Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16165 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Goedemiddag,

Sinds juli 2020 wordt er ten onrechte Netflix abonnementsgeld aan mij doorberekend. Ik heb nooit een overeenkomst met Netflix en/of met KPN hiervoor afgesloten. Vrijdag 12 nov 2021 ben ik met een behulpzame Netflix service medewerkster er achter gekomen dat dit abonnement gekoppeld was aan een onduidelijk/onbekend emailadres gekoppeld aan mijn KPN pakket (waarschijnlijk gehackt) . Vriendelijk vraag ik u om het laatste in rekening gebrachte abonnementsincasso (€13,99) te storneren en aan mij terug te betalen. Tevens vraag ik u - indien mogelijk - om vanaf juli 2020 de ten onrechte geïncasseerde premie eveneens aan mij terug te betalen,

vriendelijke groet
PFC de Kok

admin: reactie verplaatst naar lopende topic 

 

Reputatie 7

Tevens vraag ik u - indien mogelijk - om vanaf juli 2020 de ten onrechte geïncasseerde premie eveneens aan mij terug te betalen,

Niet "indien mogelijk" maar "zo snel mogelijk", je hebt gewoon recht op schadeloosstelling.

Reputatie 7
Badge +22

@wjb ik vraag me alleen af waarom KPN dit niet onder de knie krijgt, dat er nog steeds fraude mee gepleegd wordt. Hoe is dit nog steeds mogelijk? Ik zou zeggen stop met Netflix via KPN aan te bieden tot het is opgelost en/of gerepareerd. Anders blijft dit maar doorgaan. 

Reputatie 7

@wjb ik vraag me alleen af waarom KPN dit niet onder de knie krijgt, dat er nog steeds fraude mee gepleegd wordt. Hoe is dit nog steeds mogelijk?

Die laatste is geen nieuw geval van fraude maar één die al sinds juli 2020 loopt.

Wat ik niet snap is waarom KPN haar klanten met Netflix niet pro-actief benadert met het verzoek om de kosten voor Netflix te controleren.

Ik snap overigens ook niet hoe het kan dat abonnees er pas na bijna anderhalf jaar achter komen dat er onterecht kosten voor Netflix in rekening gebracht worden.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @PFC, welkom. 

Ik heb jouw reactie naar dit topic verplaatst. Hier vind je meer informatie over wat er aan de hand is en wat te doen. We gaan voor je aan de slag, zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? 

Beste Hanna, fijn dat KPN mjjn verzoek onderzoekt en in behandeling heeft. Ik hoor t graag als er meer informatie nodig is. Kan je mij een termijn geven waneer ik een resultaat kan verwachten.

@PFC Ik heb je bericht en je gegevens naar een speciale afdeling gestuurd. Zij gaan het uitzoeken en contact met jou zoeken.

In de regel wordt dit altijd netjes opgelost. 

Beste KPN, 

Sinds 8 juli 2020 wordt er onterecht Netflix bij ons geïncasseerd. Begin augustus 2021 is er een verrekening geweest. Eind sept 2021 heb ik een mail ontvangen waarin aangegeven is dat het Netflix abonnement nu beëindigd zou zijn en de teveel betaalde maand (sept) nogmaals verrekend wordt.

Vanaf aug. 2021 blijft het Netflix abonnement op de factuur blijft staan. Sindsdien zijn er 2 maanden Netflix teruggestort  EN 3 mnd. (sept-okt-nov) opnieuw afgeschreven. 

Wie helpt ons om definitief een punt achter het niet bestaande Netflix abonnement te zetten?

Mvg, Huno

 

Reputatie 7
Badge +15

@Huno Wat super vervelend dat Netflix nu weer aan staat. 

Ik heb opnieuw contact gezocht met mijn collega's hierover, zij gaan hier wederom mee aan de slag. 

Heb je ondertussen wel ook de stappen in de eerste reactie opgevolgd? Dit kan helpen om deze situatie in het vervolg te voorkomen. 

"Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

Stap 2) Verificatie in 2 Stappen aanzetten

We adviseren je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> verificatie in 2 stappen."

Beste Rutger, dank voor je reactie. 

Ik heb in oktober al het wachtwoord gewijzigd en de 2 staps verificatie aangezet. 

Hopelijk levert de actie een definitief einde van het abonnement op en ontvangen wij opnieuw een restitutie van het teveel betaalde abonnementsgeld.

Mvg Huno.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat mijn collega's het op gaan lossen. Mocht er nog iets zijn, horen wij van je. 

Dank voor de gegevens, @cihanulas. Goed dat je het wachtwoord veranderd hebt en de tweestapsverificatie aangezet, dat is ook het beste. Ik heb nu melding gemaakt hiervan bij de afdeling die dit verder afhandelt. Zij nemen ontact met je op in de komende dagen.

