Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16162 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Beste KPN, 

Gisteren zijn mijn vader en ik erachter gekomen dat wij al voor geruime tijd (+/- 2 jaar) betalen voor een Netflix account wat wij niet in ons bezit hebben. In onze facturen zien wij dat het account meerdere keren is geüpgrade. Wat begon met een standaard abonnement van €7,99, is nu het hoogste abonnement van €15.99.  

Via onze interactieve tv hebben wij gekeken bij de Netflix app en tot onze verbazing zagen wij dat het account in het Spaans was. Als wij kijken via https://netflix.kpn.com/, dan zien wij een emailadres wat voor ons totaal niet bekend is. 

Wij hebben zelf al geprobeerd om dit abonnement op te zeggen via MijnKPN, maar dit is niet gelukt. Reeds is ons profiel ingevuld met de benodigde informatie. Wij zien dit dan ook graag opgelost. 

Met vriendelijke groet,

Timothy

Goedemorgen @Cobus1601 en welkom hier op ons forum!

Goed dat je hier melding van maakt want hier moet natuurlijk z.s.m. een oplossing voor komen. Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld waarvoor dank. Ik heb dit doorgezet naar een afdeling die dit verder op gaat pakken en zij zullen hier bij je op terug komen. Voor nu wil ik je in ieder geval een mooie zondag toewensen :) 

 

We zijn nu 5 dagen verder, is er al een oplossing?

 

Reputatie 7

Via onze interactieve tv hebben wij gekeken bij de Netflix app en tot onze verbazing zagen wij dat het account in het Spaans was. Als wij kijken via https://netflix.kpn.com/, dan zien wij een emailadres wat voor ons totaal niet bekend is. 

Het is me nog altijd een raadsel hoe dat Spaanse account op een TV ontvanger geplaatst kan zijn immers KPN beweert bij hoog en bij laag dat de Netflix account gegevens niet vanuit een centrale beheeromgeving naar de TV ontvangers gepusht worden. Dat zou dan dus betekenen dat iemand toegang gehad zou moeten hebben tot de TV ontvanger zelf.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @hoedjes, welkom! Wat rot dit! Ik geef je gegevens door en er wordt binnen een aantal werkdagen contact met je opgenomen. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @Cobus1601 en welkom hier op ons forum!

Goed dat je hier melding van maakt want hier moet natuurlijk z.s.m. een oplossing voor komen. Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld waarvoor dank. Ik heb dit doorgezet naar een afdeling die dit verder op gaat pakken en zij zullen hier bij je op terug komen. Voor nu wil ik je in ieder geval een mooie zondag toewensen :) 

 

We zijn nu 5 dagen verder, is er al een oplossing?

 

Heb jij geen bericht ontvangen? Ik zie dat er een creditering voor jou opgemaakt wordt. 

Goedemorgen @Cobus1601 en welkom hier op ons forum!

Goed dat je hier melding van maakt want hier moet natuurlijk z.s.m. een oplossing voor komen. Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld waarvoor dank. Ik heb dit doorgezet naar een afdeling die dit verder op gaat pakken en zij zullen hier bij je op terug komen. Voor nu wil ik je in ieder geval een mooie zondag toewensen :) 

 

We zijn nu 5 dagen verder, is er al een oplossing?

 

Heb jij geen bericht ontvangen? Ik zie dat er een creditering voor jou opgemaakt wordt. 

Ik heb nog geen bericht ontvangen.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is niet handig, ook niet in je spam? Ik geef de feedback in ieder geval even door @Cobus1601. Ik lees dat Netflix in ieder geval opgezegd is en het bedrag vergoed is. Dit wordt met de eerstvolgende factuur verrekend.

Vergeet ook niet je inloggegevens te wijzigen van je MijnKPN en eventueel 2factor authenticatie aan te zetten!

Beste KPN,

Het is inmiddels iets meer dan twee weken verder en er is nog geen contact met mij opgenomen. Kan iemand ons voorzien van een update?

Met vriendelijke groet,

Timothy

Reputatie 7
Badge +24

Hi Timothy, ik zie dat er contact is geweest op 16 september en nog een keer op 19 en 21 september dat Netflix opgezegd zal worden en dat er een vergoeding word berekend. Komt jou dit helemaal niet bekend voor?

Beste KPN, 

Zowel ik als mijn vader hebben geen contact gehad met iemand van KPN. Dus ik vraag mij ook meteen af met wie er contact is opgenomen.. 

Wel fijn om te horen dat Netflix stop wordt gezet en er een restitutie komt. 

Met vriendelijke groet,

Timothy 

Bekijk hier mijn verhaal: 

Ik had onterecht Netflix op de factuur en hiervoor heb ik een coulance gehad waarmee ik erg blij ben.

Nu bekijk ik de factuur en zie ik dat er weer Netflix afgeshreven wordt!

Willen jullie dit aub oplossen?

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga er opnieuw voor je achteraan, @Cobus1601! Excuses voor het ongemak!

En weer heb ik een volledige rekening van jullie gehad, inclusief Netflix.

Mijn geduld is op.

Voor de tweede keer is een afspraak niet nagekomen. Ik heb nog helemaal niets gehoord.

@Erwin_ @wjb 

En @Marcia_  natuurlijk 😔

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie het inderdaad. Dat gaat niet goed @Arta68. Ik heb mijn collega's op de hoogte gesteld. Zij gaan er verder mee. Hopelijk wordt het nu eens en voor altijd geregeld. 

@Bart_Z : Op welke termijn? Wat moet ik met deze rekening? Ik vind het echt niet grappig meer! 

Reputatie 7
Badge +30

Je krijgt binnen 3 werkdagen een reactie doorgaans, @Arta68!

Ik heb zojuist een mail gehad, dat het Netflixaccount binnen 5 dagen gedeactiveerd wordt en dat de onterechte betalingen binnen twee maanden verrekend zullen worden. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de terugkoppeling. Dan moet het nu geregeld zijn. 

Ik ga er opnieuw voor je achteraan, @Cobus1601! Excuses voor het ongemak!

Op de facturen van december en januari staat nog steeds Netflix terwijl ik geen abonnement heb!

Los dit nu a.u.b. op KPN!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Cobus1601. Jeetje wat een geschiedenis. Goed dat je het weer aangeeft. 

Ik zie het ticket dat door Marcia destijds is aangemaakt. En de melding dat dit opgelost zou zijn. 

Omdat dit duidelijk nog niet het geval is heb ik dezelfde partij nogmaals aan de mouw getrokken. Doorlooptijd hiervan is doorgaans een paar werkdagen. Zodra hier reactie op komt hoor je het hier.