Vraag

Link van KPN met Game Pass verwijderen

  • 18 February 2023
  • 31 reacties
  • 367 keer bekeken

Ik heb een poosje terug gebruik gemaakt van de xbox game pass promotie van kpn. Nu staat mijn xbox account echter vast op “telco” zonder actief abbo en kan ik dus niet meer verlengen etc. Microsoft support zegt dat alleen kpn dit kan verwijderen en bij kpn kom ik ook absoluut niet verder.

(Als ik had geweten dat kpn het account volledig en permanent over zou nemen had ik nooit de maand proef genomen.)

 

Je zou denken dat er toch ergens een knop moet zitten om dit op te lossen, maar ik kan hem niet vinden...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Het is nu 4 dagen verlopen en mijn account is nog steeds gegijzeld.

Weer gebeld met kpn. Die hebben geen idee “We hebben het stopgezet. Meer kunnen we niet.”. Hierna terug laten bellen door microsoft via web form (Tip: Log in via UK, want in .nl kreeg ik altijd een error na invullen tel#). Die houden vol dat kpn het moet oplossen en ook niets kunnen, dus het eindeloze kastje<->muur gaat vrolijk door.

 

Het feit dat ook hier totaal geen reactie van kpn komt zegt ook wel weer iets.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @RenderB en welkom hier op ons forum!

We beantwoorden topics op volgorde van binnenkomst en je krijgt altijd een antwoord. Om heel eerlijk te zijn, kan ik dit niet direct plaatsen. Voor zover ik het weet, kunnen wij een Xbox account niet permanent overnemen en mede daarom sta ik in eerste instantie ook even voor een raadsel. Wij kunnen dit inderdaad enkel en alleen voor je aan - en afmelden. Zonder te kunnen beloven dat ik dit voor je op kan lossen, wil ik er natuurlijk wel alles aan doen wat binnen mijn macht ligt om jouw probleem te verhelpen. Mag ik je daarom vragen om je forumprofiel in te vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan kijk ik vanuit daar graag verder voor je, hoor in ieder geval graag weer van je.

Voor de goede orde: Ik bedoelde dat jullie het daar ook niet weten en dat er blijkbaar geen (makkelijke) manier is om het account vrij te geven aan de kant van kpn. Ik heb ruim een uur met een heel vriendelijke medewerker aan de telefoon gehangen die ook geen flauw idee had. Tenzij jij andere tools ter beschikking hebt dan de telefonische support kun jij me ook niet verder helpen helaas.

 

Ik gaf puur letterlijk door wat microsoft tegen mj herhaaldeijk heeft gezegd over het account. (Wat ik ook niet helemaal geloof, want het zijn microsoft accounts op microsoft seervers van een microsoft platform. Zelfs als ze tijdelijk controle over zouden dragen moet er ergens een noodknop in het systeem zitten om deze link op te heffen.)

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @RenderB en bedankt voor de duidelijke toelichting.

Voor de zekerheid heb ik het even gecontroleerd en de Xbox game pass is gewoon afgemeld aan onze kant. Ik heb hiervoor geen speciale tools tot mijn beschikking en kan dit probleem ook niet direct oplossen. Zo'n Xbox game pass kunnen we in - of uitschakelen, maar meer opties hebben we simpelweg ook niet. Ik betwijfel of dit überhaupt binnen de macht van KPN ligt. Zoals je zelf ook al aangeeft; het zijn Microsoft accounts op een server van Microsoft. Wel ga ik iemand binnen de organisatie aan de mouw trekken met het verzoek om hier ook eens een licht op te schijnen. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik je dat uiteraard meteen weten. Maar om eerlijk te zijn, verwacht ik toch echt dat dit bij Microsoft zelf ligt.

