Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16168 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Excuus, Dennis. Die had ik niet gezien. 

Ik verwacht dat dit iets anders is maar zal de case in behandeling nemen.

Hallo.Sinds 2 manden heb ik ongevraagd een netflix account op mijn factuur. Ik heb geen netflix aangevraagd en wil dat wordt verwijderd. Gebeld met kpn en netflix,geen oplossing. Ik heb mijn profiel ingevuld. 

Groeten 

Darius           

 

@Darmac : Ik heb het doorgezet. De speciale afdeling zal dit voor je oplossen en contact met je zoeken

er word al maanden Netflix via de kpn factuur berekend terwijl wij een account direct bij netflix hebben. Wij betalen nu dubbel en hebben nooit bij KPN besteld. ’

Reputatie 1

Hi,

helaas heb ook ik Netflix op mijn factuur staan. Heel vreemd. Ik heb niets aangezet bij KPN, dus graag terugstorten. Ik lees verhalen over fraude, maar als dat via een KPN factuur gaat zijn jullie toch echt zelf verantwoordelijk.

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Paul.E. Bedankt voor je bericht op het Forum! Nare verrassing, helaas. Ik heb je even hierheen gesleept. Je bent immers niet de enige die dit overkomt. 
Kun je je profiel voorzien van je gegevens? Postcode, huisnummer, klantnummer én een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken is voldoende. 
Laat in een reactie weten als je je gegevens hebt toegevoegd aan je profiel. Wij zetten jouw case dan door naar onze security desk! :blush:

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Lekkermoeilijkdoenmetnamen, welkom op het forum. Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic hierover. Neem het startbericht even door, en vul alsjeblieft je forumprofiel in. Reageer even als je dat gedaan hebt, dan kan ik het voor je doorzetten. 

Reputatie 1

Forumprofiel is ingevuld!

@M.A.20@RonnieA67 

De doorlooptijd is helaas iets opgelopen naar een verwachting van 5 werkdagen. Het is een vervelende situatie, en we gaan jullie helpen. Maar op dit moment kan ik alleen maar vragen om het telefoontje even af te wachten.

Wat betreft de prijs, dit komt omdat Netflix meerdere abonnementsniveaus heeft. Zodra Netflix wordt toegevoegd aan een abonnement gaat dat in eerste instantie op het basisniveau van €7,99. Nadat dit gedaan is kan er op het Netflix account worden ingelogd (dat is dus apart van het KPN ID) om daar het abonnementsplan omhoog te zetten naar de Premium versie van €13,99. Dit wordt dan automatisch op jouw factuur doorgevoerd omdat het daaraan gekoppeld staat. Dit wordt hersteld, en gecrediteerd, vanuit het contact dat nog komt.

 

@Erik,

Op zich wil ik best komende week even afwachten op een reactie/telefoontje vanuit KPN.

Echter ben ik wel benieuwd of KPN de facturen op voorhand aanpast zodat we komende maand dit niet nogmaals gaan betalen en dan maar moeten afwachten of het wordt gecrediteerd. Dan ga ik wel het bedrag storneren. Wat mij namelijk ernstig verbaast is dat jij aangeeft dat alles goed gaat komen maar dat er anderen hier op het forum bellen met KPN en worden afgescheept met de opmerking gewoon betalen. Voor mij een signaal dat dit nog niet de juiste prioriteit krijgt bij KPN.

Daarnaast wil ik weten waar de oorzaak ligt en hoe KPN dit in de toekomst gaat voorkomen. Het is mij ook niet duidelijk wat het verdienmodel hier achter is voor de hackers. Betaald KPN Netflix soms op verschillende rekeningnummers zodat de hackers het geld kunnen afromen? Ben benieuwd of jij dit toelichten.

 

Ik hoor graag van je.

@Erik_  en KPN

We zijn nu een week verder maar helaas heb ik niks vernomen van KPN. Deze maand schiet al weer aardig op en ik heb geen zin om facturen te betalen die niet kloppen. De fout/oorzaak van deze fraude ligt niet bij mij dus vind ik ook dat KPN de lasten niet bij mij hoeft neer te leggen. Mijn mobiele nummer staat in het profiel.

Ik wil van KPN weten:

  • Zijn de Netflix kosten nu verdwenen van mijn factuur?
  • Worden de ten onrechte kosten nu verrekend?

Kan ik er nu vanuit gaan dat dit probleem is opgelost?

Reputatie 1

Kun je niet via MijnKPN iig de optie Netflix direct uitzetten? Of is dit al geprobeerd? Scheelt dan voor de komende facturen…??

Reputatie 7

Kun je niet via MijnKPN iig de optie Netflix direct uitzetten? Of is dit al geprobeerd? Scheelt dan voor de komende facturen…??

Was het maar zo simpel.

Reputatie 1

Inderdaad is het niet zo simpel. Net even gezocht op internet en ik kom berichten tegen van 5 maanden geleden van mensen met ditzelfde probleem. Dus @Kpn kennelijk kampen jullie al een tijdje met dit probleem. Of is het iig al eerder voor gekomen. 

Reputatie 7
Badge +17

@RonnieA67. Omdat je al een langere tijd wacht heb ik je case voor de zekerheid nogmaals doorgezet. Ik heb gevraagd of je een status update kunt krijgen. 
Als uit het onderzoek blijkt dat jij slachtoffer bent geworden van fraude, dan pakt de Security Desk het verder op. De onterechte kosten worden door ons vergoed. Geen zorgen dus! 
Mijn collega's bellen je zodra het onderzoek is afgerond en leggen je uit wat er gaat gebeuren. Yes, het wordt opgelost :D

@Lekkermoeilijkdoenmetnamen Ik heb mijn collega's ook geïnformeerd over jou vermoedelijke fraude case. Binnen 5 werkdagen nemen zij contact met je op. Houd je ons op de hoogte? :blush:
 

Geef allebei een gil als het langer duurt dan 5 werkdagen of als jullie nog vragen hebben. 

