Beantwoord

Gebeld door een bijna identiek nummer als mijn eigen nummer

  • 1 December 2021
  • 43 reacties
  • 14650 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Ik word de laatste tijd steeds vaker gebeld door een nummer wat zo goed als op mijn nummer lijkt. Vaak zijn de eerste 6 tot 8 cijfers precies hetzelfde, dus alleen de laatste 2 of 4 wijken dan af. Als de laatste 4 afwijken, komen zelfs cijfer 7 en 9 vaak overeen. 
 

Wie maakt dat nog meer mee?

icon

Beste antwoord door Nico_ 3 December 2021, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Bij mij precies hetzelfde, allemaal beginnend met 6 cijfers van mijn eigen telefoonnummer.

Graag zou ik dat veranderd zien.

Reputatie 7
Badge +18

Bij mij precies hetzelfde, allemaal beginnend met 6 cijfers van mijn eigen telefoonnummer.

Graag zou ik dat veranderd zien.

 

Wat wil je veranderd zien, je eigen telefoonnummer?

Als je een andere krijgt zou het daar ook weer kunnen gebeuren dus daar schiet je weinig mee op.

Zolang criminelen nog steeds de mogelijkheid hebben om nummers te spoofen (een ander nummer laten zien dan waarmee ze daadwerkelijk bellen) zal dit probleem blijven bestaan.

Het ligt dus aan de EU / onze overheid of ze alle telecom providers gaan dwingen om dat aan te passen zodat nummer spoofing niet meer mogelijk is.

Beste GeSp,

 

Nee, niet mijn eigen nummer, maar ik begrijp dat jullie aan het gedrag van criminelen nu niets kunnen doen. Dan wacht ik maar af, ik blokkeer nu elke nummer dat op het mijne lijkt.

Reputatie 7
Badge +18

Beste @DtM_gebeld 

 

Ik ben geen KPN medewerker maar ook slechts een forumgebruiker.

Maar KPN alleen kan het i.d.d. niet oplossen, het werkt alleen als alle providers dat moeten blokkeren.

Blokkeren is voor nu het enige wat je kan doen helaas.

Oké bedankt voor de toelichting!

Badge

Ik ben in de afgelopen paar dagen ook al 3x gebeld door nummers waarvan alleen de laatste 4 cijfers verschillen van mijn eigen nummer. Ik heb 1 nummer vrij snel teruggebeld en kreeg toen iemand aan de lijn die van niets wist en de hele dag nog niemand had gebeld.

 

Zal ook niet opnemen, maar ben nu wel benieuwd of mijn nummer ook niet misbruikt wordt door criminelen (en ik mogelijk op een blacklist terecht kan komen).

Hier begon het afgelopen maandag (nu donderdag).

Elke dag 1x gebeld door nummers waarvan de eerste vier cijfers gelijk zijn aan mijn telefoonnummer. 3 keer opgenomen, kreeg een engelstalige computerstem. Meteen opgehangen.

Ik had deze week hetzelfde. Binnen 24 uur 5x gebeld door verschillende nrs met dezelfde vier begincijfers als dat van mij. Erg irritant inderdaad, maar ik blokkeer ze maar gewoon. Ik neem sowieso geen onbekende nummers op tenzij ik een telefoontje verwacht. 

Hier dus hetzelfde! De eerste 4 cijfers na de 06 zijn identiek. Dacht bij de eerste keer ook dat het toeval was. Heb vandaag wel opgenomen. Kreeg een bandje over mijn bsn die ik moest wijzigen, wel in het Nederlands. De 2 keer dat ik daarna terugbelde kreeg ik voicemail. Ik denk dus echt een persoon, ben erg bang dat mijn nummer nu ook gebruikt word zonder dat ik het weet. Ik hoop dat kpn actie gaat ondernemen? 

Reputatie 7
Badge +19

Hier dus hetzelfde! De eerste 4 cijfers na de 06 zijn identiek. Dacht bij de eerste keer ook dat het toeval was. Heb vandaag wel opgenomen. Kreeg een bandje over mijn bsn die ik moest wijzigen, wel in het Nederlands. De 2 keer dat ik daarna terugbelde kreeg ik voicemail. Ik denk dus echt een persoon, ben erg bang dat mijn nummer nu ook gebruikt word zonder dat ik het weet. Ik hoop dat kpn actie gaat ondernemen? 

