Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16170 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Helaas ben ik afgelopen vrijdag ook in ‘de prijzen’ gevallen. Ik heb mijn wachtwoord voor de mijn KPN omgeving gewijzigd maar helaas kan ik spotify premium niet uitvinken.

Graag ontvang ik een bevestiging dat eea gedeactiveerd is/wordt. Ik neem aan dat eventueel gemaakte kosten niet in rekening worden gebracht? 

Dank alvast!

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan ook nergens een e-mail adres vinden voor de klantenservice van kpn. 

KPN is niet per mail bereikbaar.

Reputatie 7

@P3R, Je hebt het over Spotify Premium maar deze fraude beperkt zich tot Netflix.

@P3R, Je hebt het over Spotify Premium maar deze fraude beperkt zich tot Netflix.

Ah, daar had inderdaad Netflix moeten staan, excuus. Ik geloof niet dat ik het nu nog aan kan passen maar in de mails die ik ontvangen heb wordt ook Netflix genoemd. Spotify premium heb ik wel zelf aangevraagd :-)

Kleine toevoeging: contact gehad met Netflix. Op mijn TV tuner (gebruik ik nooit voor Netflix) kom ik via kanaal 200 opeens uit op een spaanstalig Netflix account. 

Netflix geeft aan dat KPN dit Netflix pakket uit moet zetten. Jammer dat KPN op zondag niet meer bereikbaar is tegenwoordig.

Reputatie 7

Kleine toevoeging: contact gehad met Netflix. Op mijn TV tuner (gebruik ik nooit voor Netflix) kom ik via kanaal 200 opeens uit op een spaanstalig Netflix account. 

@P3R,

Kan je daar eens een foto van maken en die hier posten?

Hoe lang worden er al kosten voor Netflix in rekening gebracht via jouw abonnement?

 

En van KPN ( @Erik_@Thomas ) zou ik wel eens willen horen hoe het mogelijk is dat er op de TV ontvanger een Netflix account geïnstalleerd is zonder dat dit op de TV ontvanger zelf door de abonnee ingevoerd is. Dit geschiedt dan dus blijkbaar vanuit een centrale beheeromgeving via TR-069.

 

Ik heb zo ontzettend veel vragen bij dit topic.

Kleine toevoeging: contact gehad met Netflix. Op mijn TV tuner (gebruik ik nooit voor Netflix) kom ik via kanaal 200 opeens uit op een spaanstalig Netflix account. 

@P3R,

Kan je daar eens een foto van maken en die hier posten?

Hoe lang worden er al kosten voor Netflix in rekening gebracht via jouw abonnement?

 

Hoi wjb, 

Afgelopen vrijdag heb ik een mail ontvangen van KPN dat er iets gewijzigd was aan mijn abonnement. Ongeveer tegelijkertijd kreeg ik een mail van Netflix dat ik mijn account moest activeren. Op dit moment is er nog niets in rekening gebracht.

Op kanaal 200 zie ik na inloggen een spaanstalige versie van Netflix met een aantal gebruikersnamen. Na enig zoekwerk heb ik ook het mailadres gevonden dat hier aan gekoppeld is. Netflix gaf aan hier niets mee te kunnen en verwijzen naar KPN. KPN moet het abonnement verwijderen.

Hoe men er precies in geslaagd is deze koppeling te maken is mij niet duidelijk. Ik ben ZEER benieuwd naar de achterliggende oorzaak. Verder vraag ik me ook af in hoeverre derden inzage hebben gehad in mijn gegevens. Niet dat het heel spannend is verder, maar toch…

 

 

 

Reputatie 7

Kleine toevoeging: contact gehad met Netflix. Op mijn TV tuner (gebruik ik nooit voor Netflix) kom ik via kanaal 200 opeens uit op een spaanstalig Netflix account. 

@P3R,

Kan je daar eens een foto van maken en die hier posten?

Hoe lang worden er al kosten voor Netflix in rekening gebracht via jouw abonnement?

 

Hoi wjb, 

Afgelopen vrijdag heb ik een mail ontvangen van KPN dat er iets gewijzigd was aan mijn abonnement. Ongeveer tegelijkertijd kreeg ik een mail van Netflix dat ik mijn account moest activeren. Op dit moment is er nog niets in rekening gebracht.

Op kanaal 200 zie ik na inloggen een spaanstalige versie van Netflix met een aantal gebruikersnamen. Na enig zoekwerk heb ik ook het mailadres gevonden dat hier aan gekoppeld is. Netflix gaf aan hier niets mee te kunnen en verwijzen naar KPN. KPN moet het abonnement verwijderen.

Hoe men er precies in geslaagd is deze koppeling te maken is mij niet duidelijk. Ik ben ZEER benieuwd naar de achterliggende oorzaak. Verder vraag ik me ook af in hoeverre derden inzage hebben gehad in mijn gegevens. Niet dat het heel spannend is verder, maar toch…

 

Kan je alsjeblieft een foto plaatsen van dat Spaanse Netflix account op jouw TV ontvanger?

