Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16172 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7

Wel handig dat ze dit bij Netflix ook weten, want die verwezen mij vorige week nog naar deze site ;-)

Vul alvast jouw forumprofiel (klik) aan zodat jij aangemeld kan worden bij het speciaal hiervoor in het leven geroepen fraudeteam. Zij zullen dan gaan zorgen dat het Netflix abonnement ontkoppeld wordt en dat jij de kosten gerestitueerd krijgt.

Wel handig dat ze dit bij Netflix ook weten, want die verwezen mij vorige week nog naar deze site ;-)

Vul alvast jouw forumprofiel (klik) aan zodat jij aangemeld kan worden bij het speciaal hiervoor in het leven geroepen fraudeteam. Zij zullen dan gaan zorgen dat het Netflix abonnement ontkoppeld wordt en dat jij de kosten gerestitueerd krijgt.

Dat had ik bewust al gedaan naar aanleiding van dit topic, maar iig bedankt voor je reactie :thumbsup:

Wel handig dat ze dit bij Netflix ook weten, want die verwezen mij vorige week nog naar deze site ;-)

Vul alvast jouw forumprofiel (klik) aan zodat jij aangemeld kan worden bij het speciaal hiervoor in het leven geroepen fraudeteam. Zij zullen dan gaan zorgen dat het Netflix abonnement ontkoppeld wordt en dat jij de kosten gerestitueerd krijgt.

 

Hoe meld ik me hier bij aan??

Ook wij hebben het volgende onderstaande probleem, en hebben al verschillende malen telefonisch contact gezocht met Netflix en KPN, en zou opgelost worden, maar tot op heden weinig reactie, behalve dat ik een email heb ontvangen, dat ik via Netflix.com het abonnement kan opzeggen. IK HEB GEEN ACCOUNT DUS ER VALT NIETS OP TE ZEGGEN, bevestigd door Netflix dat aan mijn emailadres geen account hangt !:

Op de factuur van Juli en Augustus wordt een bedrag voor Netflix ingehouden. Wij hebben al een gezamenlijk Netflix account en deze wordt netjes iedere maand afgeschreven.

Er werd door Netflix aangegeven naar de website Netflix.kpn.com te gaan. Hier in te loggen. Daar zou een emailadres en service code zichtbaar moeten zijn, zodat Netflix obv dit frauduleuze emailadres dit stop kan zetten. Helaas de website is niet beschikbaar ivm service. Deze service is overigens al dagen/wekenlang niet bereikbaar.

Telefonisch is het nog niet opgelost (zie ook via mijn persoonsgegevens Correspondentie met KPN). Ik heb nog een poging gedaan om het via MijnKPN - Producten - Thuis - Extra opties wijzigen of toevoegen - Overige (opties) - Netflix uitvinken. Maar helaas ook dit geen resultaat. Ik wil graag dat Netflix wordt stopgezet, en dat betaalde Netflix kosten worden gecrediteerd. Bij voorbaat dank, Jeroen

Ik heb precies hetzelfde als wat jij hierboven beschrijft. Heb ook al die stappen genomen maar niks wordt opgelost.

Reputatie 7

Hoe meld ik me hier bij aan??

Zie het startbericht van dit topic.

Hoe meld ik me hier bij aan??

Zie het startbericht van dit topic.

Dat heb ik allemaal gedaan, wanneer word ik benaderd door het fraude team?

Badge

En we wachten nog maar wat langer…

vanaf 5 juli al hiermee bezig, f serieus jongens.

Fraude helpdesk heeft me al een keer gebeld, maand geleden met de melding ‘we hebben netflix stopgezet’ 

uhhuh…. ik word er onderhand moedeloos van. 

En helaas aan de vele berichten hier boven mij ben ik niet de enige die er last van heeft.

Reputatie 7

En we wachten nog maar wat langer

Ben jij na 1 september dat niet opnieuw gebeld door dat fraudeteam want dat was je toch beloofd?

Badge

En we wachten nog maar wat langer

Ben jij na 1 september dat niet opnieuw gebeld door dat fraudeteam want dat was je toch beloofd?

 

Nee helaas, 4 augustus was het laatste contact met hun toen werd me dus verteld dat ze het van mijn account af hadden gehaald wat niet zo bleek te zijn.

Reputatie 7

Nee helaas, 4 augustus was het laatste contact met hun toen werd me dus verteld dat ze het van mijn account af hadden gehaald wat niet zo bleek te zijn.

@crien83 , ik heb jouw vraag / verzoek nogmaals doorgezet naar het fraudeteam. Bedankt voor je melding!

@JW1975, @Anoniem11241244 en @IH-G ,  top dat jullie het forumprofiel al hadden aangevuld. Ik heb jullie verzoek doorgegeven aan het fraudeteam. Jullie horen spoedig van ons.

Wellicht ten overvloede, maar toch nog even voor de zekerheid benoemen:

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord.

Badge

Dank je wel Nadia,

klacht, er wordt Netflix abonnement ingehouden en ik hen nooit een account aangevraagd. KPN wijst naar Netflix en Netflix zegt dat KPN dit moet oplossen. Leuk misleidend spel. Hoe krijg ik dit opgelost en het geld terug???

Reputatie 7
Badge +20

@afmeijer, ik heb ook voor jou het verzoek doorgezet. Binnen 5 werkdagen nemen mijn collega's contact met je op hierover!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @klactNetflix, welkom op het forum.
Ik heb je topic verplaatst naar het verzameltopic. Kun je de post bovenaan eens doorlezen en de stappen doorlopen? Ik ga er graag voor je achteraan!

