Beantwoord

Seizoenskaarten gewonnen, hoe nu verder?

  • 4 September 2023
  • 37 reacties
  • 516 keer bekeken

Goedemiddag

 

vanmiddag mail ontvangen van kpn servicedesk dat ik 2 kaarten gwonnen zou hebben.

met een telefoonnummer en een code, als ik dit zou bellen zou het in orde komen.

je word van kastje naar de muur gestuurd.

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 25 September 2023, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @PB73 ,

Ik ken die winactie niet. Is de afzender wel een e-mailadres dat eindigt op kpn.com? 
 

Zo niet, dan is het nep. Bel niet zomaar naar een vreemd telefoonnummer, dat kan je veel geld kosten. 
 

Zo ja, bel dan naar 0800-0402 voor de snelste manier om uitleg te krijgen. 
 

Of is de afzender Seaters? Daar kan KPN hier verder weinig over zeggen, dit loopt allemaal via de partner Seaters, ik denk dan ook dat je in dat geval het beste even contact op kunt nemen met hen: Seaters - Contact

Komt van een mail adres van kpn.  Kpnservicedesk@kpn.com

maarnis verder wazig

Ik zie alleen zo'n actie uit 2022 

 

Reputatie 7
Badge +28

Komt van een mail adres van kpn.  Kpnservicedesk@kpn.com

maarnis verder wazig

Dat is dan OK. Lukt de activatie niet? Bel dan morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402. 

Ja daar vanmiddag ook al heen gebeld maar niemand weet van iets

Ik heb gisteren ook zo'n mail gehad. Zojuist contact gehad met 0800-0402. Zij konden niets vinden over zo'n win actie. Hun advies was de ontvangen mail door te sturen naar abuse@kpn.com. Benieuwd nar hun antwoord/reactie.

Reputatie 7
Badge +7

Een eerste check laat zien dat het netjes via de reguliere kanalen is verstuurd, dit lijkt dus volledig legitiem. Meer informatie heb ik op dit moment niet, maar ik heb vragen uitstaan en kom er asap op terug.

Reputatie 7
Badge +7

Een eerste check laat zien dat het netjes via de reguliere kanalen is verstuurd, dit lijkt dus volledig legitiem. Meer informatie heb ik op dit moment niet, maar ik heb vragen uitstaan en kom er asap op terug.

 

Update: Dit is inderdaad volledig legitiem. Het telefoonnummer is van een marketing partner, Sidekix. Het tellefoonnummer is van hun en is veilig te bellen.

Leuk dat het nummer veilig te bellen is, maar hoe komen ze via KPN ongevraagd aan mijn mailadres en daarnaast zou ik echt gewonnen hebben??

Ik ben nog geen steek verder

Reputatie 7
Badge +7

Leuk dat het nummer veilig te bellen is, maar hoe komen ze via KPN ongevraagd aan mijn mailadres en daarnaast zou ik echt gewonnen hebben??


 

Ik kan je geen antwoord geven mbt je mail adres, ik neem aan dat je die opgegeven hebt bij aangaan van je abonnement.

 

Ja, enkel winnaars hebben bericht gehad.

Beste Dennis ABD, voor zover ik weet ben ik nooit een abonnement aangegaan met Sidekix ??!!

 

Reputatie 7
Badge +16

@PB73 en @Pitiel, goedemiddag! 

Ik zie dat dit topic nog niet opgepakt is: excuses hiervoor!

We hebben regelmatig verschillende winacties voor onze klanten en 9 van de 10 keer is het zo, dat jij je zelf moet registreren om kans te maken op een prijs. Dat registreren doe je met jouw klantnummer en/of persoonlijke gegevens: zo kunnen we verifiëren of je klant bij ons bent en waar de prijs naar toe gestuurd mag worden. Er kunnen ook voorwaarden verbonden zijn aan een winactie, bijvoorbeeld dat je binnen een x aantal uren de winst van een winactie moet bevestigen (anders gaat de prijs door naar een volgende kanshebber).

Winacties kunnen we zelf afhandelen of wordt gedaan door één van onze partners: Sidekix of Seaters.

Ik begrijp dat jullie allebei een e-mail ontvangen hebben van Kpnservicedesk@kpn.com met een telefoonnummer + code, maar te horen krijgen dat het een onbekende actie is. 

Hebben jullie (of iemand binnen het huishouden) je recentelijk aangemeld voor een winactie? Ik lees dat @PB73 op 04 september jl een e-mail ontvangen heeft, wanneer heb jij de e-mail ontvangen @Pitiel?
 

Ik zie alleen zo'n actie uit 2022 

 

Klopt, goed gevonden @Carola49! Ik kan zo 1,2,3 geen recente actie vinden, maar dat zoek ik graag even goed uit. 

Ik ontvang graag via jullie forumprofiel jullie klantgegevens (PB73 en Pitiel): in ieder geval naam, postcode en huisnummer en ook graag het telefoonnummer wat in de e-mail vermeld staat. 
In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? 

