Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16165 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Wouda is er geen contact met jou geweest vanuit ons? Ik zie namelijk dat er vrijwel direct vanuit de betreffende afdeling gereageerd is: er wordt aangegeven dat dit niet met fraude te maken zou hebben, maar dat het abonnement gewoon via Netflix aangevraagd en dus ook opgezegd kan worden. Herken je dit niet?

Heb mijn gegevens ingevuld hoop dat de kpn dit probleem oppakt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @harry538,

Ik wil jouw situatie voorleggen aan een achterliggende afdeling zodat uitgezocht kan worden wat hier gaande is, zou je daarvoor nog wel verdere toelichting willen geven? Ik zie dat je in november een aantal keren contact met ons hebt gezicht hierover, was was de uitkomst van die gesprekken? En had je ook al Netflix via Netflix zelf waardoor je nu dubbelop betaalt of begrijp ik het dan verkeerd?

Beste Marcia,

Helaas herken ik dit niet, het abonnement bij Netflix hebben wij al ruim een jaar geleden opgezegd en hier hebben wij ook geen account meer. Toch wordt er geld via KPN afgeschreven, zou u het nog een keer willen nakijken? Wij hebben meerdere keren contact met Netflix gehad en deze verwijzen ons steeds weer naar KPN toe. Ik hoop dat er een oplossing komt.

Groet Wouda

Reputatie 7
Badge +10

@Wouda Dat is gek! Ik zie dat ongeveer een maand geleden hier onderzoek naar is gedaan en dat daaruit gekomen is wat Marcia aangeeft.

Ik heb het nog eens gemeld bij de betreffende afdeling en verzoek gedaan er toch nog eens goed naar te kijken en contact met jou op te nemen.

Top, dank je.

@Radio aansluiting : ik heb je vraag naar een centraal topic verplaatst. Kun je het startbericht lezen en een reactie geven?

Betaald voor netflix 7,99 terwijl ik nooit geen netflix heb gehad


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Netflix

Hallo @Tuinhuis3200 , je bedoelt waarschijnlijk dat je nooit Netflix heb gehad, ‘nooit geen’ betekent altijd.

Sinds wanneer heb je op de KPN-factuur kosten voor Netflix staan? Kan een van de huisgenoten Netflix geactiveerd hebben binnen jouw MijnKPN?

Of heb je een abo van Netflix buiten KPN om?

In het laatste geval even met Netflix contact opnemen.


Admin: bericht meeverplaatst naar verzameltopic over Netflix

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tuinhuis3200, welkom op ons forum!
Ik heb je topic samengevoegd met dit verzameltopic.

Lees vooral het startbericht even terug.

Mocht je hier vragen over hebben of heb je het vermoeden dat je slachtoffer van fraude bent geweest, vul dan vooral je profiel in, stel 2trapsverificatie in en vertel wat er precies gebeurd is. Dan gaan wij er mee aan de slag.

Denk echt dat het fraude is. Netflix staat op mijn factuur maar ik heb nooit internet gehad. Heb met netflix gebeld en het staat op een mij geheel onbekend email-adres afgesloten op 23 juni 2020.

heb het wel gelijk laten stoppen dus.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is wel schrikken inderdaad! @Tuinhuis3200, staat het op je KPN Factuur of krijg je er ergens anders een factuur van?

Als het op je KPN Factuur staat, kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik zie de laatste maanden Netflix op de factuur staan terwijl ik geen KPN-tv meer heb.
Raar genoeg is dit er recent bijgevoegd én wordt het abonnement steeds veranderd.
Een telefoontje naar de helpdesk gaf geen duidelijkheid; 
Ik moest Netflix opzeggen en dan via KKPN gaan afnemen, dat was goedkoper, maar...
Nogmaals; ik heb geen TV van KPN, dan kan dat toch helemaal niet?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Dahairdo, goed dat je ons gevonden hebt!

Ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic, zou je de stappen uit het startbericht van dit topic goed door willen nemen?

Gedaan wat in startbericht staat.

Ik heb de afgelopen maanden steeds meldingen gekregen dat mijn Netflix abonnement gewijzigd zou zijn; Netflix loopt al lange tijd niet meer via KPN want we kijken tegenwoordig TV via een andere provider/ Netflix nu rechtstreeks afgenomen.
Telefonisch contact met KPN leverde ook niet veel op; Ik kon het beter via KPN bestellen want dat was goedkoper.
Hoe dan ook betaal ik nu dus dubbel, graag zie ik dat teruggedraaid worden.
 

Reputatie 7
Badge +20

@Dahairdo, ik heb het doorgegevens aan mijn collega's. Zij gaan er naar kijken en mocht het nodig zijn zullen ze contact met je opnemen. 

