Beantwoord

Virusbescherming

  • 26 November 2020
  • 7 reacties
  • 135 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik maak nu al jaren gebruik van Avast. Ik heb de premium versie en betaal hier jaarlijks toch nog een flink bedrag voor. De bescherming van KPN heb ik alleen op mijn mobiel geprobeerd en vond ik helemaal niets. Iemand ervaringen met bescherming voor Windows tegen een leuk bedrag?

icon

Beste antwoord door AVRT 26 November 2020, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Windows Defender is gratis en doet wat het moet doen. Alle overige antivirus software is in mijn optiek alleen maar “bloatware”. Waarom zou je daarvoor betalen als je al gewoon bij Windows een ingebouwde, prima functionerende antivirus/firewall/etc. hebt? Ik gebruik al jaren geen antivirus op mijn Windows apparaten en al helemaal niet op mijn Mac apparaten. Nog nooit ergens last van gehad. Zolang je maar je gezond verstand gebruikt op het internet en niet van alles en nog wat aanklikt, blijf je veilig.

Reputatie 7
Badge +10

Microsoft’s eigen Windows Defender (inclusief firewall) voldoet meer dan prima tegenwoordig. 

Interessant om te horen. Ik ben benieuwd wat andere vinden. 

Reputatie 7
Badge +10

En de free versie van Avast is ook prima tezamen met de firewall van Windows. 

Als het goed is gaat de bescherming van Windows uit als je een andere partij actief aan hebt staan. Ik betaal elke drie jaar 150 euro (krijg net voor afloop bericht dat ze 100 euro korting geven). Ik blijft het een hoop geld vinden. Zie soms aanbiedingen van Norton voor 30 euro. Wat zijn de verschillen. Ik kom daar niet helemaal uit.

Reputatie 7
Badge +10

Als het goed is gaat de bescherming van Windows uit als je een andere partij actief aan hebt staan. Ik betaal elke drie jaar 150 euro (krijg net voor afloop bericht dat ze 100 euro korting geven). Ik blijft het een hoop geld vinden. Zie soms aanbiedingen van Norton voor 30 euro. Wat zijn de verschillen. Ik kom daar niet helemaal uit.

Windows Defender blijft op een aantal punten aanstaan. Je kunt ook zelf kiezen wat je geactiveerd wil hebben.

Reputatie 3
Badge +2

Als het goed is gaat de bescherming van Windows uit als je een andere partij actief aan hebt staan. Ik betaal elke drie jaar 150 euro (krijg net voor afloop bericht dat ze 100 euro korting geven). Ik blijft het een hoop geld vinden. Zie soms aanbiedingen van Norton voor 30 euro. Wat zijn de verschillen. Ik kom daar niet helemaal uit.

Tegenwoordig moet je eigenlijk geen enkele antivirus partij meer zien als wat ze traditioneel waren. Nu komen ze met identiteit beveiliging, VPN, alles in één. Ze doen nog wat ze moeten doen qua antivirus, maar ze proberen ook vaak diensten te leveren die je elders veel beter kunt afnemen. Bijv. een VPN, daar ga je geen Norton VPN van gebruiken, maar een ExpressVPN of iets dergelijks. Probeer eens een week zonder antivirus en puur alleen die van Windows, kijk hoe dat bevalt.