Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16162 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hallo,

Sinds een maand heb ik ongevraagd een Netflix account en staat Netflix op mijn factuur.
Ik heb geen Netflix aangevraagd en wil dat mijn account word verwijderd.
Ondertussen al gebeld met KPN en netflix maar geen oplossing.

Ik heb mijn KPN wachtwoord veranderd en mijn profiel ingevuld, hopelijk kan het nu opgelost worden.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Bedankt voor het invullen @Handvat. Je wordt binnen 5 werkdagen gebeld door een collega van me.

Reputatie 7
Badge +20

@Ruud Venema ik heb jouw bericht even verplaatst naar dit topic. Kun je de stappen uit de oorspronkelijke post (bovenaan) doorlopen. je profiel invullen en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Fliepo

Ik heb je bericht even verplaatst naar het algemene topic om het overzichtelijk te houden. Verder heb ik uiteraard melding gemaakt. Binnen 5 werkdagen wordt er contact met je opgenomen.

Beste @Susan_,

Ik ben helaas ook slachtoffer van deze fraude. Ik heb op 11 juni 2020 een email ontvangen van KPN met “Bevestiging betaling kosten Netflix via uw KPN factuur” (wat ik nooit heb aangevraagd) en er werd die maand onterecht € 7,99 in rekening gebracht voor Netflix. 

Ik heb op 29 juni contact opgenomen met de KPN klantenservice, en de medewerker heeft toen mijn abonnement aangepast en de Netflix-machtiging weggehaald, en ervoor gezorgd dat het bedrag van € 7,99 verrekend zou worden met de volgende factuur. 

Nu zie ik op mijn factuur van juli dat er weer onterecht kosten voor Netflix in rekening zijn gebracht, inmiddels € 13,99. 

In de omschrijving staat dat ik de machtiging alleen kan stopzetten via Netflix. Ik heb echter GEEN Netflixaccount, dus ik kan niks aanpassen of opzeggen in Netflix. Ik heb zelfs geprobeerd in te loggen op Netflix met het emailadres, maar dan krijg ik de melding “Sorry, we can't find an account with this email address.” 

Ik heb inmiddels mijn KPN wachtwoord aangepast en mijn profiel ingevuld. Kunnen jullie de Netflix-machtiging permanent stopzetten en het teveel betaalde bedrag terugstorten?

Hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Ivana

Reputatie 7

In de omschrijving staat dat ik de machtiging alleen kan stopzetten via Netflix.

Kan je eens een screenshot van die omschrijving plaatsen.

Staat daar een link (url) vermeld waar je dat kan doen?

Reputatie 7
Badge +25

Hi @ivana90. Ik ben Susan niet, maar help je wel graag. Bedankt voor de duidelijk uitleg. Ik heb jouw gegevens doorgezet naar de afdeling die het gaat uitzoeken en oplossen. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op. Je moet overigens dus niet bij Netflix zijn, maar bij ons!

In de omschrijving staat dat ik de machtiging alleen kan stopzetten via Netflix.

Kan je eens een screenshot van die omschrijving plaatsen.

Staat daar een link (url) vermeld waar je dat kan doen?

@wjb, ik bedoelde de omschrijving in mijn emails van KPN, waarin staat dat ik het abonnement en de betaalmethode alleen via Netflix kan wijzigen: 

 

Reputatie 7

In de omschrijving staat dat ik de machtiging alleen kan stopzetten via Netflix.

Kan je eens een screenshot van die omschrijving plaatsen.

Staat daar een link (url) vermeld waar je dat kan doen?

@wjb, ik bedoelde de omschrijving in mijn emails van KPN, waarin staat dat ik het abonnement en de betaalmethode alleen via Netflix kan wijzigen: 

Duidelijker kan KPN het blijkbaar niet maken. :confounded:

Is dat de mail die je kreeg ter bevestiging dat jij "toestemming" gegeven zou hebben om dat Netflix abonnement via de KPN factuur te betalen?

 

Wow, alles staat er op behalve hoe je die "toestemming" weer kunt intrekken. :confounded:

Reputatie 7
Badge +22

Duidelijker kan KPN het blijkbaar niet maken. :confounded:

Is dat de mail die je kreeg ter bevestiging dat jij "toestemming" gegeven zou hebben om dat Netflix abonnement via de KPN factuur te betalen?

 

Wow, alles staat er op behalve hoe je die "toestemming" weer kunt intrekken. :confounded:

Dit mag dus echt niet als ik het zo lees en aan jou smiley @wjb.

