Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16179 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

We zijn weer een maand verder en heb nog niks gehoord van KPN. Enige verklaring? Of tenminste wat voortgang geboekt?

Want tot nu toe is er nog helemaal niks veranderd.

Reputatie 7
Badge +17

@Gohan Stapel Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb gelijk nogmaals een e-mail naar mijn collega's gestuurd. Hopelijk pakken ze dit snel op.

Reputatie 3
Badge +1
  • De Netflix-app op de tv-ontvanger slaat de Netflix-gegevens niet op bij KPN. Er is dus geen weet welke Netflix-abonnementsgegevens er gekoppeld zijn met KPN, die worden dus ook nergens anders opgeslagen.
  • Het activeren van een nieuw Netflix-abonnement verloopt ook via https://kpn.com/netflixactiveren en enkel via klanten (of misbruikers in dit geval). Voor het activeren is ook het KPN ID vereist.
  • Er worden geen Netflix-accounts gepusht via ACS/TR-069 naar de tv-ontvanger

@Roelandkpn, Rest mij de vraag hoe het mogelijk is dat er TV ontvangers zijn waar een spaanstalig op geactiveerd is waarbij de abonnee dat absoluut niet zelf gedaan heeft.

Zie

en

 

Als dit niet via TR-069 vanuit centraal naar de TV ontvangers gepusht wordt, hoe komen die accounts dan wel op de TV ontvangers?

De enige manier lijkt mij dan dat de crimineel op de bank bij de abonnee heeft gezeten en met de afstandsbediening dat account op die TV ontvanger heeft gezet en dat lijkt mij niet echt waarschijnlijk.

Ik hoop echt dat je daar ook nog een verklaring voor zult geven.


Een klant die Televisie/iTV heeft, gebruikt 1 of meerdere tv-ontvangers. Als een klant via KPN ook Netflix heeft, dient dit abonnement eerst geactiveerd te worden dmv de koppeling met -een- Netflix-account.

Het activeren gebeurt dus via Web, zie link hierboven. Zodra Netflix via KPN geactiveerd is en de Netflix-app via tv-ontvanger gestart wordt, weet Netflix dat die tv-ontvanger hoort bij een KPN-klant die Netflix al heeft geactiveerd en gekoppeld heeft met -een- Netflix-account; Netflix weet aan hun zijde welk Netflix-account dit is.

In deze fraudegevallen betreft het dus een Netflix-account dat door derden is geactiveerd via KPN.

Als een KPN-klant getroffen is door deze fraude en bovenstaande stappen zijn uitgevoerd, dan klopt het dat een wildvreemd Netflix-account zichtbaar is via de Netflix-app op de KPN tv-ontvanger. Zowel het bestellen als activeren verloopt nl. via hetzelfde KPN ID. De automatische herkenning welke tv-ontvanger hoort bij een KPN klant en een Netflix-account is m.n. voor het gebruiksgemak; anders hadden per tv-ontvanger elke keer de Netflix credentials ingevuld moeten worden in de Netflix-app.

Hopelijk verklaart dit nu de oorzaak van dit fenomeen @wjb .

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor de uitgebreide verheldering.

Wij, klanten van KPN, kunnen er dus van uit gaan dat deze Internedservices-hack bij KPN geen gevolgen heeft of heeft gehad wat betreft, in deze, de Netflix hack? 


Correct, er is geen enkele correlatie tussen de twee. Overigens is hier geen sprake van een Netflix hack.

Reputatie 7

Zowel het bestellen als activeren verloopt nl. via hetzelfde KPN ID.

Dan hoop ik echt dat jullie het aanpassen van contractuele gegevens via mijnKPN volledig achter 2FA zullen plaatsen en dat jullie de mogelijkheid om Netflix (en Spotify) via mijnKPN te bestellen zullen blokkeren als er geen 2FA actief is.

Reputatie 3
Badge +1

Zowel het bestellen als activeren verloopt nl. via hetzelfde KPN ID.

