Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16183 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een antwoord, sneller dan verwacht. Het antwoord is inderdaad: ja. 

Reputatie 7

Ik heb een antwoord, sneller dan verwacht. Het antwoord is inderdaad ja. 

Dank je voor je snelle antwoord, dan weet ik voorlopig genoeg.

Heb jullie al een goed beeld bij de oorzaak?

Die fraudeurs moeten dus aan KPN ID login gegevens gekomen zijn, is al duidelijk hoe en waar die gegevens bemachtigd zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een antwoord, sneller dan verwacht. Het antwoord is inderdaad ja. 

Dank je voor je snelle antwoord, dan weet ik voorlopig genoeg.

Heb jullie al een goed beeld bij de oorzaak?

Die fraudeurs moeten dus aan KPN ID login gegevens gekomen zijn, is al duidelijk hoe en waar die gegevens bemachtigd zijn?

We heb. 

Ik mag hier niet teveel op ingaan wat betreft hoe het is gebeurd, maar vertrouw erop dat hier een flink groepje mensen mee bezig is achter de schermen. De alarmbellen hebben flink gerinkeld en zoals je je kunt voorstellen is dit niet iets waar we op zaten te wachten. Gelukkig valt de schade relatief gezien mee.

Terecht overigens dat jij ons hierop aanspreekt. 

 

 

Reputatie 7

Ik heb een antwoord, sneller dan verwacht. Het antwoord is inderdaad ja. 

Dank je voor je snelle antwoord, dan weet ik voorlopig genoeg.

Heb jullie al een goed beeld bij de oorzaak?

Die fraudeurs moeten dus aan KPN ID login gegevens gekomen zijn, is al duidelijk hoe en waar die gegevens bemachtigd zijn?

We heb. 

Ik mag hier niet teveel op ingaan wat betreft hoe het is gebeurd, maar vertrouw erop dat hier een flink groepje mensen mee bezig is achter de schermen. De alarmbellen hebben flink gerinkeld en zoals je je kunt voorstellen is dit niet iets waar we op zaten te wachten. Gelukkig valt de schade relatief gezien mee.

Terecht overigens dat jij ons hierop aanspreekt. 

Goed dat jullie dat heb. :wink:

Ik snap dat je niet teveel mag ingaan op hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar ik hoop wel dat de lessons learned heel serieus genomen worden om zo herhaling te kunnen voorkomen.

Gelukkig dat de schade beperkt is gebleven.

Misschien toch maar eens tweestapverificatie introduceren?! :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +24

 

Gelukkig dat de schade beperkt is gebleven.Misschien toch maar eens tweestapverificatie introduceren?! :sunglasses:

Ik ben daar ook fan van. :sunglasses:

Goedenavond, 

Ook bij ons helaas hetzelfde probleem. Ten onrechte 7,99  afgeschreven voor een netflix abonnement. 

Ik heb de stappen doorlopen en hoop op een spoedige oplossing.

Groet 

Reputatie 7
Badge +24

Goedenavond, 

Ook bij ons helaas hetzelfde probleem. Ten onrechte 7,99  afgeschreven voor een netflix abonnement. 

Ik heb de stappen doorlopen en hoop op een spoedige oplossing.

Groet 

We gaan het oplossen, heb het doorgezet. 

Mijn excuses voor alle ongemak. 

Sinds juni worden mij ook onterecht Netflix kosten gefactureerd. Dit moet stoppen.

Mijn KPN wachtwoord is inmiddels gewijzigd.

Zal ik de auto-incasso en het abo maar stopzetten of neemt KPN haar verantwoordelijkheid? 

We zijn uitermate geïrriteerd dat KPN na herhaaldelijk bellen volhoud dat ik mijn Netflix abonnement moet opzeggen bij Netflix. Maar wij hebben helemaal geen Netflix abonnement en toch wil KPN de Netflix kosten omschreven als aankopen derde partijen “Netflix” niet crediteren noch terug storten. KPN blijft volhouden dat ik bij netflix moet zijn. Hieronder een screenshot en het bewijs dat ik GEEN streaming-abonnement heb. Ik eis van u dat u mij de ten onrechte ingehouden Netflix kosten terug stort. Ik ben op het punt aangekomen dat we overwegen de KPN diensten op te zeggen.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7

Hoi @Gerardpicavet, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic. Neem voor de volledigheid even het startbericht door. Vul daarna je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan zet ik het door. 