Het liefst een foto met daarop dat emailadres.

Gisteren kreeg ik een email dat Netflix was aangevraagd via Kpn. Duidelijk gevalletje phisting. Ik heb niets aangevraagd en ben al jaren een netflixer, maar niet via Kpn.

Maar het probleem nu is dat ik 2 keer abo moet betalen. Dus Kpn, weer alles terugdraaien, ik heb niets aangevraagd, en het abonnementsgeld weer crediteren. 

Ik heb inmiddels alle wachtwoorden wederom gewijzigd. Emailadres Netflix en emailadres kpn zijn niet hetzelfde. Google account is beveiligd met 2 staps verificatie. Voor kpn zou dit ook beter zijn!

9******** is mijn kpn contract nummer.

 

Gegevens verplaatst i.v.m. privacy *admin*

 

Hier de afbeeldingen. Zoals gezegd is mijn wachtwoord reeds aangepast, maar ik ben bang dat dit niet de oorzaak is van het probleem.

Is het mogelijk om 2FA o.i.d. aan te zetten zodat herhaling niet mogelijk is? Ik word niet erg blij van het idee dat vreemden op mijn rekening zomaar extra opties aan kunnen zetten.

Daar komt nog eens bij dat ik de optie zelf niet uit kan zetten. Een hele slechte zaak.

 

Reputatie 7
Badge +10

@P3R Als je naar je Netflix account gaat via Netflix zelf, daar kun je ook je account gegevens etc. wijzigen. Bijvoorbeeld door je e-mailadres te wijzigen en een ander wachtwoord te kiezen welke je alleen voor Netflix gebruikt, mocht je dat al niet gedaan hebben en uitloggen op alle apparaten zodat jij ook weer opnieuw moet inloggen. Ik wijzig zelf sowieso periodiek wachtwoorden en gebruik nergens hetzelfde wachtwoorden en e-mailadressen.

Ik heb al vaker geopperd voor een tweestapsverificatie bij KPN, zeker in combinatie met abonnementen van derden.

KPN biedt het aan, dat doen ze vast niet gratis en krijgen ze vast wel inkomsten voor, laten ze er dan ook voor zorgen om samen met en voor de klant dit zo veilig mogelijk te maken. 
 

https://www.netflix.com/nl/login 

Hoi Anneke,

 

Het probleem zit niet bij Netflix, het probleem zit bij KPN. Ik heb als sinds 2014 een abonnement bij Netflix, compleet buiten KPN om.

In de thread over dit probleem die vorig jaar is geopend waren er zelfs gebruikers met dit probleem zonder dat ze überhaupt een Netflix abonnement hebben.

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Anneke,

 

Het probleem zit niet bij Netflix, het probleem zit bij KPN. Ik heb als sinds 2014 een abonnement bij Netflix, compleet buiten KPN om.

In de thread over dit probleem die vorig jaar is geopend waren er zelfs gebruikers met dit probleem zonder dat ze überhaupt een Netflix abonnement hebben.

 

@P3R Waar het probleem ook zit, het kan zeker geen kwaad, integendeel, om je inloggegevens te wijzigen en te veranderen bij Netflix, daar ook kiezen voor uitloggen op alle apparaten en bij KPN periodiek je wachtwoord te wijzigen. 
 

(Ik ben volledig op de hoogte van de Netflix hack via KPN trouwens, gelukkig zelf geen ‘slachtoffer’)

Reputatie 7

 

Hier de afbeeldingen. Zoals gezegd is mijn wachtwoord reeds aangepast, maar ik ben bang dat dit niet de oorzaak is van het probleem.

Beste KPN ( @Erik_, @Thomas ), Ik zou graag een verklaring willen zien van KPN hoe dit mogelijk is zonder dat de abonnee dit zelf op de TV ontvanger heeft doorgevoerd.

Naar mijn mening moet Kpn het aanzetten van extra diensten of pakketten zo instellen dat dit alleen mogelijk is via het tv kastje!

Het is gewoon absurd dat Netflix zonder tussenkomst of extra controle van de klant kan worden ingeschakeld. 

Ik hoop dat het crediteren van de kosten die KPN mij nu in rekening brengt voor het Netflix abonnement net zo makkelijk gaat als dat die grote onbekende Netflix heeft ingeschakeld via Kpn.

De incasso weigeren is niet verstandig want dan word ik afgesloten, die verbinding met de router zet Kpn heel makkelijk uit. Een procedure opstarten bij mijn rechtsbijstandverzekering bij weigering van het crediteren door Kpn is dan de enige manier. Ik verwacht dat het niet zover komt.

Mijn vertrouwen is wel degelijk gedaald in Kpn door dit voorval. Kpn moet dit lek dichten anders moet ik op zoek naar een andere provider!