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. €7,99 afgeschreven en Netflix bleek op 1 van de ontvangers ingesteld te zijn in Spaans met een voor mij onbekend e-mailadres. Heb er een screenshot van gemaakt.


Netflix gebeld en dit account laten verwijderen. Heb het niet eerder gemerkt omdat ik rechtstreeks op de Smart TV met een UHD-abonnement Netflix kijk.

Op 9 juli de helpdesk gebeld en zij hebben er een melding van gemaakt. Bleek een bekend probleem te zijn. Heb alleen daarna helemaal niets meer gehoord van KPN. Ook geen bevestiging van mijn klacht …

 

Hoe kan het zijn dat iemand van buitenaf op mijn kpn-box zit?
Is mijn privacy geschonden? 
Hoe krijg ik het bedrag €7,99 teruggestort. Ik heb geen toestemming voor gegeven om dit af te schrijven; ik heb dit abonnement niet afgesloten.

Hoe gaan jullie dit oplossen?


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Ik twijfel nu even of ik iets over het hoofd zie.. Maar volgens mij zit het zo: deze mailings krijg je normaliter automatisch als je je hiervoor registreert. Dan geldt ook daadwerkelijk dat je dit via Netflix dient te regelen. In het geval van fraude, waar op dit moment klanten tegenaan lopen, geldt dit niet. Dan zou je echt bij ons moeten zijn en dus ook goed dat je je hier meldt, @ivana90. Wij zoeken het in dit geval dan ook uit. Echter, zoals ik mijn verhaal begon: normaliter regel je dit zelf via Netflix en niet via KPN.

Reputatie 7

Het moet niet gekker worden hoor.

Eerst kon je alleen op een TV ontvanger een Netflix abonnement met jouw KPN abonnement koppelen…

...en toen kwam als een duveltje uit een doosje https://netflix.kpn.com er ineens bij waar je kunt inloggen met je KPN ID om je Netflix abonnement te koppelen aan jouw KPN abonnement en nu zou je het allemaal via Netflix moeten regelen.

Als ik me moet aanmelden via een site van KPN dan moet ik me ook via een site van KPN kunnen afmelden. Het moet niet zo zijn dat aanmelden via een site van KPN loopt en afmelden via de site van Netflix zelf, ook als er geen sprake van fraude is.

Het moet niet gekker worden hoor.

Eerst kon je alleen op een TV ontvanger een Netflix abonnement met jouw KPN abonnement koppelen…

Dat een service van internationaal opererende organisatie op de ‘gratis’ hardware van een nationale internet service provider loopt is in mijn ogen al een brug te ver. Die TV ontvanger kan dus onbedoeld en ongewild een soort trojaans paard zijn. Maar ja, het is allemaal zo fijn als we 1 factuur hebben en alles onder 1 dak enz.

...en toen kwam als een duveltje uit een doosje https://netflix.kpn.com er ineens bij waar je kunt inloggen met je KPN ID om je Netflix abonnement te koppelen aan jouw KPN abonnement en nu zou je het allemaal via Netflix moeten regelen.

Als het dan bij de mensen thuis niet lukt of te moeilijk is of dat op termijn (lineaire) TV dreigt te verdijnen dus ook die TV ontvangers, dan proberen we het maar aan de andere kan van de lijn moeten ze bij KPN gedacht hebben.

Als ik me moet aanmelden via een site van KPN dan moet ik me ook via een site van KPN kunnen afmelden. Het moet niet zo zijn dat aanmelden via een site van KPN loopt en afmelden via de site van Netflix zelf, ook als er geen sprake van fraude is.

Inderdaad. Maar de kogel is al door de kerk of het kwaad al geschied zo je wilt. Dat KPN (welk onderdeel?) waarschijnlijk een overeenkomst met Netflix heeft voor het plaatsen van content caching servers binnen KPN infratructuur is 1 ding, maar ook accounts van potentetieel miljoenen gebruikers daarbij betrekken, dan kun je mijn inziens problemen verwachten. Temeer omdat die accounts en handelingen daaromtrent deels buiten de infrastructuur plaatsvinden, bij de potentieel miljoenen thuisnetwerken waar KPN in theorie geen grip op heeft. 

Beste KPN,

Wij hebben op 6 juli 2020 een mail ontvangen van de KPN met als onderwerp “Bevestiging betaling kosten Netflix via uw KPN factuur". Dit hebben wij echter nooit aangevraagd. Op de factuur zien wij nu dat er € 7,99 afgeschreven gaat worden voor een dienst die wij niet hebben aangevraagd en ook niet gebruiken. 