Dan hoop ik echt dat jullie het aanpassen van contractuele gegevens via mijnKPN volledig achter 2FA zullen plaatsen en dat jullie de mogelijkheid om Netflix (en Spotfify) via mijnKPN te bestellen zullen blokkeren als er geen 2FA actief is.


We nemen je feedback mee, bedankt.

Badge +12

Zowel het bestellen als activeren verloopt nl. via hetzelfde KPN ID.

Dan hoop ik echt dat jullie het aanpassen van contractuele gegevens via mijnKPN volledig achter 2FA zullen plaatsen en dat jullie de mogelijkheid om Netflix (en Spotfify) via mijnKPN te bestellen zullen blokkeren als er geen 2FA actief is.


We nemen je feedback mee, bedankt.

Geen “feedback meenemen”...gewoon uitvoeren! Waar een wil is, is een weg en zo moeilijk is het allemaal niet. Het wordt tijd dat er eens iemand flink met zijn vuist op tafel slaat. 

Goedemorgen,

Ook wij hebben ongewild ineens een netflix premium account. Op 24 augustus heb ik meerdere emails ontvangen vanuit KPN dat er een wijziging is doorgevoerd. Aangezien ik hier het vermoede had dat dit spam/phishing was, heb ik hier verder niks mee gedaan.

 

Nu kreeg ik vanochtend het factuur binnen en hierin wordt wel degelijk vanaf de 24ste netflix in rekening gebracht. Ik heb voor de zekerheid mijn netflix account na gekeken en deze is momenteel niet actief. 

 

Graag wil ik jullie hulp hierbij.

Alvast bedankt,

Niels

Reputatie 7

Ik heb voor de zekerheid mijn netflix account na gekeken en deze is momenteel niet actief. 

En als je de Netflix app op de TV ontvanger start, zie je dan een vreemd Netflix account?

Ik heb voor de zekerheid mijn netflix account na gekeken en deze is momenteel niet actief. 

En als je de Netflix app op de TV ontvanger start, zie je dan een vreemd Netflix account?

 

Mijn schoonouders hebben eens ingelogd op mijn tv kastje met hun netflix account. Deze staat daar nog steeds ingelogd. Dus er is wel een account, maar geen vreemd account.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Neluzz, ik zie dat je contact hebt gehad met de collega's van de klantenservice zonet en dat zij de juiste acties hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat dit voor jou in orde gemaakt wordt!

Hallo,

Ook wij hebben ongewild ineens een netflix premium account. Vandaag heb ik meerdere emails ontvangen vanuit KPN dat er een wijziging is doorgevoerd. Terwijl ik deze niet heb gekozen bij mijn pakket.. hopelijk is hier een oplossing voor omdat ik niet hiervoor wil of ga betalen.

Alvast bedankt,

Niels

Reputatie 7
Badge +15

@Niels g Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat dit ook bij jou is gebeurd. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en deze doorzetten naar mijn collega's. 

Ja, hier ook. Plots mails met de mededeling dat ik gekozen zou hebben voor de Netflix Premium optie. Ik heb al een Netflix account dus daar gaat iets niet goed. Ik kreeg de link van het forum en dit onderwerp doorgestuurd vanuit KPN Webcare (Twitter) en dat is hartstikke fijn, maar wat mij nogal schokt is dat het al een jaar speelt...en nog is er geen oplossing voor. Zeer armoedig.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Roydenouter, erg vervelend dat dit nu ook bij jou heeft plaats gevonden. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en deze doorzetten naar mijn collega's. 

Hallo,

Ook wij hebben ongewild ineens een netflix premium account. Vandaag heb ik meerdere emails ontvangen vanuit KPN dat er een wijziging is doorgevoerd. Terwijl ik deze niet heb gekozen bij mijn pakket.. hopelijk is hier een oplossing voor omdat ik niet hiervoor wil of ga betalen.