Reputatie 7
Badge +15

@P3R en @John van Wessel Ik heb jullie gegevens doorgezet naar mijn collega's zodat dit uitgezocht kan worden. 

Zodra er meer informatie bekend is zal ik het hier laten weten! 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb geen wijziging aangevraagd en krijg drie mails achter elkaar ‘bedankt voor uw wijziging’ een nieuwe factuur en wordt Netflix opeens gerekend in mijn abonnement. Hoe kan dit???

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Onterecht Netflix abonnement welkom! Goed dat je je hier meldt. Ik adviseer je ook om het wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. Daarnaast moet dit natuurlijk zo snel mogelijk weer beëindigd worden. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik er voor je achteraan. 

 

 

zou ik wel eens willen horen hoe het mogelijk is dat er op de TV ontvanger een Netflix account geïnstalleerd is zonder dat dit op de TV ontvanger zelf door de abonnee ingevoerd is. Dit geschiedt dan dus blijkbaar vanuit een centrale beheeromgeving via TR-069.

 

Hele terechte vraag. Ik heb er momenteel geen antwoord op, maar we laten dit wel uitzoeken.

Goedenavond,

ook ik ben de dupe geworden van een zogenaamde aanvraag voor Netflix waardoor dit in mijn Kpn is opgenomen en er 13,99euro zal worden gerekend. 
Ik heb mijn wachtwoord en profiel aangepast zoals beschreven staat. Wordt dit nu automatisch uit je account gehaald of moet ik nog verdere stappen ondernemen? 

Hoi,

ik heb dit gedaan zou je het in orde kunnen maken verder?

Reputatie 7

Hoi @Onterecht Netflix abonnement, welkom hier! Ik zie dat je vanmorgen contact hebt gehad met de klantenservice. Zij hebben dit voor je doorgezet naar de juiste afdeling. Van daaruit wordt in de komende paar dagen contact opgenomen. 

Goedenavond,

 

Vanavond voor de 2e keer in een maand tijd ten onrechte een Netflix abonnement afgesloten op mijn naam. 

De 1e keer was op 5 augustus, toen heeft ene Nick (klantenservice chat) (ook al geloofde hij mij totaal niet dat ik niet zelf Netflix had aangevraagd) het stopgezet. Wel voor 2 dagen moeten betalen, terwijl ik het binnen een uur stop had gezet.

 

Nu vanavond 2 september exact hetzelfde, weer een Netflix abonnement afgesloten en dit keer zelfs het premium abonnement, zonder dat ik dit heb aangevraagd. Nu wordt er door Mert (klantenservice chat) aangegeven dat hij dit niet kan stopzetten en dit via het forum gedaan moet worden, i.v.m. evt. fraude. Wel heel goed dat hij aangeeft dat het evt. fraude kan zijn aangezien de eerdere collega daar geen woord over sprak.

 

Ik heb al jaren een Netflix abonnement en heb dit vanavond ook echt niet afgesloten.

Ik hoop dat dit per direct stop gezet kan worden.

En hoe gaan jullie dit voorkomen in de toekomst? Aangezien dit dus al de 2e keer in 1 maand tijd is.

 

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark Henzen

Reputatie 7
Badge +10

@Mark Henzen Heb je beide keren wel je wachtwoord van je KPN-id en ook van Netflix gewijzigd?
 

Zorg er tevens voor dat je verschillende wachtwoorden gebruikt voor abonnementen. 
Als je jouw gegevens in je forum profiel zet, dan kan een KPN moderator je sneller helpen. 

Reputatie 7
Badge +20

2 keer al dus @Mark Henzen, dat meen je niet

Ik kan dit zo zelf niet uitzetten. Maar ik heb wel melding gemaakt hiervan. Dat had via chat ook meteen gekund. Mijn collega pakt het verder op en ik hoop dat je er dan eens en voor altijd vanaf bent. 

2 keer al dus @Mark Henzen, dat meen je niet

Ik kan dit zo zelf niet uitzetten. Maar ik heb wel melding gemaakt hiervan. Dat had via chat ook meteen gekund. Mijn collega pakt het verder op en ik hoop dat je er dan eens en voor altijd vanaf bent. 

Ja helaas voor de 2e keer nu.

Mert van de klantenservice chat gaf aan dat bij dat niet kon en dat ik dit alleen via dit forum kon aangeven. 

Bedankt vast dat u het wel heeft doorgezet! En dan hopelijk idd er voor altijd vanaf, scheelt een hoop frustraties.

@Mark Henzen Heb je beide keren wel je wachtwoord van je KPN-id en ook van Netflix gewijzigd?
 

Zorg er tevens voor dat je verschillende wachtwoorden gebruikt voor abonnementen. 
Als je jouw gegevens in je forum profiel zet, dan kan een KPN moderator je sneller helpen. 

Nu net wel alle wachtenwoorden gewijzigd, Vorige keer was er niks over fraude gezegd dus toen niet gedaan.

Gegevens had ik al gelijk in mijn forum profiel gezet net.