Vandaag, donderdag 30 juli 2020, contact gehad met de KPN. Jullie gaven aan dat ik bij Netflix moest zijn. Echter Netflix gaf aan dat ik hiervoor bij de KPN moest zijn…….. Netflix kon niets voor ons doen…...

Wij vragen u vriendelijk om een snelle oplossing hiervoor. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Martin

Reputatie 7
Badge +21

@MLV9 bedankt voor jouw bericht in dit topic! Fijn dat je je gegevens al had aangevuld en de situatie omschrijft. Ik heb het direct doorgezet naar de achterliggende afdeling.


Vandaag, donderdag 30 juli 2020, contact gehad met de KPN. Jullie gaven aan dat ik bij Netflix moest zijn. Echter Netflix gaf aan dat ik hiervoor bij de KPN moest zijn…….. Netflix kon niets voor ons doen……

@Susan_ Ik vraag me af hè, hoeveel van jullie klanten blijven nu op deze manier met een kluitje in het riet gestuurd worden. Ik wed dat maar een heel klein deel daarvan hier het forum weet te vinden☹

@Susan_  Dank voor je reactie. Echter de melding doorgezet naar de achterliggende afdeling kan ik niets mee.  Kan jij aangeven wat KPN hier nu verder aan gaat doen? Wat zijn de te nemen stappen door KPN?
Alvast bedankt! Groeten, Martin.

Reputatie 7
Badge +21

@MLV9 binnen enkele werkdagen neemt die afdeling contact met je op om het stop te zetten en te corrigeren. De kosten zal je dus terugkrijgen! Daar moet je nog  wel even geduld voor hebben helaas.

@mrGanesha het zou bij heel de klantenservice bekend moeten zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet veel vaker voorkomt, deze voorlichting!

Op mijn KPN account staat een illegaal Netflixaccount. Mijn KPN account is dus gehackt blijkbaar. Nu factureert KPN mij hiervoor, maar dat gaan we natuurlijk niet betalen. Hoe gaan we dit oplossen. Netflix zegt dat dit account verwijderd is, dus dat is lekker tegenstrijdig.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Gemsub, welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar het verzameltopic hierover. Neem het startbericht even door voor de volledigheid. Vul daarna je forumprofiel in met alle benodigde gegevens, dan kan ik dit doorzetten.

@Lisa

Ik heb nog niets gehoord van KPN  

 

@Lisa

Ik heb nog niets gehoord van KPN  

 

@KPN,

Helaas heb ik ook nog niks van jullie mogen vernemen.

Zag wel dat binnen MijnKPN Netflix weer op de nieuwe factuur staat en nu een hoger bedrag € 13,99.

Dus en het bedrag is hoger en blijkbaar het probleem niet opgelost. Welke actie gaat er nu worden ondernomen want ik heb alle wachtwoorden aangepast.

 

Graag reactie hoe dit wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +30

@M.A.20, @RonnieA67 

De doorlooptijd is helaas iets opgelopen naar een verwachting van 5 werkdagen. Het is een vervelende situatie, en we gaan jullie helpen. Maar op dit moment kan ik alleen maar vragen om het telefoontje even af te wachten.

Wat betreft de prijs, dit komt omdat Netflix meerdere abonnementsniveaus heeft. Zodra Netflix wordt toegevoegd aan een abonnement gaat dat in eerste instantie op het basisniveau van €7,99. Nadat dit gedaan is kan er op het Netflix account worden ingelogd (dat is dus apart van het KPN ID) om daar het abonnementsplan omhoog te zetten naar de Premium versie van €13,99. Dit wordt dan automatisch op jouw factuur doorgevoerd omdat het daaraan gekoppeld staat. Dit wordt hersteld, en gecrediteerd, vanuit het contact dat nog komt.

Reputatie 7
Badge +30

@Gemsub, ik zie dat je gegevens zijn ingevuld, dank! Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die dit oppakt. Je wordt hiervoor teruggebeld, naar verwachting binnen 5 werkdagen. 

Reputatie 7

@Erik_, wordt er ook pro-actief actie ondernomen om mensen te benaderen die wellicht slachtoffer zijn geworden van deze fraude maar dat nog niet "gezien" hebben omdat ze, zoals zo vele, hun factuur niet controleren.

Bijvoorbeeld een mailtje naar iedereen die Netflix op zijn/haar abonnement heeft staan.