Spotify abonnement opzeggen lukt niet

  • 12 November 2023
  • 10 reacties
  • 321 keer bekeken

 ik ben al maanden bezig om mijn spotify abonnement op te zeggen,word van kpn naar spotify gestuurd en weer terug..

spotify staat onder online aankopen, en bij spotify als “via kpn”.

zowel spotify als kpn kunnen niet helpen.

is de enigste oplossing dan om mijn kpn abonnement op te zeggen ?

Erik van KPN 3 maanden geleden

Hoi @Meurdog, welkom! Bij jou zie ik ook Spotify niet terug in ons systeem. Wat betekent dat ik hier ook zelf niet direct iets mee kan. 

Ik raad je aan om ons online contactformulier in te vullen. Je kunt daar namelijk ook een bijlage bijvoegen. Als je daar dan het screenshot dat je hier ook plaatste bijvoegt, dan is ook gelijk duidelijk dat er wel ergens een connectie met ons is. 

 

@vincent1981, ook welkom, ondanks dat je ons gaat verlaten. In dat geval zal Spotify inderdaad ook weer Free worden. Dit kan maximaal een maand duren vanaf het moment dat je abonnement stopgezet is. 

Bekijk origineel

10 reacties

Ook ik ben al maanden bezig met dit probleem word van kpn naar spotify gestuurd en weer terug..

spotify staat onder online aankopen, en bij spotify als “via kpn”.

zowel spotify als kpn kunnen niet helpen.

is de enigste oplossing dan om mijn kpn abonnement op te zeggen ?

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

KPN is niets meer en niets minder dan een tussenpersoon voor facturatie.

Kijk of hij op de factuur van deze maand staat. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Manus73, welkom op het forum. Ik zie dat je jouw gegevens ingevuld hebt op je forumprofiel. Daarmee heb ik een kijkje genomen en zie ik dat Spotify nog steeds op je factuur staat onder Online aankopen. Maar ik zie ook dat Spotify via ons niet (meer) actief is. 

Betekent dat de huidige Spotify die op je factuur staat er een is die alleen via je KPN factuur loopt, maar op andere manier is aangezet. Ik maak uit je factuur op dat je Apple aankopen via de KPN factuur bepaalt. Check dan ook in je Apple Store account of je via daar een Spotify abonnement actief hebt. Zo ja, dan kun je hem daar stopzetten.

Hoi @Erik_ 

Bedankt voor je antwoord. 
Ik heb zeker geen abonnement afgesloten bij spotify (zoals je kunt zien op de screenshots) 

ik zit op een of andere manier vast in een vicieuze cirkel. Spotify stuurt mij naar kpn > kpn naar Spotify> kan niks opzeggen via Apple.

En toch word er elke maand €9,99 afgeschreven. 
vandaar dat ik de vraag stelde op het opzeggen van mijn KPN abonnement dan nog de enigste optie is. 
 

 

Reputatie 7
Badge +30

vandaar dat ik de vraag stelde op het opzeggen van mijn KPN abonnement dan nog de enigste optie is. 

Je zou het bijna wel denken….

 

Op het moment dat een abonnement geregistreerd staat, bij ons, als online aankopen, dan moet het zo zijn dat het ergens door jouw geactiveerd is. En dat je het dan ook zelf daar weer uitzet. Maar, jouw Spotify accountpagina geeft ook duidelijk aan dat het via ons loopt. Alleen zie ik dit nergens terug in het abonnementsysteem. Betekent dat ik hier niet zelf iets mee kan. En ik ook niet zeker weet hoe en wat. Dus, ik heb dit als klacht doorgezet. Krijg je bevestiging van per mail. En hopelijk kan het dan toch nog opgelost worden.

Beste KPN Moderator,

Ook ik heb exact hetzelfde probleem als Manus73
kastje naar de muur, klantenservice ook gisteren gebeld maar daar kwamen we ook niet verder helaas.

Zou je mijn klacht ook willen doorzetten a.u.b. zodat mijn Spotify abonnement gestopt kan worden die via KPN is afgesloten?

 

Bedankt alvast en een fijne jaarwisseling 🎆🎇

 

 

 

Ook ik heb dit probleem, al zou het voor mij bijna opgelost moeten zijn. Ik ga na jaren KPN toch verlaten. (en hoop dat spotify dan weer free wordt zodat ik het kan koppelen aan de family)

Vraag voor de overige mensen met dit probleem. In mijn geval gaat het nog om een so zorgeloos abonnement uit 2015 wat ik nooit aangepast heb (maar wel enorm in prijs is gaan stijgen) daar zat spotify bij in toen. Ik vermoed dat het toen nog via een ander systeem liep of bij kpn anders geregistreerd werd en na wat updates dit niet meer terug te vinden is, maar wel gefactureerd wordt. 

Zelfs als dit zo is vind ik dat KPN hier een oplossing moet bieden het is via hun aangeboden. 

 

succes allemaal

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Meurdog, welkom! Bij jou zie ik ook Spotify niet terug in ons systeem. Wat betekent dat ik hier ook zelf niet direct iets mee kan. 

Ik raad je aan om ons online contactformulier in te vullen. Je kunt daar namelijk ook een bijlage bijvoegen. Als je daar dan het screenshot dat je hier ook plaatste bijvoegt, dan is ook gelijk duidelijk dat er wel ergens een connectie met ons is. 

 

@vincent1981, ook welkom, ondanks dat je ons gaat verlaten. In dat geval zal Spotify inderdaad ook weer Free worden. Dit kan maximaal een maand duren vanaf het moment dat je abonnement stopgezet is. 

@vincent1981, ook welkom, ondanks dat je ons gaat verlaten. In dat geval zal Spotify inderdaad ook weer Free worden. Dit kan maximaal een maand duren vanaf het moment dat je abonnement stopgezet is. 

 

ik denk het toch niet. Inmiddels is het bijna april heb ik nog steeds spotify premium (lopend via KPN) terwijl mijn abonnement sinds 1 januari van dit jaar al is stopgezet…. Gezien de reacties denk ik toch echt dat KPN hier waarschijnlijk door nieuwe systemen door de jaren heen geen grip op heeft. De rest van de familie heeft inmiddels gezamenlijk een spotify family account en als ik weer op free sta kan ik daar ook zo bij, maar vooralsnog zit ik nog altijd aan KPN vast…..

Ik zou hier een techneut naar laten kijken. Een vriend van mij vertelde dat hij ook bijna een jaar lang spotify premium heeft kunnen houden zonder te betalen...

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is niet de bedoeling, en ook erg jammer dat het bij jou ook niet goed loopt. Ik herken wel dat dit vaker voorkomt bij het soort oude abonnement zoals jij ook had. Hier kan een technische melding voor aangemaakt worden. Dat zou de reguliere, telefonische, klantenservice ook gewoon moeten kunnen doen.

Maar, ik kan me voorstellen dat je daar geen tijd in wilt steken aangezien je abonnement inmiddels beëindigd is. Zou jij eens je forumprofiel willen invullen met de gegevens van je voormalig abonnement bij ons? En hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan laat ik er naar kijken, @vincent1981.

Reageer