Tijd voor een universeel telefoonnummer!

  • 10 February 2024
  • 23 reacties
  • 509 keer bekeken

Badge

Het wordt echt hoog tijd dat we een universeel telefoonnummer krijgen. Het huidige systeem is hopeloos achterhaald. 

Het invoeren van één universeel telefoonnummer voor iedereen zou een aantal voordelen met zich meebrengen. Ten eerste zou het de communicatie vereenvoudigen en de toegankelijkheid vergroten. Mensen hoeven niet langer allerlei verschillende telefoonnummers te onthouden. Dit zou het gemakkelijker maken om in contact te blijven met vrienden, familie en zakelijke relaties, vooral in een steeds meer verbonden wereld.

Daarnaast zou een universeel telefoonnummer de kosten kunnen verlagen. Mensen zouden geen geld meer hoeven uit te geven aan het behouden van meerdere telefoonnummers of aan het betalen van extra kosten voor internationale gesprekken. Dit zou de communicatie toegankelijker maken voor mensen met een beperkt budget.

Bovendien zou één universeel telefoonnummer de veiligheid kunnen verbeteren. Het zou bijvoorbeeld gemakkelijker zijn om noodhulpdiensten te bereiken in geval van een noodsituatie, omdat mensen alleen maar het ene nummer hoeven te bellen in plaats van te moeten onthouden welk nummer in welk land moet worden gebeld. Dit zou levens kunnen redden in noodsituaties waar elke seconde telt.

Verder zou een universeel telefoonnummer de administratie kunnen vereenvoudigen voor bedrijven en overheden. Het zou bijvoorbeeld gemakkelijker zijn om klantenservice te bieden en contact te leggen met burgers als er slechts één nummer is dat voor iedereen geldt. Dit zou de efficiëntie verhogen en kosten besparen voor zowel bedrijven als overheden.

Kortom, hoewel er enige uitdagingen zouden zijn bij het implementeren van één universeel telefoonnummer, zijn de potentiële voordelen op het gebied van communicatiegemak, kostenbesparingen, veiligheid en administratieve efficiëntie aanzienlijk. Dit maakt het idee van een universeel telefoonnummer zeker het overwegen waard als een mogelijke stap naar een meer verbonden en geoptimaliseerde samenleving.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dit idee is te gek voor woorden
Denk eens aan privacy of hackers zouden dat geweldig vinden.
En verder ga ik niet meer in op deze hoogst onzinnige discussie

Reputatie 7

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die vandaag de dag al één universeel telefoonnummer hebben waarmee ze overal ter wereld bereikbaar (kunnen) zijn.

Of mis ik iets en wordt er iets anders verstaan onder één universeel nummer?

Reputatie 7
Badge +8

@Andries van Bed Een interessant verhaal, maar kom eens met een fictief voorbeeld aan? Dan kunnen we wat beter oordelen..

Reputatie 7
Badge +6

Wat is een universeel telefoonnummer vergeleken met het huidige systeem? Snap hier niets van en niets van de toegevoegde waarde. Maar dat kan uiteraard ook aan mezelf liggen 😎

Dat is er al. Dat is een mobiel nummer. Als mensen thuis en 's nachts 'm nou ook aan laten kun je gewoon altijd dat nummer bellen. En hoef je niet te gokken vast, mobiel, of…

Mijn universele wereldwijde nummer is 0622…

112 werkt op het mobiele netwerk in heel Europa. Ongeacht het noodnummer per land. 

Reputatie 7

Mijn universele wereldwijde nummer is 0622...

Mijn universele nummer is +316411xxxxx. 😉

Oh ja. Wereldwijd natuurlijk +31622...

Reputatie 6
Badge +8

Moet ik het dan voor mij zien als dat er een nummer is, bijvoorbeeld +3101 voor Nederland. En dat als je dat nummer belt, je daarna moet inspreken wie je wilt spreken en daar naar doorverbonden wordt?

Leuk bedacht, maar het systeem daar achter zal dan alsnog het zelfde zijn als huidige telefoonnummers. Echter zit er  een stap voor, wat resulteert in meer computerkracht, administratie enzovoort.