Hi Joelle, ik raad je aan om het betreffende telefoonnummer te blokkeren. Dat kan je doen bij die oproep in je mobiele telefoon. Mocht het onverhoopt aanhouden, dan raad ik je aan om telefonische overlast bij ons te melden, zoals Nico ook tipt in het gemarkeerde antwoord.

Hier dus hetzelfde! De eerste 4 cijfers na de 06 zijn identiek. Dacht bij de eerste keer ook dat het toeval was. Heb vandaag wel opgenomen. Kreeg een bandje over mijn bsn die ik moest wijzigen, wel in het Nederlands. De 2 keer dat ik daarna terugbelde kreeg ik voicemail. Ik denk dus echt een persoon, ben erg bang dat mijn nummer nu ook gebruikt word zonder dat ik het weet. Ik hoop dat kpn actie gaat ondernemen? 

Hi Joelle, ik raad je aan om het betreffende telefoonnummer te blokkeren. Dat kan je doen bij die oproep in je mobiele telefoon. Mocht het onverhoopt aanhouden, dan raad ik je aan om telefonische overlast bij ons te melden, zoals Nico ook tipt in het gemarkeerde antwoord.

Je kunt pas een melding maken als je 5 verschillende nummers hebt opgenomen. En jullie raden af om die telefoontjes op te nemen dus hoe ga ik dan een melding kunnen maken? 

Alexandra van Kpn , je kan ze niet blokken want elke keer zijn de laatste cijfers anders . 
ik word ook regelmatig gebeld en neem het nooit op ivm steeds mijn eigen eerste 6 cijfers . Toevallig nu 3 dagen achter elkaar en ga ik googlen kom ik heeeel toevallig hier terecht allemaal mensen die dus kpn abo hebben is dat niet meer als toevallig ??? 
mijn abo kan ik ivm 2 maanden voor einde contract verlengen zag ik op “mijn kpn” maar verlengings “aanbieding” is €5 duurder p/maand voor hetzelfde als ik nu heb , dat zie ik niet als een aanbieding ,,, moet ik soms in een winkel zijn om een “echte” (verlengings)aanbieding van jullie te krijgen of gewoon naar een andere provider voor mijn mobiel, tv en internet ? 
 

@Frans79 Heb je de optie om in je smartphone" Beller ID en antispambeveiliging" in te schakelen ? Als je dan de betreffende nummers blokkeert ( ja, dat kunnen er heel veel zijn 😫) kunnen ze bellen zoveel ze willen maar gaat ie bij jouw niet rinkelen.

Over je abonnement, dat kun je gewoon ook aanhouden zoals het nu is. Er veranderd dan niets aan de kosten. Het enige verschil is dat je na afloop van je jaar contract, maandelijks kunt opzeggen.

 

Reputatie 1

Hier zelfde verhaal. Dagelijks word ik meerdere keren gebeld door een nummer waarvan alleen de laatste 4 cijfers anders zijn. De eerste keer had ik dit niet gezien en heb opgenomen. Een engelstalige stem aan de andere kant. En da de woorden “Federal investigation” (lijkt wel een film) heb ik opgehangen. Nu neem ik ze gewoon niet meer op maar het is wél mateloos irritant. 
Weet iemand een gratis Apple app om een gedeelte van een nummer te blokkeren?

Dat ik in mijn telefoon het hele nummer kan blokkeren weet ik, maar de laatste 4 cijfers zijn steeds anders en om dit nou 9.999 te moeten doen 🤔

Reputatie 7
Badge +18

@TeckSneck 

 

Je zou b.v. deze app kunnen proberen, daar zit een mogelijkheid in om een hele range te blokkeren, zo te lezen behoort dat tot de gratis mogelijkheden in die app.

https://apps.apple.com/nl/app/call-protect-robo-blocker/id1357820531

Reputatie 1

Super dank je wel. Je kunt zelfs een gedeelte (eerste 6 nummers in mijn geval) blokkeren.

benieuwd of het werkt😇

Sinds januari 2022 en deze maand ben ik ook 5x gebeld door een nagenoeg identiek nummer de laatste keer zelfs bijna helemaal gelijk alleen het laatste getal was afwijkend.Heb alle nummers en data bijgehouden

Ik wordt sinds vandaag ook gebeld door exact mijn nummer. Alleen het laatste cijfer is anders. Opgenomen uit gewoonte. geen antwoord en direct weggedrukt.