 

Bedankt!!! ik zal afwachten tot zij contact met me opnemen!!

gr

cihan

Hallo Erik, 

 

in de laatste factuur zie ik dat Netflix nog een keer zal worden geïncasseerd(november) 

Volgens mijn lukt het kpn niet om dit probleem op te lossen. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, volgende week zal ik het telefonisch proberen. 

gr

cihan

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @cihanulas, ik zie hem inderdaad nog aan staan. Ik heb mijn collega's nog even aan de mouw getrokken!

Kom tot ontdekking dat via de kpn factuur netflix wordt gefactureerd.

Deze heb ik echter nooit aangevraagd bij de kpn.

Heb wel een netflix account echter betaal ik die rechtstreeks via mijn bank.

Hierover de helpdesk al gebeld maar kom hier niet verder.

ik heb een instap abo hierbij is het niet eens mogelijk om netflix aan te vragen.

Op aanraden van de helpdesk ingelogd op kpnnetflix site, hier is geen acount geactiveerd.

Hoe nu verder ik wil graag dat dit wordt stop gezet en mijn geld terug,

admin: reactie verplaatst maar lopend topic

 

Reputatie 7

@harry538, Jouw bericht is naar dit verzameltopic verplaatst. Lees het openingsgbericht.

Reputatie 3
Badge

Hallo mijn factuur is niet juist, ik betaal netflix standaard in mijn abonnement en ook nog eens als online aankoop. dus dubbel Netflix, afgeschreven.

 

@vankol : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Kun je het startbericht doornemen ?

Reputatie 3
Badge

Hallo mijn factuur is niet juist, ik betaal netflix standaard in mijn abonnement en ook nog eens als online aankoop. dus dubbel Netflix, afgeschreven.

 

Edit contact met Netflix levert niets op en KPN stuurt mij weer naar Netflix  dus van kastje naar de muur.

Zonder resultaat, account netflix staat juist. Maar waarom dan Netflix 2x, via online aankoop (niet door mij) en via KPN Hussel pakket. Wel zichtbaar bij Netflix dat mijn account op 26-10 even op gezegd was, en direct weer geactiveerd.

(niet door mij)

Reputatie 7

Hallo mijn factuur is niet juist, ik betaal netflix standaard in mijn abonnement en ook nog eens als online aankoop. dus dubbel Netflix, afgeschreven.

 

Edit contact met Netflix levert niets op en KPN stuurt mij weer naar Netflix  dus van kastje naar de muur.

Zonder resultaat, account netflix staat juist. Maar waarom dan Netflix 2x, via online aankoop (niet door mij) en via KPN Hussel pakket. Wel zichtbaar bij Netflix dat mijn account op 26-10 even op gezegd was, en direct weer geactiveerd.

(niet door mij)

Heb je nu het startbericht doorgelezen en het daar gevraagde (stap 3) ook gedaan?

Reputatie 3
Badge

Hallo mijn factuur is niet juist, ik betaal netflix standaard in mijn abonnement en ook nog eens als online aankoop. dus dubbel Netflix, afgeschreven.

 

Edit contact met Netflix levert niets op en KPN stuurt mij weer naar Netflix  dus van kastje naar de muur.

Zonder resultaat, account netflix staat juist. Maar waarom dan Netflix 2x, via online aankoop (niet door mij) en via KPN Hussel pakket. Wel zichtbaar bij Netflix dat mijn account op 26-10 even op gezegd was, en direct weer geactiveerd.

(niet door mij)

Heb je nu het startbericht doorgelezen en het daar gevraagde (stap 3) ook gedaan?

Yeb mijn gegevens staan er in, we gaan afwachten

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @vankol

Ik ga jouw gegevens doorzetten, bedankt voor het invullen van jouw profiel

Bij het netflix kijken viel deze uit. Ik moest opnieuw inloggen, daarbij heb een verkeerd (niet bestaand) e-mail adres ingetypt, en mijn wachtwoord ingevuld. Alles werkte weer. Maar tot mijn verbazing ben ik nu ook lid via de KPN en betaal daardoor dubbel mijn abonnement, wat uiteraard niet mijn bedoeling is, ik zou graag zien dat dit wordt gecorrigeerd.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

 

Met vriendelijke groet

 

Henk Coolen

 

Goedemiddag,

Ook ik heb een maand geleden de melding gedaan dat er geld wordt afgeschreven voor Netflix.

Helaas nog niets van gehoord en ook deze maand weer geld afgeschreven. Hoe ver is jullie status van dit probleem?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet, 

Wouda

Reputatie 3
Badge

Hallo Wouda ik heb nog geen enkele reactie gehad.

Dan wacht ik nog even af.

Bedankt.