Als ik fout zit, ben ik ook erg benieuwd wat je precies bedoeld.

Reputatie 7
Badge +6

@Andries van Bed kun je toelichten wat je precies bedoelt?

Badge

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die vandaag de dag al één universeel telefoonnummer hebben waarmee ze overal ter wereld bereikbaar (kunnen) zijn.

Of mis ik iets en wordt er iets anders verstaan onder één universeel nummer?

Dat is iets heel anders. Iedereen heeft nu een ander telefoonnummer. Als het universeel wordt dan heeft iedereen dezelfde.

Badge

Moet ik het dan voor mij zien als dat er een nummer is, bijvoorbeeld +3101 voor Nederland. En dat als je dat nummer belt, je daarna moet inspreken wie je wilt spreken en daar naar doorverbonden wordt?

Leuk bedacht, maar het systeem daar achter zal dan alsnog het zelfde zijn als huidige telefoonnummers. Echter zit er  een stap voor, wat resulteert in meer computerkracht, administratie enzovoort.

Als ik fout zit, ben ik ook erg benieuwd wat je precies bedoeld.

Je zou het gewoon kunnen intoetsen. Bijvoorbeeld "toets 1 voor Jaap, toets 2 voor Harry"

Maar hoe denk je met een nummer voor iedereen wie van de 6 miljoen aansluitingen je dan krijgt. 

Veel mensen hebben ook dezelfde naam. Bijvoorbeeld Jansen en janssen komen heel vaak voor.

In de jaren 1920 1960 was het zo. Je belde naar het schakelcentrum. Je kreeg één van de dames en zei "ik wil graag dokter de vries".

Maar dat is nu toch niet meer haalbaar. 

Dit is geen utopie. Dit is verleden!

Je telefoon onthoudt al je nummers voor je. Op naam!! 

Het huidige systeem is wereldwijd. Dat is niet meer te wijzigen. 

Je zou het gewoon kunnen intoetsen. Bijvoorbeeld "toets 1 voor Jaap, toets 2 voor Harry"

Op je mobiel kan je gewoon onder 2 t/m 9 voorkeur nummers instellen. Als je zo'n cijfer dan iets langer indrukt wordt die persoon gebeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Dit is een grapje toch ?

Badge

Maar hoe denk je met een nummer voor iedereen wie van de 6 miljoen aansluitingen je dan krijgt. 

Veel mensen hebben ook dezelfde naam. Bijvoorbeeld Jansen en janssen komen heel vaak voor.

In de jaren 1920 1960 was het zo. Je belde naar het schakelcentrum. Je kreeg één van de dames en zei "ik wil graag dokter de vries".

Maar dat is nu toch niet meer haalbaar. 

Dit is geen utopie. Dit is verleden!

Je telefoon onthoudt al je nummers voor je. Op naam!! 

Het huidige systeem is wereldwijd. Dat is niet meer te wijzigen. 

Je begrijpt blijkbaar niet dat telefoonabonnementen nu ook gekoppeld zijn aan een naam, en het feit dat er mensen zijn met dezelfde achternaam maakt daarbij niets uit. En natuurlijk is een systeem te wijzigen, je zegt zelf al dat er vroeger een ander systeem was. Je bent duidelijk erg trots dat je de capaciteit hebt om 100 telefoonnummers te onthouden, maar voor mensen met een slecht geheugen die bijvoorbeeld dementerend zijn is dat gewoon niet te doen. Denk daar ook eens aan. Het duurt niet lang meer of Nederland heeft 20 miljoen inwoners,en je gaat me niet vertellen dat jij dan al die nummers kan onthouden.

Reputatie 7
Badge +9

Op je telefoon zit de functie om nummers op te slaan, werkt prima moet ik zeggen!

Reputatie 7
Badge +12

Maar hoe denk je met een nummer voor iedereen wie van de 6 miljoen aansluitingen je dan krijgt. 

Veel mensen hebben ook dezelfde naam. Bijvoorbeeld Jansen en janssen komen heel vaak voor.