Aangevuld

Ook gegevens aangevuld, ik heb me voor zover ik weet me nooit aangemeld voor een abonnement of winactie van Sidekix. 

Ik heb hetzelfde. Op 4 september een mail ontvangen met persoonlijke code. Eerst gebeld met de servicedesk en zij meldden me dat 0886237006 veilig was, maar men kende de actie niet. Heb ook de mail doorgestuurd naar abuse@kpn.com en wederom werd gezegd dat het veilig was.

Nr gebeld, van allerlei gegevens doorgegeven, inclusief adres. Ik vond dat gek aangezien ik al jaren klant ben en KPN mijn gegevens zou moeten hebben. Ik heb alles toch maar beantwoord en ik zou een mailtje krijgen over die seizoenkaarten. Tot nu toe nog niks gehoord

Ik heb bewust niet gebeld met dat nummer omdat ik het nog steeds een vreemde zaak vind. Vandaag blijkt overigens dat ik al 3x gebeld ben door dit nummer (gemist omdat mijn mobiel uitstond). Benieuwd naar het vervolg…..

Reputatie 7
Badge +16

Ook gegevens aangevuld, ik heb me voor zover ik weet me nooit aangemeld voor een abonnement of winactie van Sidekix. 


Voor alle duidelijkheid: het gaat ook niet om een winactie of abonnement van Sidekix, maar het kan om een winactie van KPN gaan. 👇🏾

Winacties kunnen we zelf afhandelen of wordt gedaan door één van onze partners: Sidekix of Seaters.


Bedankt voor jouw bericht, @HansAd (en het invullen van jouw forum profiel). Ik ga navraag voor jullie doen en geef een terugkoppeling zodra ik deze heb!

Ik heb ook een mail gehad, eerst nummer en mail gecheckt. Toen gebeld en ik heb vandaag de seizoenskaarten binnen gekregen.

 

Ik had het ook niet meer verwacht en ik blijf het vreemd vinden. De manier waarop en het feit dat de actie nergens bekend is. Maar ik heb vanmiddag mijn seizoenkaarten ontvangen.

Het was dus wel degelijk een geldige actie 😀

Wel vreemd dat @Dkh en en @HansAd wel reactie en seizoenkaarten hebben gekregen van Sidekixs, terwijl ik samen met @PB73 nog steeds wacht op een reactie vanuit KPN zelf over deze actie…….

 

Reputatie 7
Badge +16

Op deze maandagmorgen meld ik mij met een terugkoppeling/ update:
 

Het was dus wel degelijk een geldige actie 😀


Ja, dat is het zeker!
Voor de start van dit Eredivisieseizoen hebben wij deze winactie gehad, via onze Socials. Om kans te maken op seizoenskaarten van je favoriete eredivisieclub kon jij je (via een online formulier) opgeven, met je gegevens en je kon aangeven voor welke club je het liefste de seizoenskaarten wilde winnen. De winnaars hebben bericht gekregen met het verzoek om hun deelname te bevestigen en op basis daarvan stuurt onze partner Sidekix de seizoenskaarten op. 

Er is meerdere malen geprobeerd om telefonisch contact met jullie op te nemen, @PB73 en @Pitiel: helaas zonder succes. Ik heb net het bericht ontvangen dat de seizoenskaarten nu alsnog per post naar jullie verzonden worden. Veel plezier met jullie prijs! ⚽

Ik ben benieuwd of er wat met de post komt.

wel vreemd alles is nl bekend bij kpn maar via deze kanalen is er geen contact gezocht

Ben het eens met de reactie van @PB73 

Het is inderdaad heel erg vreemd dat KPN in eerste, tweede, derde en opvolgende reacties op vragen over de actie steeds zegt van niets te weten en het nu ineens wel weet.

 Ik wacht af wat er per post komt.

Reputatie 7
Badge +16

Ik hoop dat ik jullie in ieder geval heb kunnen geruststellen dat de winactie een echte winactie van ons is!

Jullie reacties geven stof tot nadenken en neem ik intern mee:
Misschien dat er intern een centraal overzicht met alle lopende acties opgezet kan worden en er bij onze partner, voor deze actie dus Sidekix, extra aandacht gegeven kan worden lopende winacties. Het is natuurlijk raar als je belt naar het genoemde telefoonnummer in de e-mail en er gezegd wordt dat de actie onbekend is.

En de opmerking “alles is nl bekend bij KPN”: klopt en ik snap je maar dan nog is het in ieder geval voor ons fijn en veilig om het één en ander te verifiëren (stel je voor dat de prijs naar een ander adres gestuurd moet worden, of er een tikfout is gemaakt in de adresgegevens, huisnummer toevoeging vergeten in te vullen of je hebt de seizoenskaarten van Almere City ingevuld in plaats van Ajax) 

Een foutje is zo gemaakt en het gevolg hiervan is voor beide partijen niet leuk.

Laten jullie het weten als de kaarten ontvangen zijn?