Beantwoord

KPN-Veilig browserbeveiliging werkt niet meer

  • 16 October 2020
  • 6 reacties
  • 1350 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb m.b.t. kpn-veilig een terugkerend melding op mijn laptop als ik Microsoft Edge start:

Browserextensie wordt niet gebruikt. Browserbeveiliging microsoft edge is niet geïnstalleerd of de extensie is uitgeschakeld.

Bij Google Chrome heb ik dit probleem niet, maar ik gebruik liever Microsoft Edge. Ik heb de indruk dat het probleem is ontstaan na een update van Microsoft.

Op het forum.kpn.com heb ik gelezen dat je kpn-veilig moet deactiveren en daarna opnieuw installeren. Ik heb dat gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik vraag mij af of Microsoft Edge nu beschermd is als ik deze open, want bij o.a. bankieren komt er geen beveiligde melding meer in beeld? En kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

groet, Ingrid

icon

Beste antwoord door Lisa 22 October 2020, 20:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ingrid v P, Welkom hier op ons KPN Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt:blush:.  Allereerst, excuses voor mijn late reactie. Het is hier momentel giga druk:boom:. Hmm.. het probleem dat je beschrijft met je KPN veilig licentie komt mij niet bekend voor. Je zou, ongeacht de browser, een melding moeten krijgen dat je browser beveiligt is. Ik hoop dat @Roelandkpn ons meer kan vertellen over het verdwijnen van de melding en of de update van Microsoft Edge er iets mee te maken heeft. :fingers_crossed:

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien, Ingrid! Ik ga er dan ook vanuit dat je het inmiddels via een andere weg hebt geregeld. Anders weet je me te vinden:blush:

Ik heb hetzelfde probleem als Ingrid met KPN veilig en de Edge browser maar ik zie geen antwoord

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Veilig! Welkom hier. Ik heb de directe collega gemaild. Hopelijk ontvang ik hier snel een antwoord op. :hugging:
Je hoort van me!

Reputatie 3
Badge +1

Wellicht helpt de volgende instructie:

https://community.f-secure.com/safe-nl/kb/articles/5222-hoe-schakel-ik-de-extensie-voor-browserbeveiliging-in-edge-in

Hetzelfde probleem heb ik met Firefox.

Het stoort me bijzonder dat er helpdesk is waar je dit soort vragen kunt stellen. Dat is de makke van KPN versus XS4ALL.  Daar stelde je de vraag via mail of telefonisch en kreeg je antwoord. Hier krijg je Lisa die het ook niet weet en ene Roeland van stal haalt. Zo stel ik me service niet voor.

Werkt de instructie voor Edge ook voor Firefox Roeland?