Op mijn factuur staat : Aankopen derde partijen  ---- Zakelijke diensten

Wat bedoelen ze daar mee? Naar mijn menig heb ik geen zakelijk dienst van KPN afgenomen? Ik heb ook niets gekocht bij de KPN??

Ik vind dit heel erg vaag.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Vast heel erg bedankt.

 

En na twee dagen een nette e-mail van KPN:

“Onterechte kosten op uw factuur”

Er wordt echter niets geschreven over hoe het ontstaan is.

Ben ik zelf gehackt ? of is KPN gehackt ? 

Of heeeft een junior programmeur een foutje gemaakt zodat het uitzetten onmiddellijk gevolgd wordt door het weer aanzetten van deze incasso post.

Nu nog even wachten tot er daadwerkelijk iets gedaan wordt.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het wordt opgelost.

Hoi, dat heb ik ook. Al 3 maanden lang. Het is Netflix. Kpn incasseren voor Netflix zonder mijn toestemming. Ik heb Kpn paar keer gebeld en ze doen nog steeds niet. Dat is niet normaal. Ik ga kpn gelijk opzeggen, ben zo ontevreden. U moet op forum zoeken, ze zijn meer klachten.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Zag vanmorgen mijn nieuwe factuur. Geen 7,99 afgeschreven dit keer!!!! We hebben het abo nu verhoogd tot 13,99!!!!! 

Account is niet gehacktgehackt ik een paar weken geleden mn ww heb veranderd en het probleem gein bleef.  Het probleem zit bij KPN.

Ik ben het nu een beetje heel erg zat en ga m'n factor bedrag terugnoeken enbetaal zelf wel wat KPN nog van me krijg met verekening . Kost mij teveel nu.

 

Reputatie 7

Account is niet gehacktgehackt ik een paar weken geleden mn ww heb veranderd en het probleem gein bleef.  Het probleem zit bij KPN.

Dit is nu precies hoe het bij iedereen gaat, een Basic Netflix abonnement wordt door die fraudeurs aan het KPN abonnement gekoppeld. Vanaf dat moment krijgt de KPN abonnee de kosten dus op zijn factuur. De fraudeur kan vervolgens via netflix.com het abonnement wijzigen naar het ULTRA HD abonnement zonder daar jouw KPN gegevens voor nodig te hebben. Je kunt je wachtwoord dus achteraf wel gewijzigd hebben, dat maakt niet uit, het kwaad is dan al geschied.

Die fraudeurs verkopen dat Netflix account dan bijvoorbeeld via Alibaba.

 

@rickklop : Wij hebben destijds jou gegevens doorgestuurd naar het speciale team. Ben jij wel gebeld hierover? En zo ja, wat is besproken?

Er wordt al sinds mei kosten afgeschreven voor een netflix account. Dit waren ook steeds andere bedragen en andere omschrijvingen.

 

Ik heb contact gehad met netflix om na te gaan wat er aan de hand is. Ik heb een netflix account (van 13,99) die ik elke maand betaal via paypal. Bij netflix is geen andere account op mijn naam of mailadres bekend. Zij krijgen de betaling ook elke maand via paypal binnen. 

 

Ik heb sinds mei na elke factuur contact gehad met kpn. Elke keer wordt aangegeven dat het is stopgezet en dat het geld wordt teruggeschreven op de volgende rekening. Dat is ook elke keer gedaan, maar dan staat het weer op een andere manier op de factuur.

 

Dit is inmiddels de vierde keer dat ik contact opneem met jullie. Ik ben er nu wel klaar mee. Ik zou graag willen dat dit stopgezet wordt, aangezien ik geen gebruik maak van de kpn betalingswijze. Netflix geeft ook aan dat als ik netflix op mijn interactieve tv gebruik, dit ook de versie is waarvoor ik met paypal betaal. Er is geen andere account. Ik betaal nu dus dubbel, voor mijn account (paypal) en een account die niet bestaat (kpn factuur).

 

Dit is de laatste keer dat ik het via deze manier wil oplossen. De volgende keer dat dit gebeurt ga ik proberen of het via radar wel opgelost kan krijgen of ik stap met mijn internet, tv en mobiele telefonie over naar een andere provider. Aangezien het op deze manier blijkbaar niet simpel op te lossen is.

 

Ik hoor graag of het deze keer wel compleet gestopt kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

Imke Bongers

@Imke Bongers Dank voor je verhaal. Zoals je ziet heb ik je topic verplaatst naar het verzameltopic.

Ik zal je verhaal één op één doorzetten naar de desk die dit behandeld. Ik heb nog wel je gegevens nodig.

Kun je jouw profiel aanvullen en ons hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

Hoi Erwin,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Dankje!

Dank @Imke Bongers . Ik heb alles doorgestuurd naar de achterliggende afdeling. Men zal binnen een week contact zoeken.

@wjb waarom moet ik dan mijn ww veranderen? 

 

@erwin ik ben gebeld ja.  Maar als kpn een abo verhoging aankondigd is het extra geld er de volgende maand aad.  Waarin kan het extra geld dat ik betaald heb na 4 maanden dan nog niet teruggestort zijn.  Dat Netflix en probleem geeft bij jullie heb ik natuurlijk niets mee te maken.