Beantwoord

Het lukt me niet meer om op mijn homepage wijzigingen aan te brengen

  • 23 February 2023
  • 42 reacties
  • 416 keer bekeken

Badge

het lukt mij ook niet om bij mijn bestaande homepage te komen om wijzigingen aan te brengen. Hij is wel bereikbaar via een browser, maar niet via ftp.

fredvdln

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 March 2023, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wat gebruik je als instellingen?

Reputatie 7
Badge +21

Gebruik je voor FTP programma deze gegevens ?

Serveradres: home.kpn.nl
Poort: 21
Gebruikersnaam: het volledige KPN e-mailadres
Wachtwoord: het wachtwoord van het KPN e-mailadres waarmee je inlogt

Dezelfde inloggegevens die je gebruikt voor inloggen op webmail.

Badge

inderdaad gebruik ik deze gegevens. ik gebruik het ftp programma van Totalcommander en krijg een foutcode 530 bij inloggen op home.kpn.nl. 

ik weet niet hoe ik poort 21 kan invoeren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

total c

Reputatie 7
Badge +21

Gebruik je wel het volledige e-mailadres en het juiste wachtwoord? Kan je met die gegevens wel inloggen bij KPN webmail? De fout 530 duidt erop dat de ftp server de inloggegevens niet kan verifiëren (volgens een Google zoekactie).

https://www.google.nl/search?q=total+commander+ftp+530+login+incorrect

Badge

Ik gebruik zeker al deze gegevens correct en heb dit gecontroleerd. Het enige waar ik een probleem mee heb is hoe ik poort 21 moet invoeren.

Groet Fredvdln

Reputatie 7
Badge +9

Total Commander gebruikt standaard port 21.

Gezien de FTP-server al reageert is de port geen probleem meer. 

Badge

Dat was een verhelderende opmerking over poort21, maar het lukt mij niet om via FTP in te loggen, terwijl ik wel via een browser mijn hostpagina kan bekijken.

Groet, Fredvdln

 

Reputatie 7
Badge +9

Welke melding krijg je precies?

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u met dezelfde inloggegevens wel inloggen op KPN webmail? Hier dus?

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Reputatie 7
Badge +24

En gebruik passive mode.

 

Badge

ik kan inderdaad prima inloggen bij kpnwebmail.nl inloggen met dezelfde gegevens. Ook gebruik ik passieve modus.

 

Groet,

Fredvdln

Reputatie 7
Badge +9

Passieve modus raad ik ook altijd aan, maar voor zover ik weet kan dit geen stopper zijn voor het inloggen. Als je dit niet aanvinkt kán je problemen hebben met uploaden.

Badge

Helaas lukt het mij niet  om met ftp in te loggen bij mijn hostpagina. Krijg steeds weer foutcode 530

Via browser is mijn hostpagina prima te bekijken

Groet,

Fredvdln

Reputatie 7
Badge +9

@fredvdln Staat er geen foutmelding bij? Ik kan me niet indenken dat je alleen maar 530 ziet.

Badge

foutmelding is: 530 User cannot log in.

Reputatie 7
Badge +9

Dan ligt het aan je inloggegevens.  

Badge

Maar met exact dezelfde inloggegevens voor kpnmail en mijnkpn, die wel toegang verlenen!

groet,

Fredvdln

Reputatie 7
Badge +9

Dan is het afwachten tot een moderator zich erover buigt. Of ben je ex-xs4all klant? Want dan staan de homepages op een andere server die enkel via SFTP te bereiken is.

Badge

hopelijk gaat dat gebeuren.
Deze homepage is wel al heel oud.
Ik ben vanaf het begin bij  hetnet.nl van kpn

groet,
Fredvdln

 

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij moet je geen mailadres gebruiken als gebruikersnaam. Maar dus bijv.: jjanssen

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je geen mailadres gebruiken als gebruikersnaam. Maar dus bijv.: jjanssen

Juist wel. Er kunnen namelijk meerdere "jjanssen" zijn.

Bijvoorbeeld de ene klant heeft jjanssen@planet.nl. En een andere klant kan jjanssen@kpnmail.nl hebben. En weer een andere klant kan jjanssen@wxs.nl.

Daarom altijd het hele emailadres. 

Maar ... is dit email wel het hoofd-emailadres van de mailbox? Inloggen met een alias gaat namelijk niet. Net even geprobeerd. Dat lukt niet. 

Terwijl je op webmail wel in kunt loggen met een alias.

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij moet je geen mailadres gebruiken als gebruikersnaam. Maar dus bijv.: jjanssen

Juist wel. Er kunnen namelijk meerdere "jjanssen" zijn.

Bijvoorbeeld de ene klant heeft jjanssen@planet.nl. En een andere klant kan jjanssen@kpnmail.nl hebben. En weer een andere klant kan jjanssen@wxs.nl.

Daarom altijd het hele emailadres. 

Maar ... is dit email wel het hoofd-emailadres van de mailbox? Inloggen met een alias gaat namelijk niet. Net even geprobeerd. Dat lukt niet. 

Terwijl je op webmail wel in kunt loggen met een alias.

Ah, logisch 😜
Die overnames/migraties van vroeger verklaart dus waarom het mailadres nodig is. Normaliter is een gebruikersnaam identiek, maar tegenwoordig gebruiken ze in systemen vaak ook een mailadres.

Badge

Ik gebruik mijn hoofd-emailadres

Gr.
Fredvdln

Reputatie 7
Badge +9

Dan kunnen wij er niks aan doen, vrees ik, en dan is het afwachten totdat KPN zal reageren,

Badge

 

jammer, maar bedankt voor jullie inspanningen!

Groet,
Fredvdln