Ik heb nog maar eens een poging gedaan en hier kom ik echt geen enkele milimeter verder mee. Een week later zijn we terug bij af zonder echt antwoord van Microsoft/Xbox. We gaan maar eindeloos in rondjes en ze blijven volhouden dat KPN dit moet oplossing want alleen KPN kan dat doen:

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @RenderB en bedankt voor deze terugkoppeling, kan me voorstellen dat dit heel erg frustrerend is. Ik verwacht niet dat ik je van een ander antwoord ga kunnen voorzien maar gooi dit voor de zekerheid toch even de organisatie in. Misschien is er iemand die dit probleem wel herkent en weet hoe we dit op moeten lossen (al verwacht ik zelf dat dit nog steeds bij Microsoft ligt). Zodra ik meer weet, laat ik je da uiteraard meteen weten!

Ik heb nog een mogelijk puzzelstukje dankzij de standaard test methode van uit en weer aanzetten: Als je game pass aanzet en de kpn code invoert op de activatie pagina staat er netjes 1 maand game pass is toegevoegd. Als je daarna echter kijkt in game pass gaat de eind datum met exact twee maanden omhoog. Zet je hem weer uit, dan gaat die verval datum terug naar over 1 maand.

 

Zou daar iets mis kunnen gaan?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @RenderB en bedankt voor deze toevoeging nog. Heb dit doorgezet naar iemand die hier wat dieper in kan duiken en zodra ik daar een reactie op heb, laak ik dat via deze weg meteen ook weten!

@RenderB Goedemorgen,

Is hier nog een oplossing voor gekomen? Ik heb en had hetzelfde probleem en ik lees op internet dat klanten van British Telecom exact hetzelfde probleem hebben. Zie link.

https://www.nme.com/news/gaming-news/bt-customers-lose-control-of-xbox-accounts-after-game-pass-trial-period-3276187

Een “actief” abonnement via de telco provider welke ook na opzegging “actief” blijft, het is in dit geval onmogelijk voor de klant, net als voor Microsoft zelf overigens werd me verteld, om iets aan dat abonnement te wijzigen zonder tussenkomst van KPN. De dame van Microsoft zei dat het natuurlijk gewoon moet kunnen om na een Gamepass abonnement via KPN te hebben gehad, deze op een andere manier bijvoorbeeld rechtstreeks, via Microsoft te laten verlopen. 
 

Alvast bedankt voor reactie.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @PJ456 en welkom hier op ons forum!
Aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen van de topicstarter, ga ik er vanuit dat het is opgelost. Als jij je forumprofiel voor me in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan, dan kan ik even met je mee gaan kijken,

Beste JanZ,

 

Inmiddels heb ik een profiel aangemaakt, ik hoop dat uit het uitblijven van reactie op te maken valt dat het is opgelost, ik kan me ook voorstellen dat iemand op een bepaald moment gewoon opgeeft, zeker gezien de moeite die diegene al heeft gedaan. Zoals ik aangaf in m’n eerdere bericht, kennelijk speelt het probleem niet alleen in Nederland, ik heb exact hetzelfde probleem, hoewel m’n account onbruikbaar werd zodra de GamePass verliep bleef de account status op active staan en zou het abonnement nog steeds verlopen via de telecom provider. Ik kon zelf het abonnement niet wijzigen en Microsoft zegt dat alleen KPN het abonnement kan stoppen. Dwz MS zegt dat KPN als derde partij de GamePass op een andere manier verstrekt dan dat zij dat rechtstreeks doen, dat KPN voor het account “gewoon geen nieuwe code moet genereren.” Ik heb hierover telefonisch contact gehad met KPN en zou hierover worden teruggebeld maar dat is nog niet gebeurd. Ik hoopte dat er intussen een oplossing bekend zou zijn omdat de eerdere melding, op dit forum waar ik aan refereerde, reeds 4 maanden oud is. Graag zou ik het contact voortzetten per mail of telefoon. 
 

