Beantwoord

Automatisch MB's delen in MijnKPN werkt niet, nummers verschijnen niet in scherm

  • 17 July 2023
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN en lezers,

Ik wil toch vertellen dat ik niet een fijne eerste ervaring heb na de overstap vandaag van Vodafone naar KPN.
We hebben als gezin vierĀ (dus sinds vandaag KPN) sims, 2 x onbeperkt internet en 2 x 0GB. Ze werden vandaag overgezet.
Het idee is dat je dan met 2 goedkopere sims op de onbeperkte sims kan meeliften, door MB's te delen.
Deze deelfunctie werkt op het moment niet in de MijnKPN app (volgens klantenservice door een storing).
Deze storing is online niet terug te vinden. Op de site MijnKPN kan je deze deelactie niet meer uitvoeren, daar wordt je naar de app verwezen.

Het gevolg is dat onze gebruikers van de 0GB sims op slag geen mobiel internet hebben. Helemaal niets.
Het valt dan ook niet mee om in MijnKPN te gaan kijken.
Ik zou adviseren dat mensen met een dergelijke constructie (daar wordt immers mee geworven en geadverteerd) in elk geval een starttegoed krijgen van een aantal GB's, zodat je tenminste in de gelegenheid bent om een bepaalde tijd te overbruggen, of via mobiel internet het delen kan instellen.

Zo'n storing kan natuurlijk gebeuren, maar ik vind het heel onprettig dat de klantenservice mij ervan probeert te overtuigen dat ik dan maar een extra bundel moet kopen. Terwijl ik toch echt vind dat KPN mij zou moeten voorzien van een tijdelijke bundel zolang we problemen hebben met het delen van MB's.

Terwijl ik dit topic ga posten, blijkt bij het zoeken op de titel dat je de nummers voor ā€˜voordeelā€™, waaronder het delen van MB's, apart moet activeren. Heb ik zojuist gedaan en nu verschijnen de nummers WEL voor delen. Kennelijk was de servicedesk hiervan niet op de hoogte, anders hadden ze het vast verteld. Ik vind het ook niet intuĆÆtief. De korting en voordelen werden al beloofd bij het afsluiten bij de verkoper van KPN.

Dankzij dit forum dus wel de oplossing gevonden. Nu al heel blij met de leden alhier. (overigens klanten, die behoorlijk wat service overnemen van de servicedesk van KPN trouwens).

Groeten,
Jan-Willem Aikens.

Ā 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 23 July 2023, 15:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Familie AikensĀ en welkom op het forum!

Fijn dat je de oplossing inmiddels al gevonden hebt. šŸ™‚ Het aanmelden moet inderdaad soms nog gebeuren, dus voor eventuele toekomstige meelezers:

Als je geen nummers tevoorschijn ziet komen bij het delen van MB's, dan is de kans groot dat je deze nummers moetĀ aanmelden voor Combivoordeel.
Daarna is MB's delen wel mogelijk en mocht het dan toch nog niet lukken, dan kun je een forumtopic aanmaken hiervoor.Ā 

Reputatie 1

Goed dat je het nog even toelicht @Sanne_MĀ . Ik vind het wel vreemd dat je kennelijk zelf nog allerlei acties moet ondernemen terwijl je een combi actie abonnement hebt afgesloten met precies dat doel. @Kpn, ik vind dat je daar in het proces wat mag verbeteren.Ā