Goedemorgen,

Sinds maart van dit jaar, zijn bij ons ook onterecht kosten van Netflix via de KPN factuur gefactureerd. Veel contact gehad (Zo’n 10 uur klantenservice inmiddels) met zowel Netflix als KPN, waarbij (op twee medewerkers na) ik elke keer teruggestuurd word naar Netflix. Eenmaal is ons het teveel betaalde bedrag door KPN vergoed. Heel fijn. Helaas zijn wij alleen niet zoals tot twee keer toe beloofd teruggebeld.

Maar tot mijn schrik zie ik dat het extra bedrag deze maand weer op de factuur staat. Klantenservice verwijst mij (helaas op een niet aardige manier, maar mijn wanhoop loopt inmiddels ook op) weer naar netflix en geeft mij en netflix de schuld. Geven aan hierin niets te zullen doen en geen geld terug te zullen geven, want dan blijven ze bezig…?

Vandaag wist de Netflix medewerker mij te verwijzen naar dit forum...Hopelijk gaat het dan nu goed. Wij hebben de stappen van wachtwoord wijzigen (weer) gedaan. Ik hoop dat jullie team dit nu once and for all kan oplossen. Staan inmiddels op het punt het abonnement na 25 jaar op te zeggen. Zo wanhopig word ik er van...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Oude6, ik heb je topic even verplaatst naar het algemene topic en voor jou het verzoek doorgezet naar mijn collega's. Zij nemen hierover telefonisch nog contact met je op! 
@MR Dekkers Bedankt voor je toelichting en gegevens! Ik zet ook voor jou een verzoek door naar mijn collega's. Zij bellen je hierover terug!

Reputatie 1

Hallo KPN,

inmiddels zou ik al teruggebeld zijn door KPN ivm het onterecht In rekening brengen van Netflix op de factuur. Inmiddels zijn er 2 facturen betaald. De volgende factuur wordt niet betaald en als dit niet snel opgelost wordt dan zeg ik mijn hele KPN abonnement op. Dan ben ik er iig vanaf. Ik verneem graag welke optie JULLIE kiezen. Overigens zijn al mijn gegevens bekend, dus graag geen standaard reactie.

Reputatie 1

@Erwin_ Ook bij mij is het al een week geleden. Heb niets gehoord helaas. Geen gemiste oproepen, maar ook geen voicemails van KPN. Wat is de doorlooptijd om dit op te lossen? Dan weet iedereen waar hij aan toe is. Nu blijft iedereen er achteraan rennen. Ik persoonlijk word daar nog meer geïrriteerd van. Dit is echt een enorme blunder van KPN…. tevens begin ik mij af te vragen of jullie gehackt zijn en of er geen melding gemaakt moet worden ivm AVG?

@Lekkermoeilijkdoenmetnamen . Als ik in ons systeem kijk zie ik dat ze een paar keer contact met jou hebben gezocht. Helaas werd er niet opgenomen.

Vervolgens is er een mail gestuurd. Hierin staat een nummer waarmee jij zelf contact kunt zoeken. Kun je eens in de je mailbox kijken? Ik ga er van uit dat het naar je *.osc.nl  adres is gestuurd. (check voor de zekerheid ook even de spam map )

 

Hoi @Oude6, ik heb je topic even verplaatst naar het algemene topic en voor jou het verzoek doorgezet naar mijn collega's. Zij nemen hierover telefonisch nog contact met je op! 
@MR Dekkers Bedankt voor je toelichting en gegevens! Ik zet ook voor jou een verzoek door naar mijn collega's. Zij bellen je hierover terug!

Beste Thomas, hartelijk dank voor je reactie. Hopelijk gaat dit werken. Enkele weken geleden werd ik door een collega van KPN vriendelijk geholpen. Hij herkende het probleem. Stortte het geld terug, noemde ook ‘mogelijke fraude’ en gaf aan dat jullie er mee bezig waren. Vandaar mijn verbazing dat het deze maand helaas weer mis is gegaan. Ik dacht in eerste instantie: vervelend, kan gebeuren en hopelijk vinden jullie snel een oplossing. Mijn frustratie ligt echter inmiddels volledig bij jullie andere klantenservice medewerkers, want ook de afgelopen dagen wist niemand van hen van dit probleem en dit topic op het forum. Ze lazen mijn dossier, gaven aan dat ik het met een antwoord van een voorgaande collega moest doen en dat zij hier niets mee wilde doen; niet opschalen, geen contact met Netflix, geen geld terug. Het lijkt mij voor jullie ook erg frustrerend, maar ik hoop van harte dat jullie klantenservice-collega’s snel bijgeschoold worden op een antwoord aan ons als klanten, dat meer past bij wat jullie op het moment proberen te herstellen. Succes!

