Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16165 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Betwisting Netflix incassatie

Beste KPN,

Vanaf juli 2020 wordt er iedere maand onterecht een (Netflix) online aankoop van onze factuur afgeschreven. 

Via de chatfunctie heb ik dit op 15-6 2021, 12-7 2021 en 11-9 2021 doorgegeven. Steeds zou de factuur aangepast worden en eenmalig is er een bedrag teruggestort.

Ook wordt beloofd dat de volgende maand de factuur is aangepast maar helaas… . Tot heden is (oktober 2021) nog niet het geval. 

Voor alle duidelijkheid: wij hebben geen Netflix noch heb ik ooit aan KPN toestemming gegeven om dit bedrag te incasseren.

Het bovenstaande advies met 3 stappen volg ik op. Graag uw reactie

Hallo @Huno , het is niet handig, als je al een eigen topic gemaakt hebt, nogmaals een gelijksoortige vraag te stellen in een ander topic, dat geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 

 

Nou, in deze gevallen zou de klant juist wél sneller geholpen moeten worden. Een week verder en verschillende hulpvragen onderhand. 

Reputatie 7
Badge +15

@Huno Welkom op het forum. 

Wat irritant dat Netflix ook bij jou afgeschreven wordt terwijl je hier niet om gevraagd hebt. 

Ik zag dat je je gegevens al ingevuld had in je profiel. Ik heb je gegevens doorgegeven aan een achterliggende afdeling, zij gaan hiermee aan de slag. 

Mijn collega's zullen nog contact met je opnemen, dit doen zij per mail of telefonisch. 

Goedendag 

 

Ik heb sinds een paar maanden een probleem: ik heb geen Netflix aangeschaft en ik maak er geen gebruik van, maar ik moet wel betalen. Er komt steeds een regel; online aankopen van 13,99 erbij. 

 

Eerder heb ik gebeld met kpn en werden bedragen die te veel zijn geïncasseerd, gecompenseerd en werd Netflix uitgeschakeld(telefonisch). Maar helaas, ik krijg weer de kosten van Netflix op mijn factuur sinds twee maanden. 

 

Ik wil graag weten of er een oplossing is voor dit probleem. 

 

Gr cihan

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @cihanulas, welkom op ons forum.
Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic.

Lees vooral het startbericht even door. Heb je het wachtwoord van je MijnKPN al gewijzigd?

Ik zet dit ook graag nog even door naar mijn collega's als dat nog niet gedaan is.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
​​

Beste Thomas,

 

Ik heb mijn wachtwoord voor de tweede keer veranderd. Ook heb ik de dubbelle verificatie beveiliging ingeschakeld en zoveel mogelijk gegevens ingevuld. 

 

Ik heb op de website gecontroleerd of mijn email adres is gebruikt(Powned), en inderdaad is dit wel gebeurd. 

Goedemorgen @cihanulas, welkom op ons forum.
Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic.

Lees vooral het startbericht even door. Heb je het wachtwoord van je MijnKPN al gewijzigd?

Ik zet dit ook graag nog even door naar mijn collega's als dat nog niet gedaan is.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
​​

 

 

Moet ik nog andere stappen zetten voor dit probleem of wordt er contact opgenomen met mij?

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de gegevens, @cihanulas. Goed dat je het wachtwoord veranderd hebt en de tweestapsverificatie aangezet, dat is ook het beste. Ik heb nu melding gemaakt hiervan bij de afdeling die dit verder afhandelt. Zij nemen ontact met je op in de komende dagen.

Dank voor de gegevens, @cihanulas. Goed dat je het wachtwoord veranderd hebt en de tweestapsverificatie aangezet, dat is ook het beste. Ik heb nu melding gemaakt hiervan bij de afdeling die dit verder afhandelt. Zij nemen ontact met je op in de komende dagen.

 

Bedankt!!! ik zal afwachten tot zij contact met me opnemen!!

gr

cihan

Goedemiddag,

Vorig jaar hebben wij Netflix al opgezegd. Toch blijft KPN geld van onze rekening afschrijven.

Met beide partijen al meerdere keren contact opgenomen, maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wie heeft hier ook problemen mee gehad en hoe op te lossen? We konden altijd nog inloggen op Netflix om het abonnement weer te herstarten, maar nu kan dat ook al niet meer.

Mvg. Wouda

 

Reputatie 7
Badge +10

Ook niet handig dat zonder tegenbericht/verdere uitleg het bericht van @Wouda hier naar toe is verplaatst. En mijn reactie er op is verwijderd! Voor de zoveelste keer! 

 

Inmiddels het wachtwoord gewijzigd en mijn gegevens in het profiel aangevuld. nu maar hopen dat er een oplossing komt.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Reputatie 7
Badge +15

@Wouda Ik heb je profiel geopend maar ik kom helaas nog geen gegevens tegen. 

Zou je voor mij in je forumprofiel in ieder geval je postcode en huisnummer willen invullen en het liefst ook het klantnummer voor de vaste diensten? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken hoe dit zit. 

