Beantwoord

KPN winkel Winschoten gesloten, slechte actie

  • 16 December 2023
  • 20 reacties
  • 1173 keer bekeken

Reputatie 1

Helaas is de kpn winkel in Winschoten definitief gesloten. Bewoners van de gehele provincies Groningen kunnen alleen nog terecht in de stad Groningen, Assen of Emmen. Dit vind ik zeer slechte actie van de kpn. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 December 2023, 21:49

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Eens @H.vD ,

Groningen, Assen en Emmen liggen op ongeveer 30 km, 35km en 40 km van Winschoten vandaan. 

Helaas is dit een trend die we bij heel veel winkels en voorzieningen zien gebeuren. In dit geval probeert KPN de klanten steeds meer zelfredzaam te laten worden, bij voorkeur alles via de website regelen. De bedrijven vergeten daarbij dat niet iedereen alles via internet wil en/of kan regelen. 

Goed verwoord, zo is het idd.
Ik heb daar persoonlijk totaal geen probleem mee, ik kom zelf alleen nog af en toe in een kringloopwinkel, verder nergens qua stenen winkel.

Maar, in mijn onbezoldigde “functie” als 1e lijns probleemoplosser bij technische ongemakken kom ik bij mensen die speciaal bij kpn diensten afnemen omdat er een kpn winkel in de buurt is.

@H.vD Is er een speciale reden om naar de kpn te willen gaan, welk product of dienst ?
Slecht uit interesse, ik ben lezer en schrijver op dit forum, verder niets.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @H.vD 

Volgens de actuele informatie op de website van KPN, zou de KPN Winkel in Winschoten nog gewoon open moeten zijn, er wordt niets bij vermeld dat hij definitief gaat sluiten.

Kijk zelf maar: KPN Winkel Winschoten

Waar haal je de informatie vandaan, dat hij definitief gaat sluiten?
Staat het vermeld op een poster, bij de ingang van de winkel? gaan ze niet toevallig verbouwen of naar een ander adres in Winschoten?

Reputatie 5
Badge +1

Waar is de winkel in Groningen gebleven op dit moment? Hij zit niet meer in de Herenstraat..

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ronald31 

Liep je dan naar de KPN Winkel aan het begin van de Herestraat? Want daar zit inderdaad geen KPN Winkel meer. De winkel is een jaar geleden verplaatst naar de Herestraat 40A: ongeveer in het midden van de Herestraat.

zie →  bron

Reputatie 1

De info op de kpn site klopt niet. De winkel in Winschoten is al dicht en een poster op de deur verwijst naar de winkel in de eerder genoemde plaatsen 

Dat is niet goed, hoeveel mensen zijn daar voor  . . .  naar toe gegaan ?

Snel de website aanpassen stel ik voor.

Reputatie 7
Badge +21

Snel de website aanpassen stel ik voor.

Ik heb zojuist een melding bij de moderators neergelegd.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @H.vD, bedankt voor jouw melding! Ik sprak hier van de week toevallig een collega over, die mij ditzelfde vertelde. Er zit wel een Phone House, waar je terecht kunt met vragen over je mobiele telefoon. Maar voor KPN dingen, zou je dan toch moeten bellen (of je vraag hier op het forum stellen, zoals je ziet zijn er veel kundige leden actief). Ik zal doorgeven dat de website aangepast moet worden!

Reputatie 7
Badge +8

Oef, nog meer leegstand in de Herenstraat.

Ja, ik stond vrijdag inderdaad onverwacht voor een permanent gesloten deur in Winschoten. De maandag ervoor was ik er nog geweest, toen waren ze nog open en er is niets over gezegd dat ze dicht zouden gaan. Ik heb ook geen aankondiging daarover gezien toen. 

Nu vandaag maar naar Emmen om mijn apparatuur die ik van een monteur had gekocht, retour te brengen, want ik kan dit volgens de website niet retour sturen. Je moet dit echt retour brengen in een winkel! 

Reputatie 7
Badge +28

De winkel in Emmen zit in het overdekte winkelcentrum De Weiert. 

Reputatie 7
Badge +30

Ja, ik stond vrijdag inderdaad onverwacht voor een permanent gesloten deur in Winschoten. De maandag ervoor was ik er nog geweest, toen waren ze nog open en er is niets over gezegd dat ze dicht zouden gaan. Ik heb ook geen aankondiging daarover gezien toen. 

Nu vandaag maar naar Emmen om mijn apparatuur die ik van een monteur had gekocht, retour te brengen, want ik kan dit volgens de website niet retour sturen. Je moet dit echt retour brengen in een winkel! 

@Orenda29 dit klopt inderdaad, dat moet via de winkel. Ik zal intern doorgeven dat er met de sluiting van de winkel in Winschoten het voor veel mensen weer een stuk moeilijker is om naar een KPN winkel te gaan!

Reputatie 7
Badge +21

De melding is verwerkt.