Beste mensen, ook ik betaal schijnbaar al vele malen een maandelijkse bijdrage voor Netflix premium via de factuur van KPN, terwijl ik dit niet heb aangevraagd/gebruik. Graag zo spoedig mogelijk stoppen en waar mogelijk de ten onrechte in rekening gebrachte abonnementsgelden restitueren.

Wanneer ik via de link https://netflix.kpn.com/ mijn gekoppelde netflix gegevens opvraag, zie ik ook een voor mij geheel onbekend mailadres: netflixprvate1 @ …  Dit riekt naar fraude.

Ook stond er een XiaoMi Note Red als geregistreerd toestel bij de apparaten in de KPN iTV app, ik ken niemand met zo'n toestel en heb ook zeker niet met mijn gegevens op een dergelijk toestel ingelogd. Inmiddels verwijderd.

 

(Heb overigens -sinds een aantal maanden- ook zelf wél een netflix account afgesloten met mijn eigen @planet e-mailadres, maar dit is sowieso geen premium en bovendien dus rechtstreeks bij Netflix. De abonnementsgelden hiervoor worden dan ook direct door Netflix bij mij afgeschreven.)

 

Laatste factuur: E15,99, voorlaatste: E13,99. Eerdere facturen kan ik zo niet in mijn account vinden.

 

M.vr.gr.

 

W.Kes-Cram

 

Admin: e-mailadres deels verborgen i.v.m. privacy, adres wel doorgegeven aan de achterliggende afdeling voor het onderzoek

Reputatie 7
Badge +30

Dit klinkt inderdaad niet helemaal als zuivere koffie, @W. Kes-Cram. Dank voor de uitgebreide informatie en het invullen van je gegevens. Ik heb hiervoor melding gemaakt bij de juiste afdeling, zij pakken dit verder voor en met je op. Normale doorlooptijd is ongeveer 5 werkdagen. Maar nu met de feestdagen kan dit iets langer duren.

Hi @harry538,

Ik wil jouw situatie voorleggen aan een achterliggende afdeling zodat uitgezocht kan worden wat hier gaande is, zou je daarvoor nog wel verdere toelichting willen geven? Ik zie dat je in november een aantal keren contact met ons hebt gezicht hierover, was was de uitkomst van die gesprekken? En had je ook al Netflix via Netflix zelf waardoor je nu dubbelop betaalt of begrijp ik het dan verkeerd?

betaal nog steeds dubbel volgens mij is er nog geen actie ondernomen via dit forum door de kpn.

hoop dat het nu opgepakt wordt.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de gegevens, @harry538! Ik heb dit nu doorgezet naar de juiste achterliggende afdeling. Zij pakken dit met je op. Normaliter hoor je binnen 5 werkdagen iets, maar zo met de feestdagen kan dit ietsje langer duren. 

Hallo,

Vanaf december 2021 ineens een spotify in mijn account staan, diverse keren verwijderd maar bleef terug komen, toch maar even gebeld met KPN. Spotify is nu opgelost na het wachtwoord te hebben veranderd, maar moet wel de rekening betalen voor Spotify die ik niet aangevraagd heb.

Ik krijg nu Netflix basic en factuur betalen via KPN in mijn account maar ik heb dat helemaal niet aangevraagd bij KPN die loopt bij Netflix zelf, heb maar weer de KPN helpdesk gebeld om te vragen of dit gestopt kon worden, maar hier werd aangegeven dat dit pas over een maand kan. Toch heb ik liever dat dit eerder stop wordt gezet en moet ik weer dubbel betalen en vraag daarom om hulp via dit forum. Groet Ronald

Reputatie 7
Badge +15

@Ronald-h Welkom op het forum. 

Wat irritant dat dit bij jou gebeurt. Ik controleer graag os er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Reputatie 7
Badge +15

@Ronald-h Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens doorgegeven aan een achterliggende afdeling, zij gaan hiermee aan de slag! Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen. 

Ik heb KPN abonnement en geen Neflex abonnement maar staat wel steeds op factuur , ik moet al 3 jaar lang Netflex kosten betalen en kom er maar niet van af, 

Wie kan mij helpen hier vanaf te komen, ik kan natuurlijk kieskeurig bellen of een van die andere programma's

3 jaar lang met 2 abonnementen = 72x € 15,-- € 1080,--  te veel betaald  !!!!!!! 

 

Wie kan mij helpen !!!!!!!!!

 

 

@Klanten normaal behandelen . Wauw. Dat is nogal een bedrag! Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Kun jij het start bericht lezen en de stappen die daar in staan opvolgen? Dan zie we jouw bericht hier tegemoet.