Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16183 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @majordundee, welkom! Wat ontzettend vervelend dit, zeg! Wil jij jouw postcode + huisnummer en klantnummer opslaan in je forumprofiel? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik het voor je uitzoeken.

heb ik gedaan

Reputatie 7
Badge +20

@majordundee, bedankt voor je gegevens Rien!
Ik heb het doorgegeven bij mijn collega's achter de schermen. Zij nemen hierover telefonisch contact met je op binnen 5 werkdagen!

De afgelopen twee maanden twee keer netflix via kpn stopgezet. ik betaal netflix via paypal. opeens kreeg ik ook kosten van netflix via kpn a 7.99 terwijl ik dit niet heb aangezet en ook dit abbo niet eens het. dit aangegeven bij kpn chat alleen zij zeggen dat het bij netflix ligt. Contact gehad met netflix en zij kunnen niks betekenen omdat zij geen email adres hebben. zij kunnen niks beteken en gaven aan dat dit vaker voor kwam en contact te leggen met het forum, bij deze dus. Ik zou graag willen dat dit wordt stopgezet en dat ik mijn geld terugkrijg. ik ben echt niet te broerd om kpn en netflix te betalen maar dubbelen kosten voor iets wat ik niet heb besteld slaat nergens op.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je bericht @MaanP, ik zie dat je gegevens al ingevuld hebt. Ik stuur mijn collega's hiervoor aan. Zij bellen je binnen 5 werkdagen terug hierover!
Heb je de stappen doorlopen uit het oorspronkelijke bericht in dit topic? (met name het wijzigen van het wachtwoord van je MijnKPN?)

Reputatie 7
Badge +30

Sinds 20 Juni geen Netflix meer en nu weer op factuur Augustus. Graag corrigeren en bedrag terugstorten.

Hallo @Ger Madern, welkom! Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. Lees ook het startbericht van dit topic even door. Daar staat meer informatie over dit probleem. 

Bedankt voor je bericht @MaanP, ik zie dat je gegevens al ingevuld hebt. Ik stuur mijn collega's hiervoor aan. Zij bellen je binnen 5 werkdagen terug hierover!
Heb je de stappen doorlopen uit het oorspronkelijke bericht in dit topic? (met name het wijzigen van het wachtwoord van je MijnKPN?)

Alles gedaan op het lijstje

LS

Ik heb volgens u een machtiging tot het aangaan van een NETFLIX abonnement gegeven..

Kunt u mij het document toesturen waarin ik dat heb gedaan? Ik heb een kopie van de rekening bewaard.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

vanmiddag een telefoontje gehad dat het een fisching gebeuren is met een spaaans e mailadres en dat er een speciale regeling ingesteld word om het abonnement via kpn met netflix  door kpn te beeindigen en dat het teveel betaalde door kpn in september in mindering gebracht word op de factuur ik geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel groetjes rien

Reputatie 7

@majordundee, Kan jij je die phishing dan nog herinneren?

Ben je door een mailtje of smsje ooit naar een site gelokt om daar met je KPN ID in te loggen?

nee dit van het spaanse emailadres is mij vanmiddag meegedeeld door een medewerker van kpn dus ik neem aan dat dit goed is .

Reputatie 7

nee dit van het spaanse emailadres is mij vanmiddag meegedeeld door een medewerker van kpn dus ik neem aan dat dit goed is .

Maar phishing betekent dat die fraudeurs op slinkse wijze jou je KPN ID en wachtwoord ontfutseld hebben en ze daarmee dat Spaanse e-mailadres op jouw abonnement hebben kunnen plaatsen. Ik denk dat het helemaal geen phishing geweest is maar een "simpele" inbraak in de adminstratieve systemen/databases van KPN. 

Dat is ook waarom ik die vraag stelde want er zit nogal een verschil tussen phishing en een inbraak. Als er sprake is van een inbraak dan is KPN wettelijk verplicht daar melding van te maken en ook aan te geven welke gegevens daarbij buit gemaakt zijn.

ok misschien heb de term phisching niet goed begrepen maar dit is wat mij door kpn meegedeeld werd maar ik was allang blij dat het opgelost gaat worden(hoop ik) ik hou nog even een slag om de arm maar ik heb goede hoop dat het goed komt groetjes rien

Reputatie 7

Het komt vast en zeker allemaal goed, maar daarmee is de kous mijns inziens nog niet af.