Op Vind een winkel bij jou in de buurt (kpn.com) is de KPN winkel in Winschoten nu verwijderd.

Reputatie 7
Badge +28

Ja, ik stond vrijdag inderdaad onverwacht voor een permanent gesloten deur in Winschoten. De maandag ervoor was ik er nog geweest, toen waren ze nog open en er is niets over gezegd dat ze dicht zouden gaan. Ik heb ook geen aankondiging daarover gezien toen. 

Nu vandaag maar naar Emmen om mijn apparatuur die ik van een monteur had gekocht, retour te brengen, want ik kan dit volgens de website niet retour sturen. Je moet dit echt retour brengen in een winkel! 

@Orenda29 dit klopt inderdaad, dat moet via de winkel. Ik zal intern doorgeven dat er met de sluiting van de winkel in Winschoten het voor veel mensen weer een stuk moeilijker is om naar een KPN winkel te gaan!

Maar @Marcia_ ,

Kun je er nog achter komen of er een alternatief komt in Oost-Groningen. Bijvoorbeeld in Delfzijl, Veendam of Stadskanaal? 

Want die plaatsen liggen ook in Oost-Groningen en zijn daarom voor de mensen uit die regio beter bereikbaar dan Groningen, Assen of Emmen. 

Of is dit een beleid van KPN om te bezuinigen op winkels en personeelskosten? Dus in de geest van mijn eerdere reactie…..

 

Eens @H.vD ,

Groningen, Assen en Emmen liggen op ongeveer 30 km, 35km en 40 km van Winschoten vandaan. 

Helaas is dit een trend die we bij heel veel winkels en voorzieningen zien gebeuren. In dit geval probeert KPN de klanten steeds meer zelfredzaam te laten worden, bij voorkeur alles via de website regelen. De bedrijven vergeten daarbij dat niet iedereen alles via internet wil en/of kan regelen. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Helaas zien we dit fenomeen vaker, niet alleen in de dorp(jes). Op de Lijnbaan en de Koopgoot staat ook genoeg leeg. Het is de tijdgeest, zullen we maar zeggen. Nou loop ik al een tijdje mee op deze aardbol, in mijn werkzame leven, werden er ook al kantoren van ons bedrijf gesloten. Helemaal mee eens dat er mensen zijn die e.e.a. niet meer snappen waar ze met hun problemen naar toe moeten… met een forum als dit, moet het een fluitje van een cent zijn toch? 🤣

Reputatie 7
Badge +21

Noordzee schreef:
Helaas is dit een trend die we bij heel veel winkels en voorzieningen zien gebeuren. In dit geval probeert KPN de klanten steeds meer zelfredzaam te laten worden, bij voorkeur alles via de website regelen. De bedrijven vergeten daarbij dat niet iedereen alles via internet wil en/of kan regelen. 


Je kan dit ook omkeren. Mensen zijn in de corona periode er gewend aan geraakt om zaken online te regelen, omdat veel winkels toen dicht waren. Nu is de gedachte eerder: waarom moet ik daarvoor naar de winkel, ik kijk wel even online. Met daardoor teruglopende drukte in de winkels met (soms) sluiting tot gevolg.

Reputatie 7
Badge +30

Noordzee schreef:
Helaas is dit een trend die we bij heel veel winkels en voorzieningen zien gebeuren. In dit geval probeert KPN de klanten steeds meer zelfredzaam te laten worden, bij voorkeur alles via de website regelen. De bedrijven vergeten daarbij dat niet iedereen alles via internet wil en/of kan regelen. 


Je kan dit ook omkeren. Mensen zijn in de corona periode er gewend aan geraakt om zaken online te regelen, omdat veel winkels toen dicht waren. Nu is de gedachte eerder: waarom moet ik daarvoor naar de winkel, ik kijk wel even online. Met daardoor teruglopende drukte in de winkels met (soms) sluiting tot gevolg.

Ik denk dat dit het is inderdaad! Mooi gezegd. Niettemin heb ik jullie feedback doorgeven :-).

Helaas helaas, vandaag bedacht ik morgen even naar kpn winkel in Winschoten om te overleggen over storende televisie, maar zag dat winkel verdwenen is. Het was juist zo handig om zo nu en dan daar binnen te lopen voor advies en raad. Juist veel beter dan concurrent Ziggo. Maar het wordt nu ook bij Kon maar ingewikkeld gemaakt. Om nu apart helemaal naar Groningen te moeten. Weet nog niet wat ik ga doen . Heel jammer.

Reputatie 7
Badge +30

Zeker jammer, @Janekamp! Hier op de community kunnen we je ook advies en raad geven. Alleen daadwerkelijk verlengen/je abonnement omzetten doen we hier niet. Daarvoor kan je het beste terecht bij de collega's op 0800-0402. Mocht je willen dat wij met je meedenken, maak dan gerust een eigen topic aan!

Reageer