In de jaren 1920 1960 was het zo. Je belde naar het schakelcentrum. Je kreeg één van de dames en zei "ik wil graag dokter de vries".

Maar dat is nu toch niet meer haalbaar. 

Dit is geen utopie. Dit is verleden!

Je telefoon onthoudt al je nummers voor je. Op naam!! 

Het huidige systeem is wereldwijd. Dat is niet meer te wijzigen. 

Je begrijpt blijkbaar niet dat telefoonabonnementen nu ook gekoppeld zijn aan een naam, en het feit dat er mensen zijn met dezelfde achternaam maakt daarbij niets uit. En natuurlijk is een systeem te wijzigen, je zegt zelf al dat er vroeger een ander systeem was. Je bent duidelijk erg trots dat je de capaciteit hebt om 100 telefoonnummers te onthouden, maar voor mensen met een slecht geheugen die bijvoorbeeld dementerend zijn is dat gewoon niet te doen. Denk daar ook eens aan. Het duurt niet lang meer of Nederland heeft 20 miljoen inwoners,en je gaat me niet vertellen dat jij dan al die nummers kan onthouden.

Maar hoe werkt het dan als je mij bijvoorbeeld wilt bellen? Hoe kom je dan bij mij met een universeel nummer.

Weet je. Ik ga niet meer op deze nonsens in. Volgens mij ben je aan het TROLLEN. Voor dat karretje laat ik me niet meer spannen.

Er is geen systeem wat al die voice opdrachten kan verwerken. 

Ik onthoud geen 100 nummers maar wel namen. Die staan in mijn telefoon. En die weet het nummer. 

Wat een onzin topic dit.

Badge

Op je telefoon zit de functie om nummers op te slaan, werkt prima moet ik zeggen!

Ten eerste is die functie nog steeds niet beschikbaar op de vaste telefoon. En ten tweede heb ik er helemaal geen goede ervaringen mee. Heel vaak werkt het niet. En als iemand een nieuw telefoonnummer heeft is de hele functie meteen waardeloos.

Reputatie 7

@Ik_Combineer wat dacht je van +31645266246337 (staat gelijk als +31ikcombineer) 

 

Super handig,  probeer dat maar uit te leggen aan Miep van de belcentrale man man man 🤣

Reputatie 7
Badge +12

@Ik_Combineer wat dacht je van +31645266246337 (staat gelijk als +31ikcombineer) 

 

Super handig,  probeer dat maar uit te leggen aan Miep van de belcentrale man man man 🤣

Ik ben om, dat is een geweldig systeem en veel makkelijker te onthouden dan mij huidige nummer.

Badge

Weet je. Ik ga niet meer op deze nonsens in. Volgens mij ben je aan het TROLLEN. Voor dat karretje laat ik me niet meer spannen.

Er is geen systeem wat al die voice opdrachten kan verwerken. 

Ik onthoud geen 100 nummers maar wel namen. Die staan in mijn telefoon. En die weet het nummer. 

Wat een onzin topic dit.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. En als je niet wil reageren in het topic dan mag je dat zelf weten. Maar dat is geen reden om te schelden. Prettige avond gewenst

Op je telefoon zit de functie om nummers op te slaan, werkt prima moet ik zeggen!

Ten eerste is die functie nog steeds niet beschikbaar op de vaste telefoon. En ten tweede heb ik er helemaal geen goede ervaringen mee. Heel vaak werkt het niet. En als iemand een nieuw telefoonnummer heeft is de hele functie meteen waardeloos.

Zowel bij bedrade als draadloze telefoons kan je een nummer + naam opslaan

"En als iemand een nieuw telefoonnummer heeft is de hele functie meteen waardeloos." dan moeten mensen jouw hun nieuwe nummer geven

@Ik_Combineer wat dacht je van +31645266246337 (staat gelijk als +31ikcombineer) 

 

Super handig,  probeer dat maar uit te leggen aan Miep van de belcentrale man man man 🤣

Ik ben om, dat is een geweldig systeem en veel makkelijker te onthouden dan mij huidige nummer.

naambellen bestaat al heel lang

Reageer