Ik vind dat KPN publiek moet maken wat de oorzaak is geweest en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat deze fraude in de doofpot gestopt wordt onder het mom van "het was phishing".

Reputatie 7

LS

Ik heb volgens u een machtiging tot het aangaan van een NETFLIX abonnement gegeven..

Kunt u mij het document toesturen waarin ik dat heb gedaan? Ik heb een kopie van de rekening bewaard.

Hallo @fwt, welkom op het forum. Ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Neem het startbericht door en volg de stappen daar (met name het wijzigen van je wachtwoord). Reageer even weer als je jouw forumprofiel hebt ingevuld, dan zet ik dit door naar de afdeling die dit met je gaat oplossen. 

Kpn berekend mijn abonement geld van Netflix, genaamd aankoop derde partijen, op de kpn factuur terwijl ik geen toestemming heb gegeven.

Netflix herkend dit niet en betaal gewoon aan Netflix.

Ik noem dit diefstal. Heb met beide contact gehad maar niemand kon er iets zinnigs over zeggen, laat staan het probleem oplossen

Heb Netflix opgezegd en denk erover om ook kpn op te zeggen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Marpa, welkom op het forum. 

Als je dit niet herkend, dan ga ik voor je bezig zoals je in dit topic kunt lezen. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Beste KPN moderator,

Ik ga de laatste factuur storneren en hand matig de kpn kosten betalen.

Ik heb er vele uren ingestoken maar niemand kan mij helpen

KPN als julie mij niet als klant willen behouden zeg dat dan gelijk

Reputatie 7
Badge +21

@Marpa Ik zou je willen vragen om alsnog jouw gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel zodat wij dit voor je kunnen doorzetten naar een achterliggende afdeling. Deze afdeling pakt dit verder op en neemt contact met jou op.

Zelfde probleem hier ook sinds juni. Elke maand gebeld met KPN en verschillende antwoorden gekregen. Van storing tot aan dat ze een nieuw abonnement hebben aangemaakt voor me waarbij het vinkje uitgezet kon worden. Vandaag pas te horen gekregen dat er fraude gepleegd zou zijn. Hopelijk wordt het nu opgelost en ben ik eindelijk na maanden van dit gedoe af.

Profiel ook aangevuld.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Mirandasdg. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat mijn collega dit al intern heeft doorgezet. Er wordt zo snel mogelijk contact met jou opgenomen.

PeterG

Niet juist, ik heb heg geen mobiel en het komt ook niet voor volgend op Producten. Ik heb wel de opbouw van de abonnement kunnen vinden en vind daar een Netflix abonnement. DIT is BEDROG ik heb me nooit op Netflix geabonneerd. Dit kan KPN enorme boete kosten in Brussel als ik een klacht indien.

Admin: post verplaatst naar actueel topic

Oh, je bent slachtoffer van de Netflixfraude. Ik zal het team op je reacties hier attent maken.

Vul je gegevens in in je forumprofiel. Contact tel. nummer op regel pers. opm. a.j.b.

Je wordt dan hier naartoe verplaatst:

https://forum.kpn.com/kpn-entertainment-92/netflix-onterecht-gefactureerd-of-aangevraagd-vermoed-je-fraude-geef-het-door-aan-kpn-504290

Admin: post verplaatst naar actueel topic

Reputatie 7

Hallo @karel041143, goed dat je het aankaart, welkom op het kpn forum! Heel vervelend dat er bij jou Netflix is aangezet zonder dat je hiervan op de hoogte was. Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan gaan we ermee aan de slag. Lees ook het startbericht van dit topic even door. Daar staat meer informatie over dit probleem. 

Bij deze d de gevraagde info in mijn profiel ingevuld.

 

 
 
 

Beste Marpa,

 

Vikash heeft jou genoemd in Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd. Vermoed je fraude? Geef het door aan KPN!.

Wil je geen e-mail meer ontvangen als je genoemd wordt in een topic? Dit kun je, op het forum zelf, aanpassen in je instellingen.

Klik op deze link om naar je instellingen te gaan. Als je niet ingelogd bent, moet je dat eerst doen. Vervolgens kun je daar de e-mail opties aanpassen naar je wensen. Bevestig dit met de blauwe knop Sla wijzigingen op

Met vriendelijke groet,
Het KPN Forum team