Reputatie 1

@Erwin_  Ik heb geen gemiste oproepen op mijn mobiel, geen e-mail (ook niet in de spam). Ik zou dan de verstuurde mail graag geforward zien. Ik vermoed dat jouw collega’s maar wat roepen (met alle respect) mij telefoon staat namelijk altijd aan. En mocht ik wat missen dan neem ik aan dat ze even inspreken. 

@Lekkermoeilijkdoenmetnamen : ik heb je een privéberichtje gestuurd om de contactgegevens even samen te checken. Kun je daar op reageren?

Netflix wordt via Netflix zelf en KPN gefactureerd?

Reputatie 7
Badge +24

Netflix wordt via Netflix zelf en KPN gefactureerd?

Hi Robbie. Nee, dit is altijd of via ons of via Netflix. Behalve als je meerdere accounts hebt natuurlijk. 

Ja hoor! eindelijk gebeld door KPN vanmorgen! De reden hiervan stelde echter zwaar teleur… Na 3maanden zou ik toch recht op een oplossing mogen hebben lijkt mij..?! Maar nee hoor! de facturen gaan vandaag weer de deur uit en aangezien daar weer NETFLIX contributie bij zit wilde men graag de achterstallige onterecht in rekening gebrachte en afgeboekte NETFLIX contributie ook even ontvangen eerst!! ONVOORSTELBAAR DIT!! In september zou het allemaal goed komen en wordt het “verrekent”… Terugbetalen is niet aan de orde! En op mijn vraag of ik dit even zwart op wit via mail kon krijgen is het antwoord kort; ONMOGELIJK! Ik heb aangeboden alle onterrechte NETFLIX contributie per omgaande en met terugwerkende kracht over te maken. Op 1 voorwaarde,dat dit zoals toegezegd ook daadwerkelijk in september 2020 terugbetaald wordt en een bevestiging hierover per mail zodat het vastligt. NIET mogelijk volgens KPN!? WAAROM dit zo op de spits drijven?? Krijgen jullie nog veel meer last van als de opstelling niet veranderd...

Ik heb zelf maar één account aangemaakt via Netflix....

@RonnieA67. Omdat je al een langere tijd wacht heb ik je case voor de zekerheid nogmaals doorgezet. Ik heb gevraagd of je een status update kunt krijgen. 
Als uit het onderzoek blijkt dat jij slachtoffer bent geworden van fraude, dan pakt de Security Desk het verder op. De onterechte kosten worden door ons vergoed. Geen zorgen dus! 
Mijn collega's bellen je zodra het onderzoek is afgerond en leggen je uit wat er gaat gebeuren. Yes, het wordt opgelost :D

@Lekkermoeilijkdoenmetnamen Ik heb mijn collega's ook geïnformeerd over jou vermoedelijke fraude case. Binnen 5 werkdagen nemen zij contact met je op. Houd je ons op de hoogte? :blush:
 

Geef allebei een gil als het langer duurt dan 5 werkdagen of als jullie nog vragen hebben. 

 

@Lisa , ter info.

Afgelopen week ben ik teruggebeld door KPN en dat was netjes binnen de beloofde 5 werkdagen. Hierbij is mij aangegeven dat ze druk bezig zijn dit probleem op te lossen en dat alles goed komt. Echter dat er een aantal zaken geregeld moeten worden en dat waarschijnlijk dit niet op de factuur van augustus werd rechtgezet maar in september. De KPN medewerker heeft mij uitgelegd wat de fraude inhoud en hoe ze het bedrag verhogen na een maand. 

 

Op dit moment zie ik nog geen wijzigingen op MijnKPN en staat Netflix er nog gewoon tussen. KPN geeft aan dat dit uiterlijk in september (voor mij) is opgelost dus voor nu wacht ik af en is het aan KPN om deze belofte waar te maken.

Reputatie 7
Badge +20

@Robbie Reewijk, dan vul ik ook voor jou het formulier in. Mijn collega's nemen hierover contact met je op!
 

@RonnieA67 bedankt voor de update!

ook ik ben slachtoffer van  een onterechte afschrijving van een abonnement  van netflix 1x 7,99 en 1x13,99 tot nu toe en de volgende factuur komt er aan ik heb reeds tussen de 35 en 40 keer  gebeld met kpn en netflix maar kom geen steek verder ik hoop dat iemand die meer verstand van p c het voortouw neemt en deze hele discussie naar kassa mailt ik heb er zelf niet de mogelijkheden voor omdat ik te weinig met computers doe ook i  v m de leeftijd ( 72 jaar) zie de mogelijkheden graag tegemoet groetjes rien

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic