via netflix zelf regelen'
Contact gehad met Netflix, alle e-mailadressen opgegeven die ik heb, nee daar staat geen account onder dus u heeft geen account via kpn.
Toen nog ons officiele Netflix account laten controleren, alles was in orde.
Weer contact opgenomen met KPN en weer aan de medewerker uitgelegd dat ik echt geen account heb bij netflix via KPN.
Het antwoord nu was 'Oke dan laten we de fraude helpdesk contact met u opnemen'
Zo gezegd zo gebeurd 2 dagen later had ik inderdaad contact met de Fraude helpdesk.
'Mevrouw we hebben Netflix voor u stopgezet en het word teruggestort op uw rekening' (Dit was op 4 augustus)
Gisteren (31 augustus) keek ik weer bij mijn profiel en ja hoor... Netflix stond er nog steeds!!!!
Daarna weer contact opgenomen met KPN, via chat zou ik doorverbonden worden naar die afdeling, mis.....
Verbinding werd gewoon vrolijk verbroken.
Ik had een uurtje even niets dus telefonisch toen contact opgenomen.
Het was denk ik een beginner want ze wist niet goed wat ze er mee aan moest en moest het ook vragen aan de manager (prima want iedereen moet het leren).
Telefoontje heeft 55minuten geduurd voor een antwoord van 2 minuten, ik werd 53 minuten in de wacht geduwd, hoorde alles op de achtergrond daar gewoon doorgaan en hoorde mevrouw zelfs gewoon doortypen...
Ik zou weer contact krijgen met de fraude helpdesk.
Oh ja en ze zei gisteren ook 'ik heb netflix voor u gestopt en is bij uw account weggehaald'
Daar kreeg ik netjes een bevestiging van maar HELAAS netflix staat nog steeds bij mijn account.
Inmiddels ben ik zo gefrustreerd dat ik hier mijn verhaal doe in de hoop dat het dan sneller bij KPN binnenkomt.
Ik heb geen Netflix via KPN, nooit gehad en wil het ook niet! Dus ik wil het van mijn account af hebben, ik ga niet betalen voor iets waarvan ik de inloggegevens niet eens weet.
Ik wil er vanaf en wel NU en mijn geld terug!


*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic