Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16162 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

@Erik_ we hebben contact gehad met KPN en zij zeggen dat wij het bedrag van €7,99 gewoon moeten betalen. Nou je snapt dat wij dat dus echt niet gaan doen. Ook contact gehad met Netflix en zij gaan ons dat bedrag niet terugbetalen.🤬😡🤬😡

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_, wordt er ook pro-actief actie ondernomen om mensen te benaderen die wellicht slachtoffer zijn geworden van deze fraude maar dat nog niet "gezien" hebben omdat ze, zoals zo vele, hun factuur niet controleren.

Bijvoorbeeld een mailtje naar iedereen die Netflix op zijn/haar abonnement heeft staan.

Dat vind ik een heel goed idee. 

@M.A.20@RonnieA67 

De doorlooptijd is helaas iets opgelopen naar een verwachting van 5 werkdagen. Het is een vervelende situatie, en we gaan jullie helpen. Maar op dit moment kan ik alleen maar vragen om het telefoontje even af te wachten.

Wat betreft de prijs, dit komt omdat Netflix meerdere abonnementsniveaus heeft. Zodra Netflix wordt toegevoegd aan een abonnement gaat dat in eerste instantie op het basisniveau van €7,99. Nadat dit gedaan is kan er op het Netflix account worden ingelogd (dat is dus apart van het KPN ID) om daar het abonnementsplan omhoog te zetten naar de Premium versie van €13,99. Dit wordt dan automatisch op jouw factuur doorgevoerd omdat het daaraan gekoppeld staat. Dit wordt hersteld, en gecrediteerd, vanuit het contact dat nog komt.

 

@Erik,

Op zich wil ik best komende week even afwachten op een reactie/telefoontje vanuit KPN.

Echter ben ik wel benieuwd of KPN de facturen op voorhand aanpast zodat we komende maand dit niet nogmaals gaan betalen en dan maar moeten afwachten of het wordt gecrediteerd. Dan ga ik wel het bedrag storneren. Wat mij namelijk ernstig verbaast is dat jij aangeeft dat alles goed gaat komen maar dat er anderen hier op het forum bellen met KPN en worden afgescheept met de opmerking gewoon betalen. Voor mij een signaal dat dit nog niet de juiste prioriteit krijgt bij KPN.

Daarnaast wil ik weten waar de oorzaak ligt en hoe KPN dit in de toekomst gaat voorkomen. Het is mij ook niet duidelijk wat het verdienmodel hier achter is voor de hackers. Betaald KPN Netflix soms op verschillende rekeningnummers zodat de hackers het geld kunnen afromen? Ben benieuwd of jij dit toelichten.

 

Ik hoor graag van je.

Hallo, 

 

Jullie hebben zonder toestemming of aankondiging ook Netflix kosten op de factuur berekend. Graag zie ik het teveel betaalde geld terug of verrekend worden. 

 

Met vriendelijke groet, 

Brigitte Papavoine 

(...)

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

@MLV9 binnen enkele werkdagen neemt die afdeling contact met je op om het stop te zetten en te corrigeren. De kosten zal je dus terugkrijgen! Daar moet je nog  wel even geduld voor hebben helaas.

@mrGanesha het zou bij heel de klantenservice bekend moeten zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet veel vaker voorkomt, deze voorlichting!

 

Aan de hand van de reacties op het forum is het inmiddels wel duidelijk geworden dat klantenservice van niets weet, blijft roepen dat er wel ‘iemand Netflix zal hebben besteld via KPN’, naar Netflix verwijst voor het probleem en ook nog eens zegt dat het afgeschreven abonnementsgeld niet kan worden vergoed. Dus ja, het zou goed zijn om klantenservice te wijzen op het bestaande probleem.   

Hallo, bij mij is ook Netflix kosten berekend en afgeschreven. Ik betaal rechtstreeks aan Netflix. Dus graag zie ik het bedrag terug of verekend bij volgende factuur. 

Heb meerder keren vinkje uitgezet bij Netflix betalen, maar staat steeds weer aan en krijg dan van jullie mail om Netflix op te zeggen. 

Ik heb in mijn profiel mijn gegevens ingevuld, graag hoor ik een reactie hoe dit wordt opgelost. 

 

Met vriendelijke groet, 

Brigitte Papavoine 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je gegevens doorgezet @Brigitte P! Je zult hier binnenkort over worden teruggebeld, naar verwachting over ongeveer 5 werkdagen. Geen fijne situatie, maar we gaan dit voor je oplossen!

Ook bij mij is dat het geval. Wat moet ik nu concreet doen om het geld terug te krijgen?

Gr

T.Sprangers

Voor ons hetzelfde probleem: KPN heeft in juni en juli kosten voor Netflix gedeclareerd en geincasseerd voor “Netflix”. Contact gehad met Netflix die aangeven dat KPN dit moet oplossen. Hoe krijgen we dit geld z.s.m. teruggestort en geen nieuwe incasso per augustus? Daarbij lijkt mij een uitleg over de oorzaak, gezien de omvang die ook blijkt op dit forum, gepast.

Met vriendelijke groet,

 

Fifine Kist

Reputatie 7
Badge +20

@Speedy34 ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
@Seraphine zou jij dat ook willen doen?

Het is echt een drama dit. Ik ben hier al vanaf 4 juli mee bezig. Ik had al Netflix via Netflix. Nu dan ook ineens ook van KPN. Wat ik niet aangevraagd heb. Deze maand ook gefactureerd zowel bij KPN en Netflix. Na tig telefoontjes met KPN en Netflix en vragen hier op Het forum nog niks wijzer. Behalve dan dat ik gewoon moet betalen en het later wel weer teruggestort wordt. Ik ga dan ook KPN verlaten als mijn contract afloopt in maart. Ik ben uren bezig geweest met bellen en mailen over dit probleem. Ik heb daar geen zin in... Betaal genoeg elke maand dacht ik zo. Als er verder geen tegemoetkoming komt wat een medewerker wel heeft aangegeven, dan ben ik er weg van.....

@Speedy34 ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
@Seraphine zou jij dat ook willen doen?

Beste Thomas,

ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +30

@Sjaantjuh 1967, ik zie hier dat er op de 28e hierover met jouw contact is geweest. De collega die je hebt gesproken heeft creditering ingevoerd. Alleen dat krijg je dan op je volgende factuur verwerkt.

 

@Speedy34 , dank je! Ik heb het doorgezet. Je wordt teruggebeld hiervoor. 

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder na de ontvangen  telefoontjes maar in mijn kpn staat nog steeds netflix vermeld.

Geen enkele schriftelijke bevestiging dat het nu werkelijk niet meer gefactureerd gaat worden.

Is er en status update ergens te lezen voor de benadeelde klanten van kpn.

Ik heb tot nu toe alleen maar mooie woorden gezien maar nog geen daden..

 

Reputatie 7
Badge +25

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder na de ontvangen  telefoontjes maar in mijn kpn staat nog steeds netflix vermeld.

Geen enkele schriftelijke bevestiging dat het nu werkelijk niet meer gefactureerd gaat worden.

Is er en status update ergens te lezen voor de benadeelde klanten van kpn.

Ik heb tot nu toe alleen maar mooie woorden gezien maar nog geen daden..

 

Hi @Patrick v B. Ik zie de vergoeding van de kosten wel gewoon op jouw laatste factuur staan, maar ik zie ook die Netflix nog staan. Ik zal daar voor de zekerheid nog eens achteraan gaan.

Hallo @Paul_,

De vergoeding van 7,99 was van vorige maand waar ik diverse malen voor heb gebeld maar nnu is er 13,99 ingehouden onterecht. dat had je collega aan de telefoon al gezegd dat hij het niet meer tegen kon houden maar dat dit verrekend gaat worden met de volgende maand.

ik verwacht nu nog 13,99 terug van deze maand en ik was gebeld dat ze het op de achtergrond uit zouden zetten. 

Ik zou graag zeker willen weten dat Netflix niet nogmaals aankomende maand onterecht in rekening gebracht gaat worden. Ik ben nu al een tijdje bezig met KPN maar er lijkt maar geen einde aan te komen.

Reputatie 1

Het Netflixprobleem bestaat bij ons sinds eind juni. Na contact met het Twitterteam kreeg ik een eerste telefoontje van KPN op 21 juli. Mijn wachtwoord had ik al aangepast na lezing van dit forum. Het probleem was bekend: het betrof een nogal massale fraude. Mijn facturen zouden binnen enkele dagen gecorrigeerd worden en het Netflixgeintje zou verdwijnen. 
Begin augustus maar weer eens getweet, want alles bleef onveranderd (ondanks 2 bevestigingen via email dat Netflix was beëindigd). Maandag 3 augustus werd ik weer gebeld… het probleem zou nu snel verholpen zijn, maar creditering kon pas gebeuren in september. Intussen is nog niets veranderd. Hoewel ik benieuwd ben hoe dit gaat lopen, wil ik KPN er toch even op wijzen dat het uitreiken van facturen voor niet geleverde diensten een economisch delict is. 
 

We wachten in vertrouwen verder af. 

Reputatie 7
Badge +17

@Sergione en @Patrick v B Bedankt voor jullie reactie hier. Dit is de juiste plek om het aan te kaarten op het Forum. Zo te lezen heeft de afdeling Risico beheer jullie cases in beheer. Sergione, die van jou is opgepakt en afgerond. Patrick, er wordt bij  jou momenteel onderzocht wat er aan de hand is. Jij ontvangt nog een terugkoppeling van ons. Laten jullie het hier weten als we (nog) iets kunnen betekenen? We horen het graag!

Reputatie 1

Helaas ook hier ongewenst Netflix (terwijl we niet eens tv hebben op dit abonnement!).

In juni nog niets aan de hand, in juli ineens 7,99 voor Netflixm en deze maand 13,99…..

Reeds 2 x kontakt over gehad met KPN medewerker die “vinkje” verwijderde maar na een paar minuten staat deze er weer: hier wordt ik niet blij van. HELP!!!

Enige wat er gebeurd is dat ik een mail krijg van KPN dat ik zelf Netflix moet opzeggen maar hoe moet ik dit doen als ik geen Netflix account heb aangevraagd en dus niets weet….. :-(

Mvg,

  1. Kok
Reputatie 7
Badge +22

Even een vraagje, gebeurd dit nu ook met Film1? 🤔

@Sjaantjuh 1967, ik zie hier dat er op de 28e hierover met jouw contact is geweest. De collega die je hebt gesproken heeft creditering ingevoerd. Alleen dat krijg je dan op je volgende factuur verwerkt.

 

@Speedy34 , dank je! Ik heb het doorgezet. Je wordt teruggebeld hiervoor. 

Ja dat klopt. Maar nu staat er gewoon nog steeds de Netflix met een blauw vinkje aangevinkt bij mijn KPN. Dan wordt het deze maand gecredtiteerd en vervolgens weer in rekening gebracht! Deze ellende is dan toch niet opgelost!

Ik word er echt zo chagarijnig van... Er gebeurt niks want het probleem lost zich niet op schijnbaar.

Helaas ook hier ongewenst Netflix (terwijl we niet eens tv hebben op dit abonnement!).

In juni nog niets aan de hand, in juli ineens 7,99 voor Netflixm en deze maand 13,99…..

Reeds 2 x kontakt over gehad met KPN medewerker die “vinkje” verwijderde maar na een paar minuten staat deze er weer: hier wordt ik niet blij van. HELP!!!

Enige wat er gebeurd is dat ik een mail krijg van KPN dat ik zelf Netflix moet opzeggen maar hoe moet ik dit doen als ik geen Netflix account heb aangevraagd en dus niets weet….. :-(

Mvg,

  1. Kok

Ik heb voor jou een interne melding aangemaakt. Er gaat een speciaal team naar kijken en men zal contact met jou zoeken (telefonisch)

Dag KPN,

 

ik heb afgelopen maandag een melding gedaan van het ten onrechte afschrijven van een bedrag voor Netflix in juni en juli op onze KPN rekening/automatische incasso. Dat mag niet zomaar volgens mij. Tot op heden heb ik hier geen inhoudelijke reactie op gekregen van KPN. Dat vind ik niet zoals het hoort en zelfs een beetje arrogant. Ik hoop hier als nog een reactie op te krijgen.
 

met vriendelijke groet,

 

Fifine Kist

Reputatie 7
Badge +22

Even een vraagje, gebeurd dit nu ook met Film1? 🤔

Waarom wordt hier even niet op gereageerd door een moderator? 😉 Over het hoofd gezien? 😂😜