Er is onterecht een aankoop van €15,99 gefactureerd. Mijn echtgenoot heeft hierover contact opgenomen en het antwoord van de medewerker was: “het gaat om een Netflix abonnement.” Vreemd want we hebben al sinds jaren een Netflix abonnement. Mijn vraag is: “wordt dit tweede Netflix abonnement beëindigd en krijg ik het bedrag van €15,99 retourbiljet moet ik het totaal bedrag van de factuur storneren”

 

Admin: topic samengevoegd met lopende topic

Reputatie 6
Badge +8

Nogmaals contact opnemen met KPN en aangeven dat dit onterecht is en teruggeboekt moet worden. Er is al een aantal maanden een issue dat “hackers” een methode hebben gevonden om een Netflix abonnement af te sluiten op iemand anders zijn KPN ID. 

Zoek op dit forum maar even naar “onterechte factuur Netflix” en je vindt diverse voorbeelden.

 

Ik zou niet gaan storneren want dan krijg je een heleboel problemen omdat het automatische factuursysteem van KPN daar flink van overstuur raakt. :grinning:

Ik hoop dat dit abonnement snel wordt geannuleerd want ik wil niet maandelijks 2x voor een abonnement betalen. Tevens zou ik graag zsm het onterecht doorberekend bedrag retour hebben want schijnbaar gaat daar veel tijd overheen.

Hallo Rutger,

Het profiel heb ik opnieuw aangevuld.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de gegevens, @Wouda! Ik heb het doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij nemen dit verder in behandeling, je hoort van ze in de komende dagen.

Reputatie 7
Badge +20

@MartinvdM, dat is niet zo fijn. Deze moet je niet storneren inderdaad. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien en mij een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik melding voor je maken bij mijn collega's.

Wat bedoel je hiermee Bart_Z? Ik weet niet om welke gegevens je vraagt , al mijn gegevens zijn zichtbaar in mijn profiel. Dus wat zou ik moeten toevoegen?

Reputatie 7
Badge +19

In jouw forumprofiel kun je allerlei dingen invullen zoals postcode+huisnummer. Dat is nu helemaal leeg @MartinvdM. De ingevulde gegevens zijn alleen maar voor moderators en en jijzelf in te zien. Zonder die gegevens kunnen en mogen wij jouw abonnement niet opzoeken in onze systemen. Dus nogmaals het verzoek om het forumprofiel in te vullen 

We zijn weer een maand verder en heb nog niks gehoord van KPN. Is er tenminste wat voortgang geboekt?

Vorige keren dat ik dit melde had ik een e-mail moeten krijgen of een telefoontje maar helaas nog steeds niks.

Reputatie 7
Badge +13

Beste @Gohan Stapel

Bedankt voor je reactie, ik zie dat er twee maanden geleden voor jou wel een actie is uitgezet. Maar daar heb jij nog niks van gehoord? Wat is de situatie nu? Betaal je nog steeds voor Netflix? 

Beste @Gohan Stapel

Bedankt voor je reactie, ik zie dat er twee maanden geleden voor jou wel een actie is uitgezet. Maar daar heb jij nog niks van gehoord? Wat is de situatie nu? Betaal je nog steeds voor Netflix? 

Nog niks van gehoord. Situatie is nog niet veranderd en betaal nog steeds voor het abbonement.

Reputatie 7
Badge +22

@Hanna_ is deze issue met Netflix nog steeds niet opgelost? Vreemd dat het probleem er nog steeds is, je zou nou moeten denken dat probleem is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik ben er even iets verder ingedoken en zie dat onze melding van 11 september op 13 september op is gepakt, raar dat je daar niet over bent geïnformeerd :thinking: De betreffende collega heeft aangegeven dat je Netflix stopgezet zal worden en dat we alles gaan vergoeden. Als ik je meest recente factuur bekijk, zie ik dat daarop €137,85 terug is gestort voor alle maanden dat Netflix onterecht aan heeft gestaan, maar óók staat er weer Netflix op voor de maand oktober. We hebben alles dus al wel vergoed, maar het probleem zelf speelt helaas nog steeds, flauw! Ik ga hier even achteraan @Gohan Stapel!

Hmm, ik ben er even iets verder ingedoken en zie dat onze melding van 11 september op 13 september op is gepakt, raar dat je daar niet over bent geïnformeerd :thinking: De betreffende collega heeft aangegeven dat je Netflix stopgezet zal worden en dat we alles gaan vergoeden. Als ik je meest recente factuur bekijk, zie ik dat daarop €137,85 terug is gestort voor alle maanden dat Netflix onterecht aan heeft gestaan, maar óók staat er weer Netflix op voor de maand oktober. We hebben alles dus al wel vergoed, maar het probleem zelf speelt helaas nog steeds, flauw! Ik ga hier even achteraan @Gohan Stapel!

De recompensatie is wel goed afgehandeld. Maar inderdaad Netflix staat nog steeds als online aankopen in mijn thuis pakket.

Hopelijk vind je het probleem snel.