MVG Pieter

Reputatie 7
Badge +12

Beste JanZ,

 

Inmiddels heb ik een profiel aangemaakt, ik hoop dat uit het uitblijven van reactie op te maken valt dat het is opgelost, ik kan me ook voorstellen dat iemand op een bepaald moment gewoon opgeeft, zeker gezien de moeite die diegene al heeft gedaan. Zoals ik aangaf in m’n eerdere bericht, kennelijk speelt het probleem niet alleen in Nederland, ik heb exact hetzelfde probleem, hoewel m’n account onbruikbaar werd zodra de GamePass verliep bleef de account status op active staan en zou het abonnement nog steeds verlopen via de telecom provider. Ik kon zelf het abonnement niet wijzigen en Microsoft zegt dat alleen KPN het abonnement kan stoppen. Dwz MS zegt dat KPN als derde partij de GamePass op een andere manier verstrekt dan dat zij dat rechtstreeks doen, dat KPN voor het account “gewoon geen nieuwe code moet genereren.” Ik heb hierover telefonisch contact gehad met KPN en zou hierover worden teruggebeld maar dat is nog niet gebeurd. Ik hoopte dat er intussen een oplossing bekend zou zijn omdat de eerdere melding, op dit forum waar ik aan refereerde, reeds 4 maanden oud is. Graag zou ik het contact voortzetten per mail of telefoon. 
 

MVG Pieter

Bedankt voor het invullen van je profiel @PJ456.

Ik zet dit door naar iemand in de organisatie die hier wat dieper in kan duiken en zodra ik meer weet, laat ik je dat meteen weten. Dat gaat echter wel via deze weg (Forum). Als je telefonisch contact wenst dan moet ik je echt vragen om ons te bellen op het gratis nummer 0800 0402. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @PJ456, voordat ik dit door ging zetten ben ik ook zelf nog even gaan kijken en het lijkt erop dat ik de Gamepass voor je af kan melden. Zal ik dit dan maar meteen voor je stopzetten?

Na ruim twee maanden zonder verdere update na mijn laatste post hier stond mijn account nog steeds op telco. In gevalletje “screw it” heb ik gewoon nog een keer de code geprobeerd, na 4x een foutmelding werkte het.

Ik zou zelf nooit meer via kpn een dienst afnemen met een account waar ook aankopen in zitten. Neem het kpn niet alleen kwalijk, maar het eindeloze kastje↔ muuur is geen enkele korting waard.

@RenderB Fijn dat het is opgelost, jammer dat het niet duidelijk is waardoor, raar dat KPN er niet verder in lijkt te zijn gedoken. Het lijkt me vrij eenvoudig voor KPN om zoiets gewoon even met MS te bespreken. 

 

Beste JanZ_,

 

Nee bedankt, m’n Gamepass is namelijk nog tot 19 augustus geldig nu, meteen zou dus zonde zijn. 

Maar hoe bedoel je dat? Dat je nog even bent gaan kijken voordat je het ging doorzetten? Betekent dat dat je het nu niet meer hebt “doorgezet” omdat je denkt het zelf te kunnen oplossen? 

M’n Gamepass was eigenlijk verlopen op 19 juli maar omdat ik m’n abonnement toen niet meer zelf niet kon beheren, ik kon ‘m niet meer gebruiken of buiten KPN om verlengen, is deze met een maand verlengd. Zodoende zal m’n Gamepass nu per 19 augustus verlopen, daarna hoop ik dat ik zelf weer over m’n Microsoft account kan beschikken en m’n Gamepass kan verlengen op een manier die ik verkies. Zoals ik ook al aangaf aan de telefoon, het geeft jullie tijd om te bepalen wat er misgaat, ik ben heel benieuwd.

Apart wel dat het forum door KPN kennelijk een beetje wordt vergeten, geen nieuws is goed nieuws blijkbaar. Wat is er sinds de vorige melding gebeurd aan de kant van KPN? Ik heb degene die ik aan de telefoon had ook gewezen op het bestaan van de melding omdat ik hoopte dat dat al opgelost zou zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @PJ456 ,

Ik ging er een beetje vanuit dat ik GamePass niet voor je af kon melden, omdat je dit zelf ook niet lukte. Normaal gesproken zet ik zoiets door naar iemand die hier dieper in kan duiken en dat heb ik destijds ook voor de topicstarter gedaan. Voor de zekerheid had ik toch nog even gekeken in jouw dossier en het lijkt er inderdaad op dat ik GamePass in dit geval gewoon voor je af kan melden. Zag ook dat deze nog tot 19 augustus geldig is dus inderdaad handiger om hier nog even mee te wachten. 