Alvast bedankt,

Niels

Ik heb inmiddels mij gegevens ingevuld!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo,

Ook wij hebben ongewild ineens een netflix premium account. Vandaag heb ik meerdere emails ontvangen vanuit KPN dat er een wijziging is doorgevoerd. Terwijl ik deze niet heb gekozen bij mijn pakket.. hopelijk is hier een oplossing voor omdat ik niet hiervoor wil of ga betalen.

Alvast bedankt,

Niels

Ik heb inmiddels mij gegevens ingevuld!

 

@Niels g Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor jou doorgezet naar mijn collega's. Zij pakken dit verder op!:relaxed:

Ik kreeg afgelopen zaterdag een mail dat ik Netflix basis had aangevraagd. Vandaag een nieuwe mail ik zou Netflix premium hebben aangevraagd,beide keren heb ik GEEN netflix aangezet.

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ongevraagd Netflix, welkom op ons forum!
Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic.
In het startbericht kun je hier meer informatie over vinden, heb je het wachtwoord van je MijnKPN al veranderd?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik dit voor je doorzetten.

Ik heb het veranderd

Reputatie 7
Badge +10

Misschien een idee om de inleiding aan te passen dat de klant 2FA kan aanzetten? 
 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Ongevraagd Netflix, ik heb het doorgegeven. Mijn collega's nemen hierover nog contact met je op. Dit zal per e-mail zijn of telefonisch, houd er in het laatste geval rekening mee dat ze vanaf een 088 of afgeschermd nummer zullen bellen!
En zoals @Anneke-Anna hierboven noemt is het misschien de moeite waard 2-factor authentication aan te zetten in je MijnKPN!

@Anneke-Anna goeie!

Betwisting Netflix incassatie

Beste KPN,

Vanaf juli 2020 wordt er iedere maand onterecht een (Netflix) online aankoop van onze factuur afgeschreven. 

Via de chatfunctie heb ik dit op 15-6 2021, 12-7 2021 en 11-9 2021 doorgegeven. Steeds zou de factuur aangepast worden en eenmalig is er een bedrag teruggestort.

Ook wordt beloofd dat de volgende maand de factuur is aangepast maar helaas… . Tot heden is (oktober 2021) nog niet het geval. 

Voor alle duidelijkheid: wij hebben geen Netflix noch heb ik ooit aan KPN toestemming gegeven om dit bedrag te incasseren.

Het bovenstaande advies met 3 stappen volg ik op. Graag uw reactie

Betwisting Netflix incassatie

Beste KPN,

Vanaf juli 2020 wordt er iedere maand onterecht een (Netflix) online aankoop van onze factuur afgeschreven. 

Via de chatfunctie heb ik dit op 15-6 2021, 12-7 2021 en 11-9 2021 doorgegeven. Steeds zou de factuur aangepast worden en eenmalig is er een bedrag teruggestort.

Ook wordt beloofd dat de volgende maand de factuur is aangepast maar helaas… . Tot heden is (oktober 2021) nog niet het geval. 

Voor alle duidelijkheid: wij hebben geen Netflix noch heb ik ooit aan KPN toestemming gegeven om dit bedrag te incasseren.

Het bovenstaande advies met 3 stappen volg ik op. Graag uw reactie

Hallo @Huno , het is niet handig, als je al een eigen topic gemaakt hebt, nogmaals een gelijksoortige vraag te stellen in een ander topic, dat geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 

 

Beste KPN,

Sinds ruim een jaar betalen we onterecht voor een Netflix abonnement. We hebben KPN nooit toestemming gegeven om Netflix te incasseren, noch hebben wij een Netflix abonnement.

Ondertussen heb ik 3 keer contact gehad met de Klantenservice. Een keer hebben we een bedrag terug ontvangen en zou de incasso stopgezet worden. Het probleem is dat de incasso nog steeds doorloopt, de incasso is niet stopgezet.

Kan iemand van KPN dit voor ons regelen???

Graag uw reactie