Het valt niet mee om van deze fraude af te komen. Ik had de KPN factuur niet volledig betaald ivm het onterecht in rekening brengen van Netflix en kreeg vervolgens een herinnering voor het bedrag van €13,99. Wederom contact opgenomen met KPN. Op dat moment is Netflix weer van mijn account verwijderd en afgesproken dat het bedrag gecrediteerd wordt. Wat schertst mijn verbazing bij het aanzetten van m’n tv? Netflix! Met Portugese taal en namen. Toen heb ik Netflix gebeld en zij hebben mij door het menu geloodst. Via zender 200 stond dit account ingelogd. Netflix heeft het mailadres omgezet naar mijn mailadres en daarna mijn mailadres verwijderd. 
Nu lijkt het opgelost. Het enige dat nog open staat zijn de bijna €20 belkosten die ik heb gemaakt……..


 

Overigens had/heeft KPN geen telefonisch contact met mij opgenomen wat wel tot 2x toe was toegezegd via dit forum en wat ook toegezegd wordt aan anderen met vergelijkbare problemen. 

Reputatie 7

Wat schertst mijn verbazing bij het aanzetten van m’n tv? Netflix! Met Portugese taal en namen. 

Dus op jouw TV ontvanger was dat Netflix account ingelogd?

Heb je daar een screenshot van gemaakt?

Ervaren anderen ook dat op de TV ontvanger een onbekend Netflix account actief is?

@Erik_ en @Lisa, Klopt het dat Netflix accounts vanuit de centrale administratie naar de TV ontvangers van de abonnee gepusht worden? (TR-069)

Ja, dat heb ik:

Foto’s van 7-8-20

 

Op 25-7 heb ik ook een foto gemaakt toen waren er nog maar 3 deelnemers. 
 

 

*admin: formaat foto aangepast voor het overzicht


*admin: formaat foto aangepast

Reputatie 7

Dank je wel.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar de reactie van @Lisa en/of @Erik_ t.a.v. de vraag in mijn vorige bericht.

Reputatie 7
Badge +22

Dat ziet er wel apart uit. @M.A.20 al die profielen. @wjb deze issue gaat dus ook fout bij Netflix volgens mij. Of ligt dit echt bij KPN? Dat kan toch haast niet? 🤔

Reputatie 7

Dat ziet er wel apart uit. @M.A.20 al die profielen. @wjb deze issue gaat dus ook fout bij Netflix volgens mij. Of ligt dit echt bij KPN? Dat kan toch haast niet? 🤔

Dit ligt zeer zeker bij KPN.

IK ADVISEER IEDEREEN DIE VIA AUTOMATISCHE INCASSO ONGEVRAAGD NETFLIX BETAALD HEEFT HET FACTUURBEDRAG TERUG TE HALEN! Vervolgens het onterechte gedeelte van 3e partijen van het factuurbedag aftrekken en ovv klantnummer en factuurnummer het juiste bedrag overmaken. KPN gaat vervolgens dit bedrag weer terug op uw rekening storten omdat KPN dan denkt in haar recht te staan en mag DREIGEN met afsluiting en onbetaalde facturen.. Gewoon meteen weer juiste bedrag overmaken en conseqeunt dit blijven doen want alle medewerkers liggen met hun pootjes lachend op hun KPN deskje en zijn collectief geslaagd voor de “KLUITJE IN HET RIET CURSUS”!!! Er komt geen oplossing want de enige oplossing is dat de onterrechte facturen door KPN ZELF VOLDAAN WORDEN!!! En daar is men nog niet aan toe.. Men HUSSELT mooi wat door zo en hoopt dat de storm overwaait… AKTIE STELLETJE OPLICHTERS!!!! 

Reputatie 7

IK ADVISEER IEDEREEN DIE VIA AUTOMATISCHE INCASSO ONGEVRAAGD NETFLIX BETAALD HEEFT HET FACTUURBEDRAG TERUG TE HALEN! 

Dat is het echt laatste wat je moet doen als je niet wilt dat je afgesloten wordt.

Weet dat het factureringsproces volledig geautomatiseerd is inclusief de aanmaning en het afsluiten bij blijvend ontbreken van de betaling.

KPN weet dondersgoed dat ze hard aan de bak moeten om deze zeer vervelende Netflix fraude een halt toe te roepen en ik denk dat we KPN hiervoor ook even de tijd moeten geven.

bla bla bla…. Sluit maar af. Span ikzelf een kort geding aan. Kleine extra schadeloosstelling is altijd welkom en volledig gerechtvaardigd inmiddels. Daar zullen we het over eens zijn lijkt me.

Reputatie 7

bla bla bla…. Sluit maar af. Span ikzelf een kort geding aan. Kleine extra schadeloosstelling is altijd welkom en volledig gerechtvaardigd inmiddels. Daar zullen we het over eens zijn lijkt me.

Als je nu gewoon even diep adem haalt en tot tien telt dan kom je misschien tot het inzicht dat dat allemaal de moeite niet waard is. Ik ben er ook van overtuigd dat KPN dit netjes recht zal zetten. Het vervelende is dat zoiets bij grote organisaties altijd meer tijd kost dan je zou willen.

Geduld is een schone zaak.