 

Waar ik denk dat het mogelijk mis gaat is dat bij kpn het aan en uitzetten niet tot gevolg heeft dat er ook altijd een seintje naar MS gaat dat niet alleen de game pass niet langer actief is, maar dat ook de betaling via kpn stopt. Zolang dat laatste niet gebeurt laat MS je niet op een andere manier betalen. (codes, gratis abbo bij device, direct via site etc.)

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Waar ik denk dat het mogelijk mis gaat is dat bij kpn het aan en uitzetten niet tot gevolg heeft dat er ook altijd een seintje naar MS gaat dat niet alleen de game pass niet langer actief is, maar dat ook de betaling via kpn stopt. Zolang dat laatste niet gebeurt laat MS je niet op een andere manier betalen. (codes, gratis abbo bij device, direct via site etc.)

 

 

Dat zou zomaar kunnen @RenderB.

Ik zal voor de zekerheid nog eens navraag doen bij de persoon binnen de organisatie die hier wat dieper in kan duiken. 

Ik heb het zelfde probleem

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb het zelfde probleem

Goedemorgen @Linnespinn en bedankt voor je bericht!
Ik zie dat je je forumprofiel al hebt ingevuld dus ik ben meteen even voor je gaan kijken. Alleen vind ik geen actief abonnement op het adres die in je profiel staat vermeld. Weet je zeker dat deze nog wel klopt?

@JanZ_ 

 

Goedemorgen,

Ja sinds kort zit ik niet meer bij kpn. Dit is ook het probleem. Ik zit niet meer bij kpn maar volgens gamepass loopt het abbonement nog bij telecom bedrijf.

Reputatie 7
Badge +12

@JanZ_

 

Goedemorgen,

Ja sinds kort zit ik niet meer bij kpn. Dit is ook het probleem. Ik zit niet meer bij kpn maar volgens gamepass loopt het abbonement nog bij telecom bedrijf.

Dat maakt het inderdaad wat lastig @Linnespinn, ook voor mij omdat er geen actief abonnement meer is. Je hebt hier ook al contact over gehad met Microsoft?

Beste @JanZ_ , @RenderB, @Linnespinn,

 

Intussen heb ik weer telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN. Ik heb niet de indruk dat er sinds de melding van RenderB heel veel is gebeurd op dit forum, niet vervelend bedoeld @JanZ_. Voor mij is het probleem ook nog niet opgelost maar ik heb de indruk dat degene die ik daarnet sprak m’n verhaal echt begreep, hij heeft het nu ook doorgezet naar de 2e lijn, ik heb daarom de hoop dat het nu daadwerkelijk opgelost wordt. 
 

Ik heb ook de link naar dit forum doorgestuurd, voorzover KPN dit niet zelf zal doen zal ik zodra ik van KPN hoor laten weten of het hiermee opgelost is.

Gr. Pieter

Reputatie 7
Badge +12

Beste @JanZ_ , @RenderB@Linnespinn,

 

Intussen heb ik weer telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN. Ik heb niet de indruk dat er sinds de melding van RenderB heel veel is gebeurd op dit forum, niet vervelend bedoeld @JanZ_. Voor mij is het probleem ook nog niet opgelost maar ik heb de indruk dat degene die ik daarnet sprak m’n verhaal echt begreep, hij heeft het nu ook doorgezet naar de 2e lijn, ik heb daarom de hoop dat het nu daadwerkelijk opgelost wordt. 
 

Ik heb ook de link naar dit forum doorgestuurd, voorzover KPN dit niet zelf zal doen zal ik zodra ik van KPN hoor laten weten of het hiermee opgelost is.

Gr. Pieter

Hoi @PJ456, bedankt voor je tijd aan de telefoon. Ik ben benieuwd of het (uiterlijk) morgen weer lukt om de GamePass te activeren op de manier zoals jij het wenst en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

@JanZ_ 

Ik heb hetzelfde probleem.

Gamepass bij KPN stop gezet, maar bij